Tłok i dziura. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: Tłok i dziura. (/showthread.php?tid=6199) |
Tłok i dziura. - glaserpl - 21-07-2012 14:44:32 Witajcie. Wkońcu biorę się za remont Ogara 205. Dzisiaj odkręciłem cylinder, i się trochę zniesmaczyłem. Czy to normalne że na tłoku jest taki nagar ? Po drugie. Pierścienie na tłoku są metalowe. Myślałem że są z jakiegoś tworzywa. Jak ocenić stan tłoka i cylindra ? Po odkręceniu gaźnika zobaczyłem dziurę w karterze. Czy ona była tam oryginalnie ? Co poprzedni właściciel miał na celu robiąc tam dziurę ? Parę fot. RE: Tłok i dziura. - minio1998 - 21-07-2012 16:07:00 tłok z pierścieniami są raczej do wymiany , bo widać rysy na tłoku to cylinder pewnie też , posprawdzaj czy cylinder nie ma rys i czy nie ma progu ale tłok raczej zmień , a co do tej dziury to też taką miałem i jest ona orginalna RE: Tłok i dziura. - Simon - 21-07-2012 16:13:10 Ta dziura służy do odprowadzania benzyny RE: Tłok i dziura. - Feiro - 21-07-2012 16:14:27 1. to normalne że na tłoku jest nagar. Powstaje w wyniku spalania oleju który znajduje się w mieszance paliwowej, bądź oleju ciągniętego z nieszczelnego simeringa. Radzę zajrzeć również w rurę kolanka. 2. Metalowe pierścienie? Nigdy się nie spotkałem z czymś takim. Czym to się je? Z tworzywa robi się zabawki dla dzieci, nie pierścienie... Czegoś ty oczekiwał? wełnianego sznurka? Pierścienie wykonane są z żeliwa tak jak cylinder aby jedno drugiego nie ścierało. 3. stan tłoka i cylindra sprawdza się bezpośrednio patrząc na nie, sprawdzając luz jaki ma tłok w stosunku do cylindra, oglądając dokładnie gładź cylindra(rysy, zadrapania etc.) oraz sprawdzając stan zewnętrznych powierzchni tłoka. 4. Ta dziura pod gaźnikiem jest oryginalna i służy odprowadzaniu na ziemię paliwa które wydostało się z gaźnika. Myślę że pomogłem. RE: Tłok i dziura. - Winiar 93 - 21-07-2012 16:19:37 ta dziura chłodzi silnik RE: Tłok i dziura. - Feiro - 21-07-2012 16:22:16 (21-07-2012 16:19:37)Romet MR 2375 napisał(a): ta dziura chłodzi silnik Rozwiń temat bo to ciekawe. RE: Tłok i dziura. - Winiar 93 - 21-07-2012 16:27:40 no raczej doprowadza powietrze do silnika Ciekawe w jaki sposób? RE: Tłok i dziura. - Feiro - 21-07-2012 16:31:31 To teraz weź kubek z wodą i wlej go w to zagłębienie pod gaźnik i zobacz czy woda wleci do silnika czy może na ziemię pod silnikiem. RE: Tłok i dziura. - glaserpl - 21-07-2012 16:38:31 Tak patrząc na cylinder od środka, to powierzchnia wydaje się być gładka i bez rys. Główkę tłoka mogę przeszlifować wodnym papierem ? Bo ciężko ten nagar usunąć. Kolanko przepalałem palnikiem, do takiego momentu, aż już się z niego nie kopciło, To samo z tłumikiem. RE: Tłok i dziura. - Feiro - 21-07-2012 16:43:58 Teraz postujak jeszcze w kolanko młotkiem, zobaczysz że trochę nagaru jeszcze wyleci. Nastepnie możesz jeszcze użyć peszla wkładając go do rury kolanka, pozbędziesz się tym sposobem nierówności spowodowanych pozostałym nagarem. //edit: główkę możesz lekko zdrapać nożykiem a potem tak jak mówisz leciutko papierem sciernym. RE: Tłok i dziura. - MOTÓRZYSTA - 21-07-2012 18:29:14 ten nagar to pewnie motorek jezdzony byl na miksolu napoczatku szczotka druciana a potem wodnym do polysku to miej bedzie nagaru sie osadzacale jak juz remont to pierscionki wymieniasz RE: Tłok i dziura. - Vladimir - 21-07-2012 18:41:42 Ta dziura odprowadza nadmiar benzyny spod gaźnika, jednocześnie smarując nią zębatkę w silniku. RE: Tłok i dziura. - Szymon - 21-07-2012 18:58:23 Ta dziura jest oryginalna, ona jest do odpływu paliwa. Ilu użytkowników jeszcze to napisze?? RE: Tłok i dziura. - glaserpl - 21-07-2012 19:02:12 Pytanie 2 ; E Mogę umyć cylinder myjką ciśnieniową ? Między żebrami jest tyle brudu, że ciężko to czymkolwiek usunąć. Czy jeśli woda wleci tam gdzie pracuje tłok, to nic się nie stanie ? Oczywiście po myciu wszystko bym dokładnie wysuszył. RE: Tłok i dziura. - Feiro - 21-07-2012 19:26:35 Przed myciem lekko natrzyj gładź cylindra olejem, np mixolem i śmiało płucz! |