Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wycieka paliwo z motorynki - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194)
+--- Wątek: Wycieka paliwo z motorynki (/showthread.php?tid=55228)



Wycieka paliwo z motorynki - Rometowiec_SJZ - 13-04-2025 15:30:33

Ciągle mi wycieka paliwo, nawet jak kranik jest zakręcony. Po postoju patrze... A pod motorynką plama. Wina kranika, gaźnika ? Prosze o pomoc

Wysłane z mojego moto g54 5G przy użyciu Tapatalka


RE: Wycieka paliwo z motorynki - tomangelo - 13-04-2025 16:03:37

Wytrzyj wszystko do sucha i szukaj skąd leci. Kranik, gaźnik, nawet przewód. Benzyna łatwo znajduje wszelkie nieszczelności.
Na szybko możesz zobaczyć czy odstojnik kranika oraz gaźnik czy są mokre od spodu. Silnik zresztą też, może to olej ze skrzyni kapie np. śrubą spustową.


RE: Wycieka paliwo z motorynki - romek - 13-04-2025 17:20:04

Pewnie kranik puszcza na uszczelce, możesz spróbować mocniej dokręcić te dwie śrubki przy pokrętle ale najlepiej wymienić uszczelkę


Wycieka paliwo z motorynki - grz3513k - 13-04-2025 21:09:58

Musisz znaleźć dokładne miejsce wycieku, ale prawdopodobnie kranik ci się nie do końca domyka i po mimo teoretycznie zamkniętego kranika małe ilości i tak przepływają do gaźnika który z nadmiaru paliwa się przelewa.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka


RE: Wycieka paliwo z motorynki - Rometowiec_SJZ - Wczoraj 08:50:32

(13-04-2025 17:20:04)romek napisał(a):  Pewnie kranik puszcza na uszczelce, możesz spróbować mocniej dokręcić te dwie śrubki przy pokrętle ale najlepiej wymienić uszczelkę
Kranik nawet jak jest zakręcony to z niego kapie paliwo.

Wysłane z mojego moto g54 5G przy użyciu Tapatalka

(13-04-2025 21:09:58)grz3513k napisał(a):  Musisz znaleźć dokładne miejsce wycieku, ale prawdopodobnie kranik ci się nie do końca domyka i po mimo teoretycznie zamkniętego kranika małe ilości i tak przepływają do gaźnika który z nadmiaru paliwa się przelewa.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
Wycieka między prewodem a gaźnikiem

Wysłane z mojego moto g54 5G przy użyciu Tapatalka

(13-04-2025 21:09:58)grz3513k napisał(a):  Musisz znaleźć dokładne miejsce wycieku, ale prawdopodobnie kranik ci się nie do końca domyka i po mimo teoretycznie zamkniętego kranika małe ilości i tak przepływają do gaźnika który z nadmiaru paliwa się przelewa.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
Czyli kranik do wymiany?

Wysłane z mojego moto g54 5G przy użyciu Tapatalka


RE: Wycieka paliwo z motorynki - Dinozaur - Wczoraj 11:40:58

Witam, uszczelka w kraniku - uszkadza sie przewaznie od rdzy i resztek lakieru ze zbiornika / 'paprochy' plyna do kranika, 'drapia - zadzieraja' uszczelke i pozniej benzyna przeplywa przez niego caly czas, pomimo zakrecania...
Te same 'paprochy' - plyna do gaznika i gromadza sie w kroccu doplywowym, na ktory jest nalozony wezyk paliwowy / blokuja iglice plywaka i paliwo caly czas sie 'saczy' do komory plywakowej - stad biora sie 'plamy benzyny' na nastepny dzien pod silnikiem.
Trzeba oczyscic kranik lub nawet dociac nowa uszczelke, wyplukac zbiornik z rdzy i resztek lakieru, wyczyscic doplyw benzyny do gaznika / krociec i ewentualnie - dotrzec iglice plywaka delikatnie 'pasta zaworowa', gdyby nie chciala trzymac szczelnosci w pokrywce gaznika / albo ta iglica jest juz mocno 'wybita' - ze nie ma 'stozka' na koncowce i przez to nie trzyma doplywu benzyny do gaznika...?
Wtedy najlepiej wymienic plywak / na taki z dobra iglica odcinajaca doplyw benzyny, zeby miala nieuszkodzony stozek zaworka benzyny.
Pozdrawiam.


RE: Wycieka paliwo z motorynki - grz3513k - Wczoraj 15:47:31

Możesz dać opaski skręcane na wężyk, i mocniej skręcić te dwie śrubki w kraniku.


RE: Wycieka paliwo z motorynki - Bob_Harley - Wczoraj 21:04:32

Opaski opaskami ale jeśli cieknie na zakręconym to ewidentnie wina uszczelki w kraniku - ja w ogarze 200 wymieniłem te uszczelki gumowe na nakrętce na oringi takie grubsze i uszczelka ta co jest na środku kranika pod zaworem to z doświadczenia wiem ze najlepsze są te gumowe, nie korkowe. No i przy dokręcaniu kranika do baku to trzeba uważać bo jak za mocno się dokręci to zaraz przyszczypnie uszczelke/oringa i zaraz znów leci, ja u siebie to dosłownie ręką kranik dokręciłem do baku i spokój mam od 3 lat.

Warto te uszczelki lub oringi olejem przesmarować przed skręceniem to ładnie wszystko sie skręci nie ściśnie się gdzieś przypadkiem.