![]() |
Silnik s 38 wytarty karter - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet Motors (/forumdisplay.php?fid=228) +--- Dział: RM - Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=231) +--- Wątek: Silnik s 38 wytarty karter (/showthread.php?tid=54120) |
Silnik s 38 wytarty karter - Orfeus - 09-06-2023 20:50:17 Cześć, mam, pytanie, problem i chciałbym szanownych rometowców prosić o poradę. Zaplanowałem wymianę wału z moim komarze (s38 1975 r. produkcji). Otóż po rozdzieleniu połówek silnika zauważyłem, że przeciwwaga tarła o karter. Załączam foto. I teraz pytania: 1. Jak to możliwe, wydaje mi się, że ostatnio silnik był składany w fabryce. 2. Czy to powazna wada? Kupiłem wał duells chciałbym żeby chodził prosto a nie wycierał mi karter. 3. Co można zrobić żeby nowy wał nie tarł? Grubsza uszczelka? Mam dwie do wyboru, papier z zestawu jaki zawsze dołączają do krygielitowych i jedzie do mnie krygielitowa niego grubsza. 4. Jak zmiana grubości uszczelki może wpłynąć na dystansowanie skrzyni? Krygielitowa generalnie wydaje się lepsza. A tak w ogóle czy krygielitową między karterami trzeba smarować sylikonem czy nie? Nie wiem jak tu dodać zdjęcia. Umieściłem w linku. https://ibb.co/wggvDgp https://ibb.co/RBmdy7v https://ibb.co/bgkYgS3 RE: Silnik s 38 wytarty karter - Debesta - 09-06-2023 22:41:58 Nie dawaj grubszej uszczelki, jeśli wał z zamontowanymi łożyskami ma NIE WIĘKSZĄ szerokość jak oryginał. Tarł bo pewnie był srogi luz na łożyskach, oraz w przeszłości ktoś chciał opatentować nowy ściągacz do Magneto składający się ze śrubokręta i przecinaka. RE: Silnik s 38 wytarty karter - wazniak96 - 10-06-2023 01:30:19 Z tarciem to tak jak Debesta mówi albo po prostu ktoś tak złożył silnik. Co do uszczelek to o ile różnica idzie rzędzu 0.1-0.3mm to nie bawiłbym się w żadne dystansowanie skrzyni. Nigdy nie dystansowałem skrzyni jakoś specjalnie w s38/023 i nigdy problemu z biegami nie miałem (zakładając dobry stan trybów) gdzie składałem też silnik z puzzli i nawet nie pamiętam czy dawałem jakiekolwiek podkładki pod jakiekolwiek tryby (poza wałkiem startera). W każdym razie polecam najpierw skręcić kartery ze skrzynią i uszczelką ale bez wału i przetestować działanie. Pamiętaj, że z biegami w rączce też gra rolę stan samej manetki więc jak jedynka będzie wyskakiwać a grzebień zjechany to się nie dziw ![]() Co do sylikonu na kryngielit to niby pod kapę sprzęgła dodaję tylko grubą warstwę smaru na uszczelkę i nigdy to nie ciekło ale między kartery dla pewności zawsze daję cienką warstwę. Po co się później wkoorwiać i rozpoławiać silnik kolejny raz ![]() ![]() RE: Silnik s 38 wytarty karter - Orfeus - 10-06-2023 11:08:13 Dzięki za pomoc! RE: Silnik s 38 wytarty karter - Orfeus - 10-06-2023 13:44:34 Mam jeszcze jeden problem. Zdjąłem dwa łożyska od strony magneta. Okazało się, że nie było między nimi podkładki dystansowej. Być może dlatego wał się przemieścił i przytarł karter? Jednak silnik ktoś wcześniej rozkładał. W każdym razie, przejzalem szybko sklepy internetowe i póki co, nie znalazłem do kupienia. Czy Ktoś z Was może dysponuje wymiarami takowej? Może też wiecie czy ona powinna być utwardzana tak jak ta podkładka pod koszem sprzęgła? |