Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22) +--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23) +--- Wątek: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 (/showthread.php?tid=54562) |
Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Spaceman164 - 21-02-2024 01:39:35 Cześć. Kiedyś sam szukałem takiego wątku, więc tworzę go dla osób z pytaniem: "Czy wał duells jest dobry?" Zdjęcia przedstawiają wygląd wału po 10 000km. Silnik był (i jest ) jeżdżony na maxymalnych obrotach z prędkością przelotową minimum 60km/h. Luz korby na boki jest taki sam gdy był nowy, sworzeń siedzi równie dobrze (był pasowany suwliwie i nic się nie wyrobiło ). Nowe łożysko i zestaw dalej śmiga. RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - łogór 200 - 21-02-2024 02:09:59 Jakie dawałeś podkładki ? RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Debesta - 21-02-2024 05:28:09 Ja bym proponował Tobie abyś przeprowadził dla nas wszystkich eksperyment. Tego, że silnik złożyłeś poprawnie i z dbałością o detale, to chyba nikt nie zakwestionuje, ponieważ wszyscy pamiętamy różne pytania, które mała liczba osób ludzi w ogóle zadaje i nad nimi się zastanawia. Ujeżdżaj Pan ten silnik aż do jego śmierci, tak jak niegdyś mój kolega BananVanDyk Simsona Sr. Złożył silnik na oryginalnych częściach i zastosował w nim kilka drobnych usprawnień. Od samego początku użytkował go normalnie, z zamiarem wykręcenia jak największej liczby kilometrów i jeśli dobrze pamiętam, to chyba wykręcił 40k km i dalej jeździł. Nie licząc drobnych napraw po drodze, ale takich, które nie ingerowały w sam środek silnika (bez polowienia). Myślę że 223 mogłoby osiągnąć podobny wynik, gdyby nie walek zdawczy na tulejce i jednocześnie łożysku kulkowym. Gdyby zastosować podobny patent jak w 059/060 (wsk 175), czyli łożysko wałeczkowe, takie które uniemożliwia przekaszanie się walka, wraz ze zużywająca się po drodze tulejką w nim. Ja mam taki pomysł odnośnie 019 i będę walczył nim o 20 tysięcy kilometrów (może się udać, ale ten cholerny automat...), oraz S01 (WSK 125) i tu myślę że te 30k km jest do zrobienia, jeśli się wymieni łożysko kulkowe że zdawczego ,na wałeczkowe ciasne i w tym przebiegu dwa razy zmieni łańcuszek sprzęgłowy. RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Spaceman164 - 21-02-2024 11:53:37 Łogór - podkładki oporowe DIN988 Przyszły sezon jeszcze bez remontu, albo jeszcze ze dwa. Tyle kilometrów nie będę już chyba wykręcał, ale zobaczymy. Ogólnie motór ma już 25 000km. Gdybym za rok robił sobie remont to pokażę na forum stan skrzyni, automatu itp. RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - siwy1958 - 22-02-2024 18:06:47 Witam Tak wal Duelsa jest doby. Calego walu nie wymienialem choc byl doby oryginalny, ale sam korbowod DUELLSA. Wyprasowalem stary korbowod i zaprasowalem nowy duellsa na lozysku igielkowym glowki korbowodu. PO czym wycentrowalem. Zrobilem niecale ok 13000 km. Na razie wszystko jest ok. Dlatego wymienilem , bo chcialem lac mieszanke 1:50 ( i tak lalem) jak sie leje w simsonie i innych dwusuwach. Nie ze wzgledow oszczednosciowych i ekologicznych, ale aby nie zawalalo intensywnie nagarem tlumika i cylindra. I to byla dobra DECYZJA. Pozdrawiam Marek. PS. Przeprasowywalem korbowody DUELLSA w motocyklach M 72 i innych i jakosc i dokladnosc wykonania w porownaniu do oryginalnych , wydaje sie lepsza badz porownywalna. RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - olon - 22-02-2024 21:15:56 Dlaczego dałeś podkładki na sworzeń tłoka ? CHYBA lepiej zastosować szersze łożysko RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Spaceman164 - 23-02-2024 02:08:09 Ogólnie korbowody Tajwańskie zaczynają być, lub już są całkiem dobrej jakości, może i nawet lepszej niż oryginał. Znajomy robiąc wały do 350tek montuje głównie korby wschodnie i na prawdę spore przebiegi silniki na nich robią Olon- dałem podkładki bo szersze łożysko kosztuje 30zl więcej. Używam Top Racing. Tak naprawdę dobrze złożone 223 i korba duellsa powinno gwarantować 50 000km bez remontu. Znajomy ujeżdża Simsona aż dobije do 100k km a brakuje mu kilku tyś. Ale silnik już na mocnym wyczerpaniu RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Bob_Harley - 23-02-2024 15:40:28 Powiem coś od siebie - ten silnik tj. 223 wystarczy że się choć odrobinę przyłoży podczas montażu i to musi działać, kolega złożył na odpi&@%ol to nie chciał wgl odpalić na początku a potem ciągle problemy z biegami i olej lejący się zewsząd. Ja testowo złożyłem ze 2 razy tak na sucho żeby sprawdzić jak to powinno wszystko pasować a potem 1 raz złożyłem całkiem, ale tryby oraz wałki w skrzyni były zbyt zużyte i 2 wyskakiwała. Potem jeszcze raz wszystko rozebrałem poczyscilem pomierzyłem, zebrałem najlepsze części (bo mam całe 2 silniki i pudło samych części) i złożyłem takiego troszkę ulepa, ale jednak zgodnie ze sztuką, upewniłem się że wał lekko się obraca po skręceniu i od tamtej pory zrobiłem co prawda tylko jakieś 5tys km ale za to bez najmniejszej awarii, już nawet o upalaniu podczas 35 stopniowego upału nie wspominając. Do tego leje olej syntetyczny w mieszance 1:40 i wydech jest praktycznie czysty. RE: Ocena stanu wału DUELLS Jawa 223 - Spaceman164 - 23-02-2024 18:06:31 To jak już 5K km zrobiłeś i jest dobrze, to już będzie tylko dobrze Również leje 1:40. |