Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Delta RMR 24 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Nasze sprzęty (/forumdisplay.php?fid=193)
+--- Wątek: Delta RMR 24 (/showthread.php?tid=54857)

Strony: 1 2


Delta RMR 24 - MacRoial - 11-09-2024 14:00:51

Witam
Czy może ktoś z forumowiczów posiadał/posiada deltę przychodzę z tym pytaniem ponieważ zastanawiam się nad zakupem ale interesuje mnie czy delty są awaryjne oraz czy mają jakieś ciekawe możliwości tuningu, oraz jeżeli ktoś posiada jakieś informacje niech pisze z chęcią poczytam.
Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.


RE: Delta RMR 24 - romek - 11-09-2024 18:02:31

Oczywiście zdajesz sobie sprawę że jedyną opcją na części zamienne jest Ukraina ?


RE: Delta RMR 24 - tramwajarz - 11-09-2024 18:13:17

czesci brak,do zaplonu jeczcze gorzej


Delta RMR 24 - łogór 200 - 11-09-2024 18:32:03

Nie polecam straszny śmietnik,fatalna jakość wykonania,jak wyżej wspomniano czesci u nas brak


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Delta RMR 24 - MacRoial - 11-09-2024 21:29:09

(11-09-2024 18:13:17)tramwajarz napisał(a):  czesci brak,do zaplonu jeczcze gorzej

To zapłon nie był taki sam jak w Romecie charcie ?

(11-09-2024 18:32:03)łogór 200 napisał(a):  Nie polecam straszny śmietnik,fatalna jakość wykonania,jak wyżej wspomniano czesci u nas brak


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mocno odpychające zderzenie się z rzeczywistością ale dziękuje za te informacje zastanowię się jeszcze nad zakupem i poczekam i więcej wiadomości.


RE: Delta RMR 24 - MacRoial - 12-09-2024 11:55:37

A co z tłokami pasują te same co od ogarów np. 205 ?


RE: Delta RMR 24 - kacperszkudlarek - 12-09-2024 19:39:31

Przede wszystkim zacznijmy od tego że delta ma silnik łotewski (nie dam sobie ręki uciąć ale cały motorower jest łotewski) więc jak już to można ściągać części z łotwy. Z częściami nie jest najgorzej, nie jest to i może dostępność jak do Rometa, ale na allegro idzie dostać części bez większego problemu. Zastosowany tam zapłon jest elektroniczny, praktycznie bez obsługowy, jednym z najbardziej awaryjnych rzeczy tam jest moduł zapłonowy, ale idzie go bez problemu dostać właśnie przez allegro. I mówię to jako posiadacz Stelli z silnikiem V50m. Silnik konstrukcyjnie podobny do dezameta, moim zdaniem o wiele lepiej odpycha się jak Dezamet, a zapłon elektroniczny robi robotę. Przez okres już dwóch lat miałem tyle awarii:
-poluzowanie się koła biernego przekładni zębatej (chodzi o przeniesienie napędu z wału na skrzynię)
-Wymiana modułu zapłonowego
-wymiana linki zmiany biegów
-uszczelnianie gaźnika (kilka razy)
-wydmuchanie uszczelniacza od strony zapłonu
Dwie awarie były z mojej winy gdyż dokładnie nie zabezpieczyłem nakrętki i poluzowało się koło bierne oraz przez przypadek na wysokich obrotach zgasiłem silnik. Reszta to raczej zmęczenie materiału. Moim zdaniem jest to jakaś fajna odskocznia od 'jafek' i dezametów.
Osobiście polecam. Wiadomo zepsuć się może wszystko, ale jak jest jakiś fajny egzemplarz w spoko stanie to moim zdaniem można sie skusić.


RE: Delta RMR 24 - MacRoial - 12-09-2024 19:46:57

(12-09-2024 19:39:31)kacperszkudlarek napisał(a):  Przede wszystkim zacznijmy od tego że delta ma silnik łotewski (nie dam sobie ręki uciąć ale cały motorower jest łotewski) więc jak już to można ściągać części z łotwy. Z częściami nie jest najgorzej, nie jest to i może dostępność jak do Rometa, ale na allegro idzie dostać części bez większego problemu. Zastosowany tam zapłon jest elektroniczny, praktycznie bez obsługowy, jednym z najbardziej awaryjnych rzeczy tam jest moduł zapłonowy, ale idzie go bez problemu dostać właśnie przez allegro. I mówię to jako posiadacz Stelli z silnikiem V50m. Silnik konstrukcyjnie podobny do dezameta, moim zdaniem o wiele lepiej odpycha się jak Dezamet, a zapłon elektroniczny robi robotę. Przez okres już dwóch lat miałem tyle awarii:
-poluzowanie się koła biernego przekładni zębatej (chodzi o przeniesienie napędu z wału na skrzynię)
-Wymiana modułu zapłonowego
-wymiana linki zmiany biegów
-uszczelnianie gaźnika (kilka razy)
-wydmuchanie uszczelniacza od strony zapłonu
Dwie awarie były z mojej winy gdyż dokładnie nie zabezpieczyłem nakrętki i poluzowało się koło bierne oraz przez przypadek na wysokich obrotach zgasiłem silnik. Reszta to raczej zmęczenie materiału. Moim zdaniem jest to jakaś fajna odskocznia od 'jafek' i dezametów.
Osobiście polecam. Wiadomo zepsuć się może wszystko, ale jak jest jakiś fajny egzemplarz w spoko stanie to moim zdaniem można sie skusić.
A to prawda że po rozgrzaniu się silnika słabnie i trzeba jechać tylko na jedynce ?


RE: Delta RMR 24 - kacperszkudlarek - 12-09-2024 20:41:43

Nawet najlepszy silnik jak jest zajechany po rozgrzaniu będzie słabł i nie będzie miał siły jechać. Nie miałem takiego przypadku przy tym silniku, a lubię sobie przejażdżkę w letnie gorące południe i dawała radę bez problemu, nie odczułem spadków mocy.

Przypuszczam że lepiej jeździ jak nie jednak jafffka xd


Delta RMR 24 - łogór 200 - 12-09-2024 21:58:21

Moc podobna 3,5 km kwestia przelozen jawki i delty


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Delta RMR 24 - romek - 13-09-2024 06:16:24

(12-09-2024 19:39:31)kacperszkudlarek napisał(a):  Przede wszystkim zacznijmy od tego że delta ma silnik łotewski (nie dam sobie ręki uciąć ale cały motorower jest łotewski) więc jak już to można ściągać części z łotwy. Z częściami nie jest najgorzej, nie jest to i może dostępność jak do Rometa, ale na allegro idzie dostać części bez większego problemu. Zastosowany tam zapłon jest elektroniczny, praktycznie bez obsługowy, jednym z najbardziej awaryjnych rzeczy tam jest moduł zapłonowy, ale idzie go bez problemu dostać właśnie przez allegro. I mówię to jako posiadacz Stelli z silnikiem V50m. Silnik konstrukcyjnie podobny do dezameta, moim zdaniem o wiele lepiej odpycha się jak Dezamet, a zapłon elektroniczny robi robotę. Przez okres już dwóch lat miałem tyle awarii:
-poluzowanie się koła biernego przekładni zębatej (chodzi o przeniesienie napędu z wału na skrzynię)
-Wymiana modułu zapłonowego
-wymiana linki zmiany biegów
-uszczelnianie gaźnika (kilka razy)
-wydmuchanie uszczelniacza od strony zapłonu
Dwie awarie były z mojej winy gdyż dokładnie nie zabezpieczyłem nakrętki i poluzowało się koło bierne oraz przez przypadek na wysokich obrotach zgasiłem silnik. Reszta to raczej zmęczenie materiału. Moim zdaniem jest to jakaś fajna odskocznia od 'jafek' i dezametów.
Osobiście polecam. Wiadomo zepsuć się może wszystko, ale jak jest jakiś fajny egzemplarz w spoko stanie to moim zdaniem można sie skusić.

Motorower jest ukraiński (Lwowskij Motocyklowyj Zawod czy jakiś tak). Części ja za dużo na allegro nie widzę prócz tylnych lamp i gaźników które się nie nadają do niczego Smile


RE: Delta RMR 24 - MacRoial - 13-09-2024 09:18:09

(12-09-2024 20:41:43)kacperszkudlarek napisał(a):  Nawet najlepszy silnik jak jest zajechany po rozgrzaniu będzie słabł i nie będzie miał siły jechać. Nie miałem takiego przypadku przy tym silniku, a lubię sobie przejażdżkę w letnie gorące południe i dawała radę bez problemu, nie odczułem spadków mocy.

Przypuszczam że lepiej jeździ jak nie jednak jafffka xd
A jak jest z podjeżdżaniem pod górki często musisz redukować na 1

(13-09-2024 06:16:24)romek napisał(a):  
(12-09-2024 19:39:31)kacperszkudlarek napisał(a):  Przede wszystkim zacznijmy od tego że delta ma silnik łotewski (nie dam sobie ręki uciąć ale cały motorower jest łotewski) więc jak już to można ściągać części z łotwy. Z częściami nie jest najgorzej, nie jest to i może dostępność jak do Rometa, ale na allegro idzie dostać części bez większego problemu. Zastosowany tam zapłon jest elektroniczny, praktycznie bez obsługowy, jednym z najbardziej awaryjnych rzeczy tam jest moduł zapłonowy, ale idzie go bez problemu dostać właśnie przez allegro. I mówię to jako posiadacz Stelli z silnikiem V50m. Silnik konstrukcyjnie podobny do dezameta, moim zdaniem o wiele lepiej odpycha się jak Dezamet, a zapłon elektroniczny robi robotę. Przez okres już dwóch lat miałem tyle awarii:
-poluzowanie się koła biernego przekładni zębatej (chodzi o przeniesienie napędu z wału na skrzynię)
-Wymiana modułu zapłonowego
-wymiana linki zmiany biegów
-uszczelnianie gaźnika (kilka razy)
-wydmuchanie uszczelniacza od strony zapłonu
Dwie awarie były z mojej winy gdyż dokładnie nie zabezpieczyłem nakrętki i poluzowało się koło bierne oraz przez przypadek na wysokich obrotach zgasiłem silnik. Reszta to raczej zmęczenie materiału. Moim zdaniem jest to jakaś fajna odskocznia od 'jafek' i dezametów.
Osobiście polecam. Wiadomo zepsuć się może wszystko, ale jak jest jakiś fajny egzemplarz w spoko stanie to moim zdaniem można sie skusić.

Motorower jest ukraiński (Lwowskij Motocyklowyj Zawod czy jakiś tak). Części ja za dużo na allegro nie widzę prócz tylnych lamp i gaźników które się nie nadają do niczego Smile
Ewentualnie można zawsze kombinować i robić przeszczepy od Rometa Karpaty z tego co wiem części takie jak tłoki i korbowody są dostępne gorzej ze skrzynią biegów i zapłonem


RE: Delta RMR 24 - kacperszkudlarek - 13-09-2024 19:30:40

Delta pochodzi z tych samych zakladów co łotewskie Stelle. Nie są one ukraińskie.
Link do potwierdzenia tego:
https://www.retromoto.lv/katalogs/riga/riga-delta/
https://www.reddit.com/r/moped/comments/v1lx4i/some_more_of_my_delta_rmr_24_1988/?rdt=60770
https://cybermotorcycle.com/marques/russian/riga.htmon
Jeśli chodzi o części to trzeba trochę rozejrzeć się po internecie. Na allegro praktycznie nic nie wyskakuje po wpisaniu frazy 'delta rmr 24'. Dopiero po wpisaniu 'karpaty' czy nawet 'wierchowina' to dopiero coś wyskakuje. Nie które części pasują od Mińska (chociażby elementy układu zapłonowego)
Link do sprzęgła: https://allegro.pl/oferta/delta-karpaty-stella-sprzeglo-kosz-sprzegla-14078909183
Wał: https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-romet-karpaty-11575566709?srsltid=AfmBOooLALfD1f8btDH_A5LXkQcm5oQH5lBlVNdqCeqUB_jCiJWCXa4Q
Cylinder: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylinder-karpaty-38mm-almot?srsltid=AfmBOopUl05RneVNQnNzBSx2z-L7YcZI_aNZQYrY6AeF-JAM3_3wKQ80
Moduł zapłonowy: https://allegro.pl/oferta/minsk-modul-zaplonowy-regulator-do-minska-125-400a-6v-6-6-8846610728
I przede wszystkim nie ma takiego czegoś jak Romet Karpaty!


RE: Delta RMR 24 - romek - 13-09-2024 21:27:39

Ok mój błąd myślałem że to ten sam producent co Karpaty


RE: Delta RMR 24 - MacRoial - 13-09-2024 22:26:20

(13-09-2024 19:30:40)kacperszkudlarek napisał(a):  Delta pochodzi z tych samych zakladów co łotewskie Stelle. Nie są one ukraińskie.
Link do potwierdzenia tego:
https://www.retromoto.lv/katalogs/riga/riga-delta/
https://www.reddit.com/r/moped/comments/v1lx4i/some_more_of_my_delta_rmr_24_1988/?rdt=60770
https://cybermotorcycle.com/marques/russian/riga.htmon
Jeśli chodzi o części to trzeba trochę rozejrzeć się po internecie. Na allegro praktycznie nic nie wyskakuje po wpisaniu frazy 'delta rmr 24'. Dopiero po wpisaniu 'karpaty' czy nawet 'wierchowina' to dopiero coś wyskakuje. Nie które części pasują od Mińska (chociażby elementy układu zapłonowego)
Link do sprzęgła: https://allegro.pl/oferta/delta-karpaty-stella-sprzeglo-kosz-sprzegla-14078909183
Wał: https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-romet-karpaty-11575566709?srsltid=AfmBOooLALfD1f8btDH_A5LXkQcm5oQH5lBlVNdqCeqUB_jCiJWCXa4Q
Cylinder: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylinder-karpaty-38mm-almot?srsltid=AfmBOopUl05RneVNQnNzBSx2z-L7YcZI_aNZQYrY6AeF-JAM3_3wKQ80
Moduł zapłonowy: https://allegro.pl/oferta/minsk-modul-zaplonowy-regulator-do-minska-125-400a-6v-6-6-8846610728
I przede wszystkim nie ma takiego czegoś jak Romet Karpaty!
Skąd się w sumie wziął Karpaty jaka firma go produkowała?