![]() |
Romet Ogar 205 by GlaserPL - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Romet Ogar 205 by GlaserPL (/showthread.php?tid=5781) |
Romet Ogar 205 by GlaserPL - glaserpl - 04-07-2012 23:09:57 Witam. Chciałbym zaprezentować na forum mojego Rometa Ogara 205. Rometa nabyłem dziś w cenie 250zł z papierami. Ogarek jest ogólnie do remontu. Jako że to mój pierwszy pojazd z silnikiem wrażenia z jazdy są naprawde "boskie". Skrzyni na początku nie ogarniałem, ale już po chwili pojechalem ; ]. Kilka fotek: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mam do was pytanie. Z tego co widzę, to silnik nie jest oryginalny. Sądzę to po tym, że przy cylindrze jest dodatkowe mocowanie, jakby był z innej ramy. Co to dokładnie za silnik ? RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - Bartek - 04-07-2012 23:14:59 To tylko głowica jest z mocowanie do ramy. Silnik masz oryginalny i założę się że jest to Dezamet 023 czyli dwubiegowy. Trochę kosmetyki i będzie z niego fajny motorek. Za tą cenę i z papierem to się opłacało brać. A co do nie oryginalności to masz lampę inną głowica z uchwytem i tłumik powinien być czarny a nie chromowany ale mogę się mylić. Który to rocznik ? RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - kw112 - 04-07-2012 23:19:16 CZŁOWIEKU!!! to coś takie płaskie z tym dodatkowym mocowaniem nad tym czymś grubym to głowica! A to grube to cylinder a w cylindrze chodzi takie śmieszne coś zwane tłokiem na nim są pierścienie. OK a teraz do rzeczy to jest głowica z rometa 50 t 1 tłok w 019- te silniki były stosowane w tym modelu rometa, jest ten sam co w 023, ale jest inny cylinder ponieważ różni się on wielkością okna wylotowego, w 019 jest większe. A z tego co widzę na foto to silnik jest oryginalny, jest to predom dezamet 023, jest tam tylko zmieniona głowica. aby przywrócić silnik do oryginalnego stanu to 5 min roboty RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - MateuszR - 04-07-2012 23:20:02 Nie no bardzoł ładny ogarek popracujesz trochę przy nim i będzię mega ps. co jest z tym kranikiem?? RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - glaserpl - 04-07-2012 23:21:20 Aha, czyli tylko głowica cylindra jest nieoryginalna ? Wogole to na ogarze odkryłem 3 kolory ; D Na początku był chyba pomarańczowy, później była ala wiśnia, a teraz to. Kazda warstwa nie była zdzierana ; / Zero profesjonalizmu ; ] Ogarek jest z 1988 roku. Tak poza tym może ktoś podesłać schemat instalacji elektrycznej, bo przeglądałem dużo forum i widziałem, ale teraz znaleść nie mogę... Schemat mi potrzebny do tego gdyż jak przekręcam stacyjką to nic się nie dzieje. Światło cały czas świeci, silnik cały czas pali. @kw112 Człowieku spokojnie. Pisałem że to mój pierwszy motorower. Wiem co to jest cylinder, co to tłok, a co to pierścienie. Tak pozatym to te ostatnie do wymiany. Czy przez zużyte pierścienie może być większe spalanie ? @MateuszR Kranik widocznie przeciekał, i poprzedni właściciel zakleił go takim klejem na gorąco. Oczywiście idzie do wymiany ; ] Jutro zrobię dokładniejsze fotki ; ] RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - Norbi96 - 04-07-2012 23:23:49 Kwota przyzwoita jak z papierami i w takim stanie. Ciesz się pierwszym sprzętem i szanuj go. RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - glaserpl - 04-07-2012 23:29:05 Tzn nie określiłem dokładnie o co chodzi z tymi papierami. Dowodu nie mam, ale jest ciągłość umów z właściciela na kolejnego, tylko dwóch kolejnych nie rejestrowało go. No niestety muszę zarejestrować i ubezpieczyć więc to około 200zł wyjdzie.. RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - kw112 - 04-07-2012 23:30:36 przez zużyte pierścienie nie powinno się podnieść spalanie tylko powinna spaść moc silnika, spalanie podnosi się przy źle wyregulowanym zapłonie i gaźniku, a tak to nie powinno się podnieść, no chyba że gdzieś cieknie w czasie jazdy. a tak w ogule to ja ci daję shemat instalacji http://arecki1113.republika.pl/205.jpg RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - arasszymaras - 05-07-2012 00:05:20 Ładna Ogar i z tego samego roku co mój Ogar 205 ![]() RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - glaserpl - 05-07-2012 00:16:36 Zauważyłem też że silnik się szybko grzeje. Czeka mnie regulacja zapłonu i gaźnika. Będzie ciężko ; D Nigdy silnika nie widziałem od środka, ale każdy się kiedyś uczył ; ) @edit Na silniku pod gaźnikiem wycieka troszkę paliwa. Gażnik nieszczelny ? Czyszczenie i wymiana uszczelki ? RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - Semmao - 05-07-2012 00:42:52 Czyszczenie i wymiana uszczelki jak nic. ![]() ![]() ![]() kw112 - podziękowanie za schemat poszło ! ![]() ![]() RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - glaserpl - 05-07-2012 00:50:12 Najbardziej to niepokoje się tym że silnik się grzeje... Będę musiał wyregulować ten zapłon, tylko że dla mnie to czarna magia ; ] Mus to mus. Jakoś muszę sobie poradzić. Dzięki za wszystkie opinie. Mam dylemat co do koloru. Któryś z odcieni niebieskiego, czy czerwonego ? Oczywiście chodzi mi o paletę fiata ; D Gdzie można dostać taki lakier ? I ile kosztuje na oko polakierowanie wszystkich części u lakiernika ? Piaskowanie będę miał najprawdopodobniej za darmo, więc tego nie liczę. RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - kw112 - 05-07-2012 11:40:42 regulacja zapłonu to nie taka straszna robota. Bierzesz suwmiarkę i szukasz miejsca w którym tłok jest na samej górze cylindra, potem na suwmiarce odmierzasz 3mm i ustawiasz tak iskrownik aby w miejscu gdzie jest 3mm pgmp następowało rozwarcie przerywacza. RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - Przemi998 - 05-07-2012 12:16:26 Ładny Ogareczek !!! ![]() RE: Romet Ogar 205 by GlaserPL - glaserpl - 05-07-2012 22:01:45 Dzisiaj przejechałem się na lotnisko ; ] I to ostatni dzień wojaży przed remontem. Olej ze skrzyni kapie (uszczelki), silnik się grzeje (zapłon). Jutro biorę się za rozkręcenie go do ramy, a w dniach następnych zaczynam remont silnika. Tak w sumie piszę cały czas w pierwszej osobie. Ogara kupiłem razem z kumplem, i zamierzamy go zrobić przez wakacje, a jak nie zdążymy, to każdy wolny czas będziemy poświęcać mu ; ) Parę fotek https://picasaweb.google.com/106282913640502133628/RometNaLotnisku5Lipca2012 |