![]() |
Komar nie pali ;/ - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Komar nie pali ;/ (/showthread.php?tid=6117) |
Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 14:29:19 Witam. Mam problem moim Rometem. Jest to silnik dwubiegowy "jajowaty". W ramie od ogara (ale to nie ma znaczenia większego). Jakiś miesiąc temu postanowiłem wyciągnąć go z garażu I wyremontować. Rozłożyłem silnik, wymieniłem cylinder, głowice, tłok z pierścionkami. Jako, ze nie było w sklepie na stanie uszczelek wyciąłem z grubszego kartonu i złożyłem. Odpaliłem i wszystko ładnie chodziło. Po jakimś czasie zaczęły przeciekać uszczelki mojej roboty więc kupiłem nowe (w sklepie już były) i zmontowałem znowu silnik. Poskładałem w całość i nie chce odpalić ;/ Po kilku kopnięciach coś załapał ale zgasł po 4 sekundach. Jeszcze trochę pokopałem i odpuściłem. Po jakiś 2 godzinach nowu się za niego wziąłem i odpalił znowu na kilka sekund i zgasł. Od tego czasu (24h) nie odpalił już ani razu. Początkowo myślałem że to przez tą rdzę która była w baku więc założyłem bak od innego modelu który był czysty, przeczyściłem gaźnik i kranik i zalałem czyste paliwo. Nie dało nic. Wiem jeszcze że iskra jest na 100%. Mam wątpliwości co do zapłonu bo na iskrowniku i karterze była zaznaczona kreska z ustawieniem i nie chciał odpalić. Myśląc że to jest powód Chciałem ustawić zgodnie z poradnikami na różnych forach. I tu jest problem, bo z tego co czytałem murze ustawić tłok jak najwyżej, zmierzyć i pokręcić w lewo żeby to "coś" się rozszerzyło. A u mnie jak tłok jest najwyżej to już to jest rozszerzone i kręcąc w lewo się zamyka. Nie wiem czy jestem mało spostrzegawczy ale cy prekręce podstawe w lewo czy w prawo nie widać efektu bo itak otwarte jest w górnym miejscu tłoka. Niewiem jak to ustawić. Kolejny problem to ustawienie gaźnika prze pierwszym odpalaniu. Napiszcie ile ma być wkręcona śruba obrotów a ile dawki paliwa tak żeby mi jak najłatwiej/najszybciej odpalił. Proszę o pomoc. Pozdrawiam, -Koniu. RE: Komar nie pali ;/ - Feiro - 18-07-2012 14:37:44 Uszczelki składaj zawsze LEKKO(cienko) SMARUJĄC KARTERY I KAPY silikonem- musi on być ze względu na możliwość powstawania nieszczelności i przedmuchów. Platynki w GMP mają byc otwarte!!! 3mm przed tym punktem powinny zacząć się otwierać. Z tą regulacją to jest różnie(loteria) Śruba obrotów nie ma tam jakiegoś określonego położenia bo i tak przy zapalaniu manewruje się manetką. Sruba dawki powinna niby być wkręcona i odkręcona 2,5 raza, ale to jest loteria i przy odpaleniu musisz sobie to sam wyregulować. NA TO NIE MA OKREŚLONEGO SCHEMATU. RE: Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 14:41:10 Czyli jeżeli tłok jest w GMP i patynki są otwarte to jest dobrze? Co do uszczelek to znajomy mechanik polecił mi smarować tawotem (smarem) i narazie nie przewcieka i jest ok. RE: Komar nie pali ;/ - Feiro - 18-07-2012 14:57:40 Mechaników się nie słuchaj. Co ci da smar przy uszczelce? Fakt jest gęsty ale jest przeznaczony do smarowania części pracujących pod obciążeniami a nie do uszczelek... Następnym razem silikonik w dłoń i cieniutka warstwa na każdej powierzchni stykowej. Tak platynki w GMP powinny być otwarte. I tak jak pisałem sprawdź kiedy otwierają się platynki. RE: Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 15:02:45 Okej. Za chwile sprawdzę. Czyli zapłon mam z głowy. Co do gaźika to mam wkręcić te 2,5 obrotu i śrubę obrotów tak średnio do połowy i kopać aż odpali? RE: Komar nie pali ;/ - Feiro - 18-07-2012 15:09:57 Z tą śrubą jest tak: Wkręcasz do oporu a następnie wykręcasz ją 2,5 raza. RE: Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 15:14:12 tak tak. ale to jest ustawienie tak żeby jeżeli motocykl ładnie chodzi i wgl miał niskie odrony ale nie zgasł, tak? a jeżeli mi nie chce odpalić to może o pół obrotu wkręcić albo wykręcić żeby było więcej paliwa albo powietrza. Może łatwiej odpali? RE: Komar nie pali ;/ - Feiro - 18-07-2012 15:20:17 To jest niby standardowe ustawienie, ale TEGO SIĘ NIE TRZYMAJ PRZY REGULACJI. Regulacja składu mieszanki to metoda prób i błędów i każdy użytkownik borykał się z tym problemem. Gdy wkręcasz mieszanka jest bogatsza ponieważ silnik dostaje więcej paliwa, gdy wykręcasz silnik dostaje mniej paliwa i jest to mieszanka uboga. A no i na jakiej pozycji masz zapiętą iglicę? RE: Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 15:22:43 Iglica na środek... Jeżeli zapłon mam ok Zostaje tylko kwestia gaźnika i Świecy. RE: Komar nie pali ;/ - Feiro - 18-07-2012 15:25:46 "Jeżeli" to idź go sprawdź- wtedy rozwiejesz watpliwości. RE: Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 18:46:38 Jeździ !! ![]() A powód był inny i gdyby nie to, że ten smar żeczywiście był lipny to nie doszedł bym do tego ![]() A było to tak, że kopałem i kopałem i zaczął mi dymić uszczelki karter-cylinder. Myślę sobie "ziomek rzeczywiście miał racje, trzeba walnąć silikon" ![]() ![]() ![]() ![]() Wyjąłem ten syf, włożyłem uszczelki, nasmarowałem silikonem - oszczędnie oczywiście i złożyłem. Odpalił od pół kopa ![]() ![]() ![]() RE: Komar nie pali ;/ - Feiro - 18-07-2012 22:26:25 HAHAHAHAH jesteś prze gościu!! Silikonu użyłeś tylko i wyłącznie w JEDNYM JEDYNYM MIEJSCU gdzie się go nie stosuje ![]() Nie dziękuj ![]() RE: Komar nie pali ;/ - -Koniu - 18-07-2012 22:59:49 Hahhh ale jaką ja miałem beke jak to rozkręciłem to maks hyh ![]() |