Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problem z s38 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Problem z s38 (/showthread.php?tid=54920)



Problem z s38 - ikarusz - 22-10-2024 12:40:20

Witam.
Posiadam komara z s38.
Mój problem polega na tym, że komar jedzie tylko do połowy zakresu manetki dalej się dusi.
Jedyne co mu pomaga to ustawienie iglicy na najbogatszą opcje i zakręcenie śruby od regulacji powietrza do oporu.
Wtedy jedzie jak marzenie, ma moc,reaguje na gaz przepięknie.
Z rzeczy które już sprawdziłem lub wymieniłem:
-kranik
-czyszczenie gaźnika i próby regulacji (dekielek komory pływakowej też sprawdzony)
-uszczelka i przylgnia między gaźnikiem a cylindrem
-regulacja zapłonu, platynek, wymiana kondensatora i podmiana całego zapłonu z innego rometa
-gaźnik ze sprawnego rometa
-czyszczenie tłumika i kolanka
-świece z rożnymi przerwami
-simmering od strony magneta
-uszczelki pod cylindrem i pod głowicą
-drożność kanału w ramie
Komar reaguje na regulacje śrubą wolnych obrotów bezproblemowo, tylko wykręcenie jej powoduje duszenie się powyżej połowy zakresu manetki.


RE: Problem z s38 - romek - 22-10-2024 19:47:49

To o czym piszesz to nie jest śruba od powietrza tylko wkręt regulacji wolnych obrotów co jednak ma wpływ na wkręcanie się na obroty. Nie rozumiem Twojego problemu, po to iglica ma 3 lub 4 wycięcia żeby znaleźć odpowiednie podobnie po to ma wkręt zakres regulacji żeby nim kręcić. Skoro Komar dobrze pracuje na takim ustawieniu, świeca nie jest mocno okopcona a spalanie jest w miarę to tak zostaw.


RE: Problem z s38 - ikarusz - 23-10-2024 12:35:31

Owszem jest to wkręt od regulacji wolnych obrotów, ale patrząc po budowie gaźnika ma za zadanie zmniejszyć lub zwiększyć ilość powietrza dostarczanego za dysze wolnych obrotów.
Chodzi mi o to, że nigdy tak się nie zachowywał.
Zawsze był ustawiony na środkowym wycięciu na iglicy (iglica z 3 nacięciami) i zawsze wszystko działało prawidłowo.
A teraz ten wkręt tak na prawdę stał mi się zbędny, muszę go wkręcić do oporu bo w innej pozycji nie chce pracować.
Dodatkowo teraz, żeby mieć jakiekolwiek wolne obroty, muszę wkręcić wkręt od regulacji położenia przepustnicy prawie do oporu.
Tak jakby część gaźnika odpowiedzialna za wolne obroty stała mi się zbędna.


RE: Problem z s38 - elmer - 24-10-2024 11:00:24

Sprawdź na innym gaźniku.