Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Schemat cdi - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222)
+--- Wątek: Schemat cdi (/showthread.php?tid=52794)



Schemat cdi - Buba27 - 16-11-2021 23:13:39

Ma ktoś schemat podłączenia zapłonu cdi takiego typu jak na foto.




RE: Schemat cdi - Dawdzio - 16-11-2021 23:20:04

Sprzedawca nie ma?

Srogo przepłaciłeś, Turbo Zabytki mają po 479zł z instrukcją, schematem i pomocą w razie potrzeby.


RE: Schemat cdi - Buba27 - 16-11-2021 23:24:20

Kupiłem to za 1/3 ceny, ale nie dostałem schematu w zestawie.


RE: Schemat cdi - Dawdzio - 17-11-2021 23:49:28

Wrzuć zdjęcia cewek, może po tym ktoś rozpozna co gdzie idzie.


RE: Schemat cdi - Buba27 - 20-11-2021 01:58:27






RE: Schemat cdi - seler1500 - 20-11-2021 02:33:18

Przewód z zalanej plastikiem cewki zapłonowej - 50-80VAC przy kopaniu > czarno-czerwony modułu
Niebieski z impulsatora > niebiesko-biały z modułu
Pomarańczowy z modułu > cewka zapłonowa
Czarny z modułu > masa
Czarno-biały z modułu > gaszenie
Żółty - światła, możliwa konieczność dołożenia regulatora (nie znam mocy ani napięcia cewek, zgaduję,że 12V +- 50-60W).
I więcej zdjęć bo trudno wszystko zgadywać.


RE: Schemat cdi - Buba27 - 21-11-2021 21:12:29











RE: Schemat cdi - tramwajarz - 21-11-2021 22:47:39

(20-11-2021 02:33:18)seler1500 napisał(a):  Przewód z zalanej plastikiem cewki zapłonowej - 50-80VAC przy kopaniu > czarno-czerwony modułu
Niebieski z impulsatora > niebiesko-biały z modułu
Pomarańczowy z modułu > cewka zapłonowa
Czarny z modułu > masa
Czarno-biały z modułu > gaszenie
Żółty - światła, możliwa konieczność dołożenia regulatora (nie znam mocy ani napięcia cewek, zgaduję,że 12V +- 50-60W).
I więcej zdjęć bo trudno wszystko zgadywać.
Panie tu cewka ma max 30w


RE: Schemat cdi - Norweski Zomowiec - 21-11-2021 23:24:27

żółty od razu do świateł przód-tył, jak w oryginalnej instalacji. Dla bezpieczeństwa nawet żarówki 24v możesz powsadzać, jak ja - i fajnie świeci


RE: Schemat cdi - Buba27 - 22-11-2021 00:01:27

(21-11-2021 23:24:27)Norweski Zomowiec napisał(a):  żółty od razu do świateł przód-tył, jak w oryginalnej instalacji. Dla bezpieczeństwa nawet żarówki 24v możesz powsadzać, jak ja - i fajnie świeci

Ma kolega może schemat


RE: Schemat cdi - olsztyniak - 27-12-2021 12:55:29

Złożyłem Simsona SR2 na podobny zestawie. Nie wiem do czego chcesz to włożyć, ale jeśli do starego motoroweru, to potrzebujesz regulator napięcia 6V na prąd przemienny np. Yamacha DT 125 model części 498-81910-23-00. Taka kostka z jednym żółtym przewodem. Jest na allegro za jakieś 51,99zł . Tylko uwaga, ten regulator wpinasz równolegle, a nie szeregowo. żółty do żółtego ze stojana, a obudowa do masy.

Masz w ten sposób elegancką instalację 6V na prąd przemienny z działającym klaksonem i światłami. Tylko mocy ze 30W.

I jeszcze uwaga. Odległość pomiędzy statorem a kołem zamachowym, czyli to, jak wysoko jest koło zawieszone, nie ma aż takie znaczenia, jak na początku myślałem. 4mm dystansu też daje radę.

Schematu szukaj od MBK50 zwanego też mobilette.
https://cdn3.volusion.com/vod3d.s9orw/v/vspfiles/photos/motobecane-CDI-ignition-5T.jpg

Mnie wszystko kosztowało ok 220 zł, razem z drugim kołem zamachowym od Simsona i kołem zamachowym MBK50 i zapłaceniem tokarzowi, żeby piastę koła przełożył. W ten sposób mam na oryginalny klin.

I jeszcze jedno, dla potomnych. Kolory pokazane i w moim linku i przez kolegów wcześniej, mogą być różne w zależności od modelu kupionej części.
U mnie ze stojana wychodziły:
czarny - masa,
zielony - ładowanie cewki do modułu CDI (tam łączy się z czerwono/czarnym)
żółty - oświetlenie
czerwony - impulsator do modułu CDI (tam łączy się z czerwono/białym)

Z modułu CDI
- czarny i pomarańczowy do cewki WN, z czego czarny to jednocześnie masa
- czerwono/biały sygnał z impulsatora ze stojanu ( u mnie łączy się czerwonym w stojanie)
- czerwono/czarny ładowanie cewki ze stojanu ( u mnie łączy się z zielonym w stojanie)
- biało/czarny to gaszenie silnika (killer)
-


RE: Schemat cdi - olsztyniak - 27-12-2021 14:12:22

A kwestia tego, czy koło jest na oryginalnej pieście (lub dorobionej jak oryginał), ma znaczenie dla tego, jak dobrze koło pasuje do wału. Jeden pan spod Gorzowa Wielkopolskiego sprzedaje "zestawy" na OLX i umieszcza z nimi filmiki na youtube, gdzie sprzęt działa i jest podobno super. Ale w jego rozwiązaniu wał ma inny kąt stożka niż kąt stożka na kole i koło nie przylega do wału całą swoją wewnętrzną powierzchnią, tylko jednym punktem styku na dole i nakrętką centrującą na górze (zestaw nie zawiera nakrętki).


RE: Schemat cdi - Norweski Zomowiec - 27-12-2021 18:20:44

Cytat:Jeden pan spod Gorzowa Wielkopolskiego sprzedaje "zestawy" na OLX i umieszcza z nimi filmiki na youtube, gdzie sprzęt działa i jest podobno super. Ale w jego rozwiązaniu wał ma inny kąt stożka niż kąt stożka na kole
jak się szuka tanio, to tanie mięso psy jedzą
Od lat wiadomo, że to oszust i jabyś zrobił "reschearch" to byś wiedział

Niby piszesz, że zrobiłeś sam za te 220zł - super, ale trzeba trzeba pochodzić po ludziach, pytać, czekać, kupować oddzielnie rzeczy czy nawet wysyłać w Polskę, kombinować z instalacją, drutować - to tyle zachodu i lepiej dać te 150zł więcej i masz wszystko od razu gotowe, ładnie zrobione, od razu 12v, z schematem od producentów oraz Z GWARANCJĄ. Gotowe CDI do komarków czy wsk, praktycznie gotowe od razu do instalacji, to tylko od:
-Turbozabytki
-Audiobass
-RAKSOmotors
lub od sklepów np. Gmoto czy jackmotors można też zamówić


RE: Schemat cdi - olsztyniak - 27-12-2021 19:04:54

Moje CDI wyszło równie dobre, jak to z GWARANCJĄ, a za to miałem ogromną satysfakcję, że udało mi się to ogarnąć oraz, że jest to bajecznie proste i jak ktoś lubi zrobić coś samemu, to nie warto przepłacać. Zwłaszcza po zobaczeniu filmiku pana spod Gorzowa, któremu wydaje się, że zjadł wszystkie rozumy. Za mój w Rakso chcą 550 zł, więc różnica jest wyraźna. A to, że ma 12 V, to dla mnie wada, a nie zaleta, bo wiąże się ze zmianą klaksonu i brakiem żarówki tylnej w tym rozmiarze. Gdybym wszystko chciał kupować i płacić za usługi, to remont motocykla straciłby swój urok i stałby się tylko "wymienialnią" części.


RE: Schemat cdi - Norweski Zomowiec - 27-12-2021 19:28:20

Satysfakcje na pewno masz nie mała i tego nie można negować. Ja jestem z tych, co mechanikę coś tam lubi podłubać, pociąć szlifierką czy pospawać, jednakże coś związanego z elektrycznością/elektromechaniką, to dwie lewe ręce i nie będę w stanie nauczyć się.. owszem, zmienię żarówkę czy zrobienie wsuwki jestem w stanie zrobić, ale obsługa miernika dla mnie czarną magią i dlatego zadaje pytania związane z elektroniką tutaj na forum. Dlatego wolę dopłacić więcej i mam spokój

brakiem żarówki tylnej w tym rozmiarze? Nie wiem jak w simsonie, ale ja mam komara z cdi i tylną żarówkę rurkową wsadziłem 24v, aby już nigdy się nie spalała Smile