Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! (/showthread.php?tid=53683)

Strony: 1 2 3


Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 20-10-2022 22:28:06

Cześć wszystkim.
mianowicie moja motorynka z silnikiem 023 nie chciala jechać tzn odpalala ale miala strasznego mula na 1 biegu jechla 5km/h na 2 trzeba bylo sie odpychac gorki jechala z 15km pod wcale.

a wiec wymienione mam uszczelniacze. tlok 38mm cylinder po honowaniu 38.08mm (zdm) czy jakos tak.
brakuje mi oringa który powinien być na kopniaku ale to chyba nie bedzie aż tak ważne..?
motorek przed wymiana tloka i przed honowaniem mial kompresjr 2.8 bara...
po wymianie ma 2.9 dochodzi do 3... co moze byc tego przyczyna ?
dodam ze silnik sprawdzany na zimnymze powinien byc rozgrzany. wiem. ale powinno byc wiecej i tak . i bez zamontowanego gaznika w sumie z gaznikiem czy bez jest tak samo przedmuchow raczej nie ma miedzy cylkiem kupione nowe szpiki i dokrecone mocno (bardziej sie nie da bo sie zerwie) uszczelki nowe .
zauważyłem tez ze uszczelniacz ktory znajduje sie za zaplonem chociaż nowyto troche sie poci ale nie leci z niego nie wiadomo jak
macie jakies pomysly bo 3 bary to praktycznie zadna kompresja..


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - Norweski Zomowiec - 20-10-2022 23:19:12

Pisaliśmy już, że musisz zrobić szlif cylindra z nowym, większym tłokiem - nic nie da honowanie


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - romek - 21-10-2022 09:15:10

Uszczelniacz też ma znaczenie, może nawet być wyrobiony wał w miejscu jego stylu ale jednak ważny jest ten szlif.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - bkrukl - 21-10-2022 15:59:42

Szlif, szlif i jeszcze raz szlif.
Było w poprzednim temacie, będzie i tutaj.

A tak pozatym ciekawe jak wymienileś uszczelniacze skoro ten pod zapłonem już przecieka.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 21-10-2022 22:18:20

sytuacja troche sie zmienila mianowicie zdobylem cylinder i glowice zdm Nową nigdy nie urzywana wraz z aluminiowa podkladka
po zamontowaniu dokrecone na max z gaznikiem bez wydechu dalej mam 3 bary..... i wyszlo na to ze kupa kasy na daremno ...
gdy zatkam wylot reka dochodzi do 3.5 bara...
(na zimnym silniku)
dajcie jakies inne pomysly ...

nowe czesci (glowica.cylinder.tlok i pierscienie.wal.lozyska.uszczelniacze.kondensator.platynki .wszystkie uszczelki.sprzeglo.gaznik.)

normalnie już zwyczajnie zaczynam sie poddawac.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - romek - 21-10-2022 22:43:08

Pisze po raz kolejny

Uszkodzony uszczelniacz (sam piszesz że cieknie) powoduje spadek kompresji.

Może być też nieszczelność gdzieś na łączeniu karterow.

A druga rzecz, cylinder nowy czy używany?


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 21-10-2022 23:02:46

(21-10-2022 22:43:08)romek napisał(a):  Pisze po raz kolejny

Uszkodzony uszczelniacz (sam piszesz że cieknie) powoduje spadek kompresji.

Może być też nieszczelność gdzieś na łączeniu karterow.

A druga rzecz, cylinder nowy czy używany?

cylinder glowica tlok pierscienie nowe nie uzywane. a uszczelniacz raczej bedzie doby po dokladniejszym sprawdzeniu bsrdzo mozliwe że to nie olej cieknie tylko paliwo wlecilo w dziurkę pod haznikiem i zmoczylo karter za zaplonem


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - gabriel0 - 22-10-2022 01:44:26

Zdjąć głowicę sprawdzić czy tłok dochodzi do szczytu cylindra. Nie widzę innej opcji jak jakiś wadliwy korbowód albo kartery.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 22-10-2022 11:09:21

(22-10-2022 01:44:26)gabriel0 napisał(a):  Zdjąć głowicę sprawdzić czy tłok dochodzi do szczytu cylindra. Nie widzę innej opcji jak jakiś wadliwy korbowód albo kartery.

tlok dochodzi wszystko jest jak byc powinno .. to jest dziwne bo traci sie gdzies 5 barow kompresji
rozmyslam jeszcze nad taka opcja zeby poskladac wszystko odpalic i psikac dezodorantem wszedzie moze wykryje gdzie to sie traci.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 22-10-2022 13:23:13

rozebralem zaplon zeby sprawdzic ten uszczelniacz i jest ok nic nie leje z niego probowalem zlozyc cylinder z uszczelka bez na silikonie i bez na wszystkie mozliwe sposoby i kompresja dalej 3 bary... gdy zatkam wylot reka i kopne robi sie 4 bary ale na zatkanym wydechu ... naprawde nikt nie wie dlaczego tak moze byc ? oleju w silniku bylo malo tzn do max dolalem jakies 100ml ale nic to nie zmienilo sa tu jacys fachowcy ? czy tylko kazdy bd zgadylal a moze to a moze tamto ?


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - tomangelo - 22-10-2022 15:19:09

Kryształowe kule przestały działać, nadajniki 5G wszystko zakłócają. A do szklanych kul brakuje adapterów do DVB-T 2.

Nie mamy twojego sprzętu, nie widzimy co jest grane, więc możemy jedynie wskazywać kolejne rzeczy które mogą wydawać się niesprawne. Nie mamy jednak możliwości weryfikacji czy faktycznie uszczelniacz jest sprawny, lub czy pierścienie dobrze uszczelniają. Tak działa jakakolwiek pomoc zdalna, czy to fora, czy infolinie. Jeśli przypadek ma wyraźne objawy, można wskazać konkretne rzeczy, w przypadku niejasnych sytuacji jak tutaj trzeba sprawdzać wszystko po kolei.

Jeśli wszystko szczelne a mimo to kompresji brak, to znaczy że coś jednak nie jest szczelne. Może pierścienie nie przylegają do tłoka, może cylinder jest po szlifie a pierścienie są na nominalny rozmiar, może kompresja leci gwintem od świecy, może głowica nie przylega równo i tam ucieka. Trzeba po prostu eliminować kolejne możliwe przyczyny. Cudów nie ma, coś musi być nie tak.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 22-10-2022 16:58:58

(22-10-2022 15:19:09)tomangelo napisał(a):  Kryształowe kule przestały działać, nadajniki 5G wszystko zakłócają. A do szklanych kul brakuje adapterów do DVB-T 2.

Nie mamy twojego sprzętu, nie widzimy co jest grane, więc możemy jedynie wskazywać kolejne rzeczy które mogą wydawać się niesprawne. Nie mamy jednak możliwości weryfikacji czy faktycznie uszczelniacz jest sprawny, lub czy pierścienie dobrze uszczelniają. Tak działa jakakolwiek pomoc zdalna, czy to fora, czy infolinie. Jeśli przypadek ma wyraźne objawy, można wskazać konkretne rzeczy, w przypadku niejasnych sytuacji jak tutaj trzeba sprawdzać wszystko po kolei.

Jeśli wszystko szczelne a mimo to kompresji brak, to znaczy że coś jednak nie jest szczelne. Może pierścienie nie przylegają do tłoka, może cylinder jest po szlifie a pierścienie są na nominalny rozmiar, może kompresja leci gwintem od świecy, może głowica nie przylega równo i tam ucieka. Trzeba po prostu eliminować kolejne możliwe przyczyny. Cudów nie ma, coś musi być nie tak.




jak sprawdzic szczelnosc np cylindra z glowica uszczelek na karterach itd itp jakis prosty sposob bo przedmuchow nie widac ani nie slycjac


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - tomangelo - 22-10-2022 18:36:31

Wydaje mi się, że jakby podejrzane łączenia zwilżyć/spryskać wodą z płynem do naczyń, to przy przedmuchach powinny pojawić się bąble. Nie testowałem tego, ale skoro w ten sposób szuka się nieszczelności dętek/opon, to i przy kompresji powinno zadziałać. Albo jak są spreje/pianki do sprawdzania szczelności butli gazowych przy kuchenkach, jak masz takie w domu to też może się nadać.
Może to jednak wymagać 2 osób, jedna kopie a druga szuka bąbelków.


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - Bob_Harley - 22-10-2022 20:32:13

a jak jest mierzona kompresja? manometrem z zaworkiem? bo jesli nie ma zaworka przy koncowce ktora wkreca sie w miejsce gwintu swiecy to bedzie przekłamanie, trzeba tez miec na uwadze ze przy kopaniu nigdy ta kompresja nie bedzie rzedu 8 bar bo dopiero przy wysokich obrotach silnika jest taki wynik, a przynajmniej takie mam info


RE: Motorynka dezemet 023 Pomocy ! - barba94 - 22-10-2022 20:38:55

(22-10-2022 20:32:13)Bob_Harley napisał(a):  a jak jest mierzona kompresja? manometrem z zaworkiem? bo jesli nie ma zaworka przy koncowce ktora wkreca sie w miejsce gwintu swiecy to bedzie przekłamanie, trzeba tez miec na uwadze ze przy kopaniu nigdy ta kompresja nie bedzie rzedu 8 bar bo dopiero przy wysokich obrotach silnika jest taki wynik, a przynajmniej takie mam info


kompresja mierzona manometrem z zaworkiem jest.
gdy daje palec na cylinder to nie da sie utrzymac palca nawet podczas kopniecia reka jednakże pokazuje 3bary na zimnym i przez to motorynka nie chce jechac ...