Romet retro problem z przyspieszeniem - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Romet retro problem z przyspieszeniem (/showthread.php?tid=54673) |
Romet retro problem z przyspieszeniem - Wiktor0033 - 06-05-2024 20:32:28 Witam. Jestem nowy na tym forum. Mam taki problem z Rometem Retro 50cm3 4T. Gdy go kupiłem to spokojnie wyciągał 50km/h a gdy zjeżdżałem z górki to 70km/h gdy zmieniłem mu pasek napędowy (brakowało 4 ząbków na pasku ) to jego maksymalna prędkość spadła do 35km/h a czasami jedzie nawet 40km/h. Moje pytanie brzmi co mu dolega ? Chciałbym się was zapytać też o blokady prędkości gdzie są (np. Zdjęcia blokad ) i jak je usunąć z skutera? RE: Romet retro problem z przyspieszeniem - elmer - 06-05-2024 23:26:40 (06-05-2024 20:32:28)Wiktor0033 napisał(a): Witam. Jestem nowy na tym forum. Mam taki problem z Rometem Retro 50cm3 4T. Gdy go kupiłem to spokojnie wyciągał 50km/h a gdy zjeżdżałem z górki to 70km/h gdy zmieniłem mu pasek napędowy (brakowało 4 ząbków na pasku ) to jego maksymalna prędkość spadła do 35km/h a czasami jedzie nawet 40km/h. Moje pytanie brzmi co mu dolega ? Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Coś zmieniłeś, coś nie jedzie jak dawniej. Nie mamy tutaj na forum takich pojazdów (bynajmniej ja). Raczej bawimy się tutaj w stare nasze 2T RE: Romet retro problem z przyspieszeniem - bkrukl - 07-05-2024 14:16:31 Pewnie kupiłeś zły pasek. Być może zbyt długi, być może zbyt wąski... Albo coś źle poskladaleś przy wymianie. RE: Romet retro problem z przyspieszeniem - romek - 08-05-2024 00:37:48 Ja miałem kiedyś Incę, teraz mam w garażu Torosa, to ten sam silnik więc mniej więcej kojarzę.. Obstawiam że: 1. Coś przy wymianie paska ruszyłes z rolkami 2. Kupiłeś pasek nie tego rozmiaru co trzeba (pamiętaj że są dwie długości w zależności od zastosowanego koła 10 czy 12") 3. Jakiś inny błąd w montażu 4.Usterka wystąpiła przypadkowo i nie jest powiązana Proponuję jeszcze raz rozebrać i złożyć oglądając jakiś poradnik z YT, jeśli.masz jeszcze stary pasek to porównaj wymiary (szerokość też) Blokady w 139qmb to pełno jest o tym na necie, za moich czasów to było głównie tulejka w gaźniku nad iglicą (uniemożliwia pełne podniesienie, dostęp po zdjęciu górnej pokrywki gaźnika należy ta tulejkę.usunac), pierścień między talerzami wariatora (uniemożliwia pełne zejście się talerzy i osiągnięcie pełnego przełożenia), różowy kabelek do modułu (przeciąć), blokada w module (wymienić na odblokowany z allegro) jeszcze był ,,zawirowywacz spalin" na tłumiku ale na dzień dzisiejszy coś mi się kojarzy że to mogła być teoria powielana w internecie a to do czegoś innego służyło, w tym co mam teraz (on jest ojca ale on go ma tylko dla Miecia czyli żeby mieć) wymieniałem całą rurę bo była skorodowana i tego nie ma już to nie powiem zresztą w starej chyba też nie było i w ogóle to w tych nowszych rocznikach może być inaczej ------ Edit: pisałem z pamięci, a tu jest wszystko jak widać o czymś też zapomniałem https://youtu.be/TJLPlgtf57Q?si=SSrFJ7y9Rjw4Fj5t Pamietaj o regulacji gaźnika po majstrowaniu przy nim! |