![]() |
Ogar 200 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Ogar 200 (/showthread.php?tid=55273) |
Ogar 200 - grz3513k - 03-05-2025 19:46:35 Cześć mam dwa problemy z ogarem 200. po pierwsze bo ma ciężko wkręcić się z niskich obrotów na wyższe ale jak już chwyci wyższe obroty to już super moc tylko na tych niższych obrotach jest słabo, gaźnik mam AMAL 16 zapłon platynkowy ale nie długo zmieniam na zapłon CDI od Pana Piotra Ostrowskiego. Druga sprawa prawdopodobnie przegrzałem kondesator (bosch z malucha) i ogarek zgasł podczas jazdy ale bo odczekaniu chwili pojechałem dalej, jak tego uniknąć? Pozdrawiam RE: Ogar 200 - grz3513k - 05-05-2025 19:00:15 AKTUALIZACJA: Z jakiegoś powodu ogar na jeszcze nienagrzanym silniku nie ma problemu z "wchodzeniem na obroty", pojawia się to dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Zmieniłem kondensator na jakiś taiwan z jawy 350 i ogar wkręca się trochę lepiej, został również od nowa przeregulowany zapłon. Czy powodem zgaśnięcia mogł być kondensator czy jednak coś innego? RE: Ogar 200 - Bob_Harley - 05-05-2025 19:04:04 może tłok/cylinder są podłej jakości i puchnie mocno? RE: Ogar 200 - grz3513k - 05-05-2025 19:18:01 Tłok Almot cylinder orginalny, To nie jest tak, że aż sie nie da jechać tylko, że nabiera obrotów z takim mułem ale jak sie wkręcił to na gps 65km/h jechał RE: Ogar 200 - Bob_Harley - 05-05-2025 22:52:49 ja miałem takie problemy gdy miałem gaźnik Jikov, po zmianie na chinola PZ19 jest o niebo lepiej (podobnie jest po zamontowaniu nowego gaźnika typu Jikov ale to tylko na pewien czas - u mnie wystarczyło na jakies 3-4tys km i potem troche osłabł na tym Jikovie, po prostu zużycie) RE: Ogar 200 - grz3513k - 06-05-2025 11:14:45 Poczekam na cdi i jak coś się zmieni to dam znać RE: Ogar 200 - grz3513k - 17-05-2025 22:10:28 Dzisiaj zamontowałem CDI od Pana Piotra Ostrowskiego i wszystkie problemy z przyspieszaniem, zapłonem itp znikneły, ogar jakby zyskał więcej mocy oraz lepiej i "wyżej" się wkręca, na pierwszy rzut oka nawet nie widać, że jest założone CDI co na pewno jest dla mnie na plus bo zalezy mi na w miarę możliwości normalnej jazdy bez regulacji co 50km oraz na orginalnym wyglądzie, podoba mi się możliwość zostawienia orginalnej cewki butelkowej w przeciwieństwie do innych CDI. Poniżej linki do filmików z moim ogarem po założeniu CDI: https://www.youtube.com/shorts/sPB54d-djoU https://www.youtube.com/shorts/IaBPxMLeuvY RE: Ogar 200 - Bob_Harley - 17-05-2025 22:41:11 kurde jeśli tak dobrze to CDI działa to może i u siebie zamontuje w jafce, jesli juz na platynkach jest nieźle... Ogar 200 - grz3513k - 18-05-2025 01:11:18 Mój ogar na platynkach szedł około jak testowałem vmax 65 na GPS chociaż jak raz się "bujnął" to z 70 z wiatrem w plecy jechałem aż minął wszystkie cyferki na liczniku ![]() Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka RE: Ogar 200 - Dinozaur - 18-05-2025 10:58:31 Czesc, Znajomy mial ze 25 - 20 lat temu 'Jawke - Mustanga' z takim samym silnikiem z wygladu, jaki ma 'Ogar 200' - ale caly motorek wygladal troche inaczej niz wiekszosc 'Jawek' : miala fabryczny - szary lakier i duzy szybkosciomierz w lampie, w ksztalcie 'polokraglym - wygietym' i wyskalowany chyba do 110 lub 120 km/h, jak pamietam..? Nigdy wczesniej ani pozniej nie widzialem drugiej takiej 'Jawki'. Znajomy jezdzil nia nawet 85 - 90 km/h i mowil, ze to 'specjalna wersja 4,5 KM', bardzo rzadka nawet w 'Czechoslowacji'..? Wie ktos moze o takiej wersji silnika 'Jawki / 4,5 KM' moze - bo to byla spora ciekawostka dla mnie te 25 lat temu, jak ja widzialem pierwszy raz..? Pozdrawiam. Ogar 200 - grz3513k - 18-05-2025 12:23:00 Prawdopodobnie jawka o której mówisz to Jawa Golden Sport Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka RE: Ogar 200 - siwy1958 - 18-05-2025 13:46:22 Witam ! Jakis czas temu ok 4 lata temu , przywiozlem taki silnik z terenu bylej DDR ( Niemcy Wschodnie). Silnik calkowicie taki sam mechanicznie, tylko zaplon byl inny, przystosowany FABRYCZNIE na akumulator i z silnika wystawaly 3, a nie jak w Ogarze 200, 2 przewody. Pochodzil z motoroweru Mustang Golden Sport, z Trapezowym licznikiem. Podkreslam w SRODKU, mechanicznie niczym sie nie roznil !!! Sprzedalem go na alledrogo za 1000zl. Pozdrawiam Marek Z. Ps. na Bazarach w Niemczech Wschodnich , widzi sie te silniki, ale to sporadycznie. Bo tymi od Simsonow mozna sie bawic.... RE: Ogar 200 - MacRoial - 18-05-2025 23:15:56 (17-05-2025 22:41:11)Bob_Harley napisał(a): kurde jeśli tak dobrze to CDI działa to może i u siebie zamontuje w jafce, jesli juz na platynkach jest nieźle...Zbudowałem sobie ostatnio CDI do jawy 223 z elementów zapłonu z jawy 225 wychodzi taniej niż zlecać komuś przeróbkę i jest w pełni odwracalne jeszcze muszę zrobić testy i jeżeli wszystko się uda to opisze dokładny poradnik jak zrobić sobie takie CDI RE: Ogar 200 - grz3513k - Wczoraj 00:54:38 Pan Piotr bierze przy zwrocie starego sprawnego zapłonu z nie uszkodzonymi cewkami świateł 165 zł + KW RE: Ogar 200 - MacRoial - Wczoraj 09:11:52 Przy budowie CDI samemu na częściach z jawy 225 wychodzi koło 100 zł + KW no ale wiadomo trzeba się trochę pobawić |