Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222)
+--- Wątek: Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? (/showthread.php?tid=52497)



Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? - Tygray - 21-08-2021 12:39:55

Witam mam złożony silnik i napotkał mnie taki problem że światła przód i tył działają ale nie ma iskry. Kondensator, platynki i cewka zapłonowa po wymianie. Zauważyłem również, że jest przebicie na masę.

Sprawdzałem to testerem ciągłości przewodów
Np. po przyłożeniu go do kabla od cewki zapłonowej i do widelca zamykałem obwód. Nie znam się na elektryce ale zgaduje że to błąd w izolacji w którymś miejscu

Byłbym bardzo wdzięczny za porady co do tego


RE: Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? - wazniak96 - 21-08-2021 13:37:21

Odłącz całkowicie elektrykę od silnika i sprawdź wtedy.

Sprawdź także czy nie ma przebicia między platynkami kiedy są rozwarte.


RE: Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? - Dawdzio - 21-08-2021 14:21:00

Cewka z drugiej strony jest podłączona do masy, więc obwód będzie zamknięty. Zresztą musi być, żeby wszystko działało.


RE: Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? - romek - 21-08-2021 21:57:21

Tak, to prawda ostatnio też szukałem przebicia a się okazało że tak musi być. Ale sprovoj bez podłączonych kabli do silnika.


RE: Problem z przebiciem? Błąd w izolacji? - Bartoszek00 - 16-09-2021 13:36:49