Przeróbka na wtrysk DIY ECU 139fmb 154fmi i inne benzyniaczki - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Przeróbka na wtrysk DIY ECU 139fmb 154fmi i inne benzyniaczki (/showthread.php?tid=54622) |
Przeróbka na wtrysk DIY ECU 139fmb 154fmi i inne benzyniaczki - mih00 - 31-03-2024 17:38:12 Jakiś czas temu natknąłem się na fajny projekt sterowników DIY (https://speeduino.com) obsługujących silniki benzynowe, a że jestem w posiadaniu akurat ogara 205 (co to 100 lat temu został ulepiony z części spod płotu) i posiada silnik z serii 139FMB o pojemności 110ccm, powstał plan na projekt zimowy. Trochę poszperałem na olx w celu znalezienia dawcy wtryskiwacza i przepustnicy z TPS. I nabyłem najtańszy zestaw z Yamahy x-max. Kompletny z wtryskiem czujnikami, można wyrwać od 50-100zł. Następnie do garażu i "wycinka" całego tego pseudo CDI. Prototypowa przymiarka zestawu. Kawałek płytki aluminiowej trochę gambitu i pacjent siedzi. [attachment=22965] [attachment=22966] Następnie zasilanie paliwem. Z racji tego, że zbiornik w ogarze nie jest największych gabarytów to zdecydowałem się na zewnętrzną pompę paliwową i do tego regulator ciśnienia. Jak ktoś ma większy zbiornik, to można kupić gotowy zestaw od jakiegokolwiek motocykla z wtryskiem i zaadoptować do baku. Pompa musi być pod wtrysk wysokociśnieniowa, ok 2.5-3 barów w zupełności wystarczy na ładne rozpylanie wtryskiwacza. [attachment=22967] Dla poprawienia precyzji sterowania zapłonem i rozwiązania problemu z ładowaniem. Zmieniłem magneto z 1 zębem na takie z 24 zębami od Bartona caffe racer 50 i razem z nim zestaw cewek już na 3 fazy. Do tego jakiś natańczy regulator napięcia trójfazowy. Do wydechu wskoczyła sonda o2 z jakieś Piaggio kupiona na szrocie za 20zl (ale nie jest to niezbędne urządzenie ) Sterownik najpierw zrobiony na płytkach prototypowych. Do czasu aż przyszło zamówienie z płytkami drukowanymi. W związku z tym, że nie opłacało się brać jednej sztuki. Posiadam więcej egzemplarzy, jeżeli ktoś będzie zainteresowany. [attachment=22968] Następnie wszystko trzeba było podłączyć w całość i wystroić. W sumie napisałem tak zajawkowo ale jeżeli ktoś będzie miał ochotę na więcej szczegółów. Chętnie podzielę się wiedzą. Oraz mapami do sterownika. RE: Przeróbka na wtrysk DIY ECU 139fmb 154fmi i inne benzyniaczki - romek - 31-03-2024 20:18:13 Ładnie, szanuje. |