Romet Mińsk 400 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Giełda (/forumdisplay.php?fid=35) +--- Dział: Czy warto kupić? Wycena, Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=98) +--- Wątek: Romet Mińsk 400 (/showthread.php?tid=6886) |
Romet Mińsk 400 - robikrut - 18-08-2012 18:48:17 Cześć.Mam okazję kupić rRometa mińska 400.Cena jest 380zł wiem tylko że to jest wersja z kierunkami.Na schowku pisze typ 400.Niestety nie mam fotek a i jest spalony moduł i nie ma iskry i stał 5 lat. RE: Romet Mińsk 400 - Łukasz S. - 18-08-2012 19:07:27 Warto, nawet w ciemno. RE: Romet Mińsk 400 - robikrut - 18-08-2012 19:13:53 tak ma mi przysłać fotki i zobaczę jak wygląda a jak się sprawuje ten sprzęt RE: Romet Mińsk 400 - Łukasz S. - 18-08-2012 19:23:40 Największe problemy sprawia elektryka(moduły,mostki prostownicze) i sprzęgło, dlatego te motorki nie cieszyły się u nas dużym powodzeniem. Zrobiony, dobrze wyregulowany - daje radę. RE: Romet Mińsk 400 - Irek - 18-08-2012 19:24:46 Sprzęt bardzo dobry miałem 2 szt i tu opisałem http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=5455 Cena 380zł taka sobie, ja za 620 zł sprzedałem sprawnego na chodzie z ważnym OC i przeglądem A tak wogle każdy Minsk ma kierunki Sprawiająca kłopoty elektryka to efekt poprawek wprowadzanych w Romecie. Aby dostosować motor do naszych przepisów zakładali akumulatory i przerabiali instalacje co powodowało kłopoty z modułem i ładowaniem . Radzieckie wersje bez akumulatora nie mają takich problemów, ale sprawa jest banalna wyrzucamy aku i robimy instalacje wg schematu wersji ruskiej czyli bez aku Żywotność modułu można poprawić przez wypięcie fioletowego przewodu idącego do modułu od iskrownika (podaje napięcie 14V zasilające światła ) . Przewód spinamy z przewodem idącym z instalacji a zasilającym światła (nie pamiętam koloru , idzie z włącznika świateł na lewej stronie kierownicy ). Sprzęgło też brednia, koszt zrobienia idealnego sprzęgła to 30-40 zł zależnie od sklepu . Kupujemy 5 tarcz i 1 przekładke od ETZ 150 . Wszystko pasuje bez przeróbek, składamy do kupy i mam idealne bardzo trwałe sprzęgło Dobrze wyregulowany Minsk na prawde zaskakuje osiągami które są nie wiele gorsze od MZ TS 150 a nie porównywalnie lepsze od WSK 125 . 11 km przy masie takiej jak WSK 125 robi swoje, sam byłem na początku zaskoczony osiągami tego motoru A jeszcze , jeśli to typ 400 to ma starszy silnik , do niego jest gorsza dostępność części choć ma pare wspólnych z typowymi , najczęściej u nas występującymi modelami 400A (3.112) RE: Romet Mińsk 400 - Przemi998 - 18-08-2012 23:20:59 Bierz go !!! ; D RE: Romet Mińsk 400 - robikrut - 18-08-2012 23:33:44 jutro dodam fotki a moduł jest taki sam jak w typie 400a RE: Romet Mińsk 400 - robikrut - 19-08-2012 15:13:32 powie ktoś mam fotkę dodam później a moduł jest taki sam jak w typie 400a RE: Romet Mińsk 400 - IceMen - 19-08-2012 15:32:54 Bierz go w ciemno wyremontujesz i BURZAA ! RE: Romet Mińsk 400 - Irek - 19-08-2012 19:37:53 Moduł jest taki sam , 400 i 400A różniły sie silnikiem bez osprzętu (gaźnik i zapłon ten sam) , kierunkowskazami i tylną lampą RE: Romet Mińsk 400 - robikrut - 19-08-2012 23:30:26 a ma ktoś taki moduł używany cały RE: Romet Mińsk 400 - Irek - 20-08-2012 09:39:16 Używanego nie kupuj, wątpliwe że będzie dobry. Nowy to koszt ok 70-95 zł i niestety tyle trzeba wydać. No chyba że masz znajomego elektronika to bez problemu zrobi Ci taki moduł od podstaw lub naprawi stary. W internecie są schematy płytki modułu, miałem taki robiony i działał super RE: Romet Mińsk 400 - robikrut - 20-08-2012 09:48:39 a moduł pasuje od tego ruskiego RE: Romet Mińsk 400 - Irek - 20-08-2012 09:49:36 Oczywiście że pasuje, wszystkie Minski od początku lat 80 do dziś produkowanych mają te same moduły Masz tu linki, pytaj sie o części http://minsk125.pl/ http://tablica.pl/oferta/czesci-minsk-125-typ-400-400a-rosyjski-IDZyjp.html#e4d5009e;r:;s: U obu kupowałem i wszystko było OK RE: Romet Mińsk 400 - robikrut - 20-08-2012 09:52:07 ok dzięki z nieba mi spadłeś podesłać ci fotki |