części do komara - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Części zamienne (/forumdisplay.php?fid=225) +--- Wątek: części do komara (/showthread.php?tid=52643) Strony: 1 2 |
części do komara - jubilat1977 - 24-09-2021 23:51:54 Witam. Mam takie pytanie a mianowicie czy opłaca się kupować części do Komara np. ze strony gmoto? Jak z jakością. Muszę kilka rzeczy pokupować. Może poleca ktoś jakąś inną strone? Z góry dzięki, pozdrawiam. RE: części do komara - Debesta - 24-09-2021 23:55:41 Trzeba wiedzieć co z tamtaf ma prawo działać, a co nie. Co zamierzasz kupić? RE: części do komara - Bob_Harley - 25-09-2021 01:02:24 Jeśli chodzi o jakieś pierdółki typu żarówki albo chlapacze ew. jakaś drobnica do silnika to ok, ale jak cos wiekszego np. cylinder albo wał to może lepiej jackmotors. Przynajmniej ja tak robiłem z Ogarem 200[/u] RE: części do komara - Norweski Zomowiec - 25-09-2021 01:12:18 Zależy co konkretnie chcesz tam kupić? RE: części do komara - Odrestaurator - 25-09-2021 01:12:29 Loteria RE: części do komara - Spaceman164 - 25-09-2021 12:42:32 (25-09-2021 01:02:24)Bob_Harley napisał(a): cylinder albo wał to może lepiej jackmotors. Przynajmniej ja tak robiłem z Ogarem 200[/u] Cylinder tylko oryginał, już masz odpowiedź dlaczego twój Ogar jest słaby skoro siedzi w nim chiński cylinder z krzywymi oknami. Wał rzeczywiście może być duellsa bo ma łożysko w główce korbowodu, tylko trzeba sobie podkładki cienkie dokupić żeby łożysko się nie przesuwało, a co do cylindra to chińskie mają okno ssące na wprost zamiast na skos i wiekszość mieszanki idzie razem że spalinami co wiadomo co to powoduje (gorsze smarowanie, mniejsze osiągi). Wały duellsa muszą być dobre skoro Czesi montują je w ztuningowanych jawkach co kręcą ponad 10k obrotów a oryginalne korbowody łamały się w główce. Ale słyszałem, że w wałach duellsa czopy boczne się obracają bo jest zbyt luźne pasowanie, ale tego nie wiem. RE: części do komara - jubilat1977 - 25-09-2021 14:39:06 (25-09-2021 01:12:18)Norweski Zomowiec napisał(a): Zależy co konkretnie chcesz tam kupić? M.in : oś wahacza tył, linki gazu i inne, śruby na komara całego, kranik, łożyska ramy, inaczej mówiąc stery. RE: części do komara - Bob_Harley - 25-09-2021 14:39:15 no ale taki oryginalny cylinder to po pierwsze nie są tanie rzeczy a po drugie nie ma ich tak ze klikasz do koszyka i juz jedzie do ciebie oryginalny czechosłowacki cylinder ? a jeszcze tak delikatnie odbiegając od tematu to powiedzcie czy jak sie rozwierci troche cylinder od jafki do tych powiedzmy 70ccm, bo są tacy co twierdzą że jest to jak najbardziej możliwe, to czy Jikov wtedy z wymienionymi dyszami na wieksze, np. jakies 75 do 80 główna, da rade czy bez zmiany na jakies dellorto sie nie obejdzie? i tak samo wydech, starczy fabryczny czy juz koniecznie jakis spawak? RE: części do komara - jubilat1977 - 25-09-2021 14:48:36 (25-09-2021 14:39:15)Bob_Harley napisał(a): no ale taki oryginalny cylinder to po pierwsze nie są tanie rzeczy a po drugie nie ma ich tak ze klikasz do koszyka i juz jedzie do ciebie oryginalny czechosłowacki cylinder ? Ostatnio na allegro za 40 zł widziałem. Napisałem co chcę kupić powyżej. RE: części do komara - Dawdzio - 25-09-2021 15:40:03 Do główki ramy nie kupuj całego zestawu. W rowerowm kup wianki i włóż nowe, wystarczy, a i będzie to znacznie lepsze. RE: części do komara - Spaceman164 - 25-09-2021 16:05:49 (25-09-2021 14:39:06)jubilat1977 napisał(a): M.in : oś wahacza tył, linki gazu i inne, śruby na komara całego, kranik, łożyska ramy, inaczej mówiąc stery.Widziałem, że mają śruby o wytrzymałości 8.8 więc wątpię żeby Ci dali szajs, co do linek to w moim przypadku (Ogar 200) Linka gazu jest super, ale linkę sprzęgła mają tragiczną bo się zacina w pancerzu, to kupiłem w sklepie Rooader od firmy Linmot i linka ma gruby pancerz i chodzi lux. RE: części do komara - jubilat1977 - 25-09-2021 17:45:55 (25-09-2021 16:05:49)Spaceman164 napisał(a):(25-09-2021 14:39:06)jubilat1977 napisał(a): M.in : oś wahacza tył, linki gazu i inne, śruby na komara całego, kranik, łożyska ramy, inaczej mówiąc stery.Widziałem, że mają śruby o wytrzymałości 8.8 więc wątpię żeby Ci dali szajs, co do linek to w moim przypadku (Ogar 200) Linka gazu jest super, ale linkę sprzęgła mają tragiczną bo się zacina w pancerzu, to kupiłem w sklepie Rooader od firmy Linmot i linka ma gruby pancerz i chodzi lux. Linkę sprzęgła, hamulca znalazłem oryginalną na strychu także git. (25-09-2021 15:40:03)Dawdzio napisał(a): Do główki ramy nie kupuj całego zestawu. W rowerowm kup wianki i włóż nowe, wystarczy, a i będzie to znacznie lepsze. Mam miski od jubilata, będą pasować? Bo nie mam nic do ramy RE: części do komara - Debesta - 25-09-2021 18:12:39 Os wahacza maja spoko, w motorynce mi działa. Linki kupuj najtańsze, sa ok, jedynie linka zmiany biegow potrzebuje dodatkowa regulacje/napinacz przy silniku, wiec przy okazji możesz kupić taka zwykla simsonowska na 6mm. Śruby nie wiem, nie brałem, ale wiem ze jeśli chodzi o zestawy na silnik, to trzeba brać dwa, bo jedna sruba na krotka, druga całkiem nie taka i tak dalej. Z kranikiem również nie kombinuj, bierz najtańszy, tylko przesmaruj uszczelki dorbrym szmalcem. Lozyska ramy nie wiem nie kupowałem. Kiedyś dawno dawno temu z 15 lat wstecz kupowałem na allegro, to niedawno je zamontowalem bo miałem czas i same bieznie i wianki sa spoko, dobrze pasują. Nie mogłem takich znaleźć teraz, w razie czego na opakowaniu maja narysowany zestaw i cale jest zolte, z grubego kartonika. Najlepiej i najtaniej kupić kulki i dobry smar syntetyczny. RE: części do komara - jubilat1977 - 25-09-2021 18:14:53 (25-09-2021 18:12:39)Debesta napisał(a): Os wahacza maja spoko, w motorynce mi działa. Linki kupuj najtańsze, sa ok, jedynie linka zmiany biegow potrzebuje dodatkowa regulacje/napinacz przy silniku, wiec przy okazji możesz kupić taka zwykla simsonowska na 6mm. No i super. Tego odpowiedzi potrzebowałem. Dzięki stary. RE: części do komara - wazniak96 - 25-09-2021 23:19:19 Z bieżniami główki ramy na Gmoto uważaj. Lepiej zmierz sobie oryginalne i spytaj o wymiary. U mnie w sporcie po prostu nie pasowały. Za to te z jackmotors pasowały świetnie. Uwaga także na linkę prędkościomierza starego typu z gmoto - musiałem dość nieźle obszlifować tą końcówkę aby wlazła w ślimak. Śruby są spoko, ale polecam w budowlanym wziąć zapas podkładek. Czasami jakieś śrubki zabraknie albo są za krótkie ale to raczej z tych standardowych typu M8. Te specyficzne są oki. Jeśli nie zależy Ci zbytnio na jakiejś ekstra estetyce to bierz te w ocynku. Jeśli tak to bierz chromowane z polerowanymi łbami. Te zwykłe chromowane wyglądają jak te w ocynku. Jedno co mi się jeszcze przypomina to nakrętki od śrub mocowania kierownicy (zestaw ocynkowany). Oryginalne nakrętki są węższe od tych z zestawu przez co nowe nie mieszczą się w blaszkę przytrzymującą te nakrętki. Oryginalne mają też inny skok gwintu niżeli te z zestawu. |