Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problemy z silnikiem 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Problemy z silnikiem 023 (/showthread.php?tid=52828)

Strony: 1 2 3 4


Problemy z silnikiem 023 - de_gumis - 02-12-2021 09:32:28

Cześć
Piszę na forum bo już nadzieja u mnie powoli umiera na uruchomienie. Ma m motorynkę, na której jeździłem za dzieciaka. Jakiś czas temu po tym jak przeleżała w garażu 35 lat w piwnicy postanowiłem ją uruchomić. Rozebrałem silnik i dużo rzeczy w nim wymieniłem: tłok, cylinder (60cc), wał, sprzęgło. Złożyłem ją razem z kolegą, ustawiliśmy zapłon i zapaliła Smile Niestety miała problemy z wchodzeniem na obroty - totalnie się dławiła przy dodawaniu gazu. Wszystko sprawdzaliśmy i w końcu nie wiadomo jak i czemu zaczęła pracować. Jak myśmy się cieszyli - https://photos.app.goo.gl/QcCEd9CHWUexuekm7
Potem Motorynka postała miesiąc i już nie zapaliła. Czyściliśmy gaźnik, ustawialiśmy ponownie zapłon, wymienialiśmy świece itp - nic. Iskara jest, silnik nie chce w ogóle zagadać. Załamka. Możecie coś doradzić? Czytam forum i już mi łapki opadają. A może jest ktoś z Zielonej Góry lub okolic, kto może pomóc? Z góry dziękuję za każdą radę.


RE: Problemy z silnikiem 023 - wazniak96 - 02-12-2021 10:57:01

Daj paliwa pod świecę. Jak zagada to coś z gaźnikiem, jak nope to kompresja / zapłon. Iskra może uciekać pod wpływem kompresji.


RE: Problemy z silnikiem 023 - de_gumis - 02-12-2021 13:18:13

(02-12-2021 10:57:01)wazniak96 napisał(a):  Daj paliwa pod świecę. Jak zagada to coś z gaźnikiem, jak nope to kompresja / zapłon. Iskra może uciekać pod wpływem kompresji.

Dawałem paliwo pod świece bez skutku. Podejrzewam tak jak zresztą napisałeś kompresję - skutek użycia słabych komponentów chińskich.


RE: Problemy z silnikiem 023 - Norweski Zomowiec - 02-12-2021 14:01:02

Może kiepski sposób na sprawdzenie, ale odkręć świece, zatkaj palcem - czy jest jakakolwiek kompresja?


RE: Problemy z silnikiem 023 - de_gumis - 02-12-2021 14:24:31

Niby coś tam zasysa palucha.


RE: Problemy z silnikiem 023 - kamil9480 - 02-12-2021 17:26:48

Na słabej kompresji też powinien zapalić. Co prawda będzie słabszy ale zapalić powinien. Miałem kiedyś też w ogarze z silnikiem 023 kompresję 4-5 bar i zapalał tylko był słaby


RE: Problemy z silnikiem 023 - Norweski Zomowiec - 02-12-2021 18:53:39

stawiam, że problem z zapłonem


Sprawdź, czy klina na magneto nie zerwało


jak nadal, to kondensator


RE: Problemy z silnikiem 023 - romek - 02-12-2021 19:53:49

Sprawdź też w jakim stanie jest oska na której siedzi przerywacz, czy nie ma na niej luzu, czy przerywacz ma dobre styki.


RE: Problemy z silnikiem 023 - de_gumis - 02-12-2021 19:59:30

(02-12-2021 18:53:39)Norweski Zomowiec napisał(a):  stawiam, że problem z zapłonem


Sprawdź, czy klina na magneto nie zerwało


jak nadal, to kondensator

Klina nie zerwało, ale wymienię.
Kondensator parę miesięcy temu wymieniałem, ale wymienię i ten.

(02-12-2021 19:53:49)romek napisał(a):  Sprawdź też w jakim stanie jest oska na której siedzi przerywacz, czy nie ma na niej luzu, czy przerywacz ma dobre styki.

Przerywacz nowy. Ośka trochę się buja, ale czy to mogłoby powodować, że nawet nie zapali czasami - chociaż jedno pyrknięcie Smile


RE: Problemy z silnikiem 023 - Wodnik - 03-12-2021 01:09:50

Cytat:Napisane przez de_gumis - Dzisiaj 12:24
Niby coś tam zasysa palucha.

,,Zasysać palucha" to ma jak odkręcisz gaźnik i przyłożysz do króćca ssącego.

I paliwo lepiej właśnie tam podać strzykawką niż na świecę.
Jak dasz w króciec to wrzuć dwójkę i na zapych zobacz czy coś zagada.

A i ośka przerywacza nie ma prawa być luźna.


RE: Problemy z silnikiem 023 - de_gumis - 04-12-2021 12:15:14

(03-12-2021 01:09:50)Wodnik napisał(a):  
Cytat:Napisane przez de_gumis - Dzisiaj 12:24
Niby coś tam zasysa palucha.

,,Zasysać palucha" to ma jak odkręcisz gaźnik i przyłożysz do króćca ssącego.

I paliwo lepiej właśnie tam podać strzykawką niż na świecę.
Jak dasz w króciec to wrzuć dwójkę i na zapych zobacz czy coś zagada.

A i ośka przerywacza nie ma prawa być luźna.

Jutro zrobię próbę/testy. Czy gaźnik może być wtedy odkręcony?


RE: Problemy z silnikiem 023 - Wodnik - 04-12-2021 15:40:40

Nie musisz odkrecac gaźnika, możesz zdjąć puszkę tłumika szmerów ssania dać gaz na full żeby przepustnica była w górnym położeniu i wtedy strzykawką siknij paliwa w króciec.
Jak będziesz brał na zapych ogara to gazu tak 1/3 daj


RE: Problemy z silnikiem 023 - de_gumis - 05-12-2021 20:49:35

Niestety w ten weekend nie dałem rady sprawdzić zachowania z wstrzykniętym paliwem.
Przy okazji mam pytanie czy jak mam teraz 60cc to warto zmienić gaźnik? Znalazłem takie coć - https://allegro.pl/oferta/gaznik-romet-komar-motorynka-tuning-60cc-duells-10040727321?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ODMzNjExMWYtMTQ1MC00ODg5LWEyMjEtMTc1MmE3OGFjYTE0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=6711fbc9-628b-46dc-bbb3-ef011f301b13


RE: Problemy z silnikiem 023 - romek - 05-12-2021 21:00:22

Nie trzeba


RE: Problemy z silnikiem 023 - Norweski Zomowiec - 05-12-2021 21:02:05

Tak, ten gaźnik będzie "działać" - jednakże jak zamierzasz dobrze zainwestować i FAKTYCZNIE jeździć tym rometem, to poszukaj coś lepszego jak dellorto 14.12L