Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222) +--- Wątek: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość (/showthread.php?tid=6869) |
Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Artur - 17-08-2012 18:03:55 Dwie sprawy - jak poprawnie zakłada się magneto i jak można sprawdzić, czy wał jest prosty (bo już na drugim magnecie mam wrażenie, że nie kręci się równo)? RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Kaskader na komarze - 17-08-2012 21:45:21 Zobacz czy magneto ociera o cewki jak ociera to masz krzywy RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - koniu - 17-08-2012 21:50:26 jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - barcelxxl - 17-08-2012 22:39:38 Wał najlepiej sprawdź zakręcając nakrętkę na wał i kręcąc nim. Na lekko krzywym magnecie i wale nic się nie będzie działo chyba że haruje o zapłon. RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - gabriel0 - 17-08-2012 22:53:38 wykręć świecę i lekko kopnij i sprawdź czy magneto nie skacze, drobne poprawki ja zawsze robię młotkiem i to nie jest żart bo to DZIAŁA! RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Spokey - 24-08-2012 16:17:34 (17-08-2012 21:50:26)koniu napisał(a): jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki Nie wiem czy to dobry pomysł z tymi cewkami RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Przemek - 24-08-2012 16:26:47 (24-08-2012 16:17:34)Spokey napisał(a):Jak tak zrobilem i jezdzil(17-08-2012 21:50:26)koniu napisał(a): jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Romet_Pegaz - 24-08-2012 17:23:15 Też tak robiłem RE: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość - Irek - 24-08-2012 19:15:01 Najlepiej jest przystawić przy końcu czopu w okolicy gwintu czujnik zegarowy zamocowany na jakimś stojaku i będziemy dokładnie znać bicie czopu. Bez czujnika można sobie poradzić robiąc jakiś stojak ze śrubą/ gwoździem który będzie stał pionowo w miare blisko wału. Wtedy poruszamy kopniakiem i widzimy w którym miejscu jest krzywy Po doświadczeniu z jedną Wueską musze stwierdzić że jeżeli nie chcemy zmieniać karterów to lepiej zmienić wał zawczasu. Efekt jest taki że krzywy czop ciągnie łożysko i rzeźbi przy okazji ładny rowek w karterze i łożysko lata góra-dół w gnieździe. |