Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wgłębienie w komorze korbowej komar - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Wgłębienie w komorze korbowej komar (/showthread.php?tid=54564)



Wgłębienie w komorze korbowej komar - Kacper_R - 21-02-2024 16:57:11

Witam panowie mam pytanie takie bardziej z ciekawości natomiast jaki cel ma te wgłębienie w komorze korbowej? Widziałem już je w paru silnikach i nie wiem co ono ma na celu. Czy to jakiś błąd przy produkcji? Czy jakiś celowy zabieg. Wgłębienie jest tylko po stronie zapłonu i ma około 1mm w tym wypadku jest to silnik 003


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - olon - 21-02-2024 17:21:00

Prawdopodobnie ma za zadanie obniżyć moc silnika bo występują większe zawirowania mieszanki i zwiększa się objętość komory korbowej


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - Kacper_R - 21-02-2024 17:27:41

(21-02-2024 17:21:00)olon napisał(a):  Prawdopodobnie ma za zadanie obniżyć moc silnika bo występują większe zawirowania mieszanki i zwiększa się objętość komory korbowej

Do pomniejszenia mocy nie robili tak że pomniejszali kanały płuczące w cylindrze? Plus widziałem takie coś też w kwadratowych silnikach one też by były dławione? I czemu tylko po 1 stornie a nie po 2?

Plus wydaje mi się jakby dławili silniki to by było w wszystkich 003 s38 itd a tak jak mówię zauważyłem to tylko w paru


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - olon - 21-02-2024 18:24:28

wszystkie silniki od s38 do 027 raczej były dławione na różne sposoby ,jak masz czas i możliwości to zalej to klejem albo naspawaj i wyprofiluj

silnik wtedy trochę zyska na wydajności


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - Kacper_R - 21-02-2024 18:49:51

(21-02-2024 18:24:28)olon napisał(a):  wszystkie silniki od s38 do 027 raczej były dławione na różne sposoby ,jak masz czas i możliwości to zalej to klejem albo naspawaj i wyprofiluj

silnik wtedy trochę zyska na wydajności

Nie wiem czy się opłaca, (jeśli rzeczywiście to jakiś sposób dławienia) bawić w coś takiego ile to może być mocy takim czymś zabrane 5%? Plus mówię fabryka jak trochę czytałem go zalewała kanały płuczące co już zmniejszało moc silnika do tego 1,4KM po co by mieli bardziej kombinować?


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - olon - 21-02-2024 23:14:42

nie tylko zmniejszeniem kanału były blokowane komarki
Blokowali też wydechem,głowicą,gaźnikiem,wałem i zapłonem


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - Kacper_R - 22-02-2024 00:02:17

(21-02-2024 23:14:42)olon napisał(a):  nie tylko zmniejszeniem kanału były blokowane komarki
Blokowali też wydechem,głowicą,gaźnikiem,wałem i zapłonem

A co robili w zapłonie i głowicy? Tak pytam z ciekawości Wink


RE: Wgłębienie w komorze korbowej komar - olon - 22-02-2024 16:25:18

zapłon był przestawiony rysie z takim samym silnikiem jak pierwsze komary miały 1,8km zamiast 1,4, głowica o słabym kształcie komory + duży sqish (nawet 3mm)
Nie można obniżać głowicy bo usuwa się sqish band , najlepiej dać uszczelkę z miedzi 0,3mm wtedy sqish powinien wynosić około 1mm( zależy czy cylinder podniesiony tak żeby otwierał okna do końca