Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: Fabryczny S38 z biegami w nodze? (/showthread.php?tid=52496) |
Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Fari - 21-08-2021 03:45:13 Cześć. Od pewnego czasu przetrząsam internet i nadal nie mogę znaleść odpowiedzi bo zdania są podzielone. Czy to prawda, że istniały fabrycznie produkowane S38 z nożną zmianą biegów? Kiedyś otrzymałem zdekompletowany "silnik od motorynki". Byłem pewien, że to 025 bez bocznych pokryw, bo miał starego typu nożny wybierak biegów - aż do teraz, gdy zabrałem się za remont mojego S38 na pedały. Ot wpadłem na pomysł, że z nadal dobrych części odbuduję dekompleta i na czas remontu 023 podmienię w Pony 301. Po rozebraniu silnika ogarnąłem, że to najprawdziwszy S38. Tylko ten wybierak biegów... Czy faktycznie istniały takie silniki, czy tylko jako samoróbki? Czy wodzik z nożnego automatu da się zaadaptować do potrzeb biegów w ręce (np poprzez nakrętkę)? RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Piotrekdriver1 - 21-08-2021 09:47:14 To przeróbka,zmieniasz wodzik i ponoć trzeba obudowe zmieniacza biegów dociąć.Zobacz że zapewne masz otwór pod linke od biegów w karterze. RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - romek - 21-08-2021 22:02:15 Jeśli coś takiego było to tylko jako prototyp, jeśli masz takie coś to nań 99,9999% produkcja chałupnicza Tak, da się przełożyć wodzik i założyć aparat nożny, ale nie wiem czy się zmieści pod dekiel, bo to że trzeba zrobić dziurkę to normalne. Nie wiem też czy nadlew z gwintem do mocowania pokrywy nie będzie przeszkadzał i nie trzeba będzie go zniwelować tak żeby dekiel trzymał się tylko na 2 śruby. Chociaż chyba gdzieś takie coś widziałem. 025 różni się oprócz aparatu lewym kareterem i pokrywa, właśnie dlatego że jest ona przykręcana w innym miejscu. PS. 025 ma otwór na linkę biegów. Edit---przynajmniej ja taki miałem, analiza Google grafika przynosi mieszane uczucia, RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Norweski Zomowiec - 21-08-2021 22:41:43 Dawno temu ludzie modowali s38 na nożne i da się to zrobić. Sam zamierzam coś takiego zrobić, jak będę mieć silnik RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Fari - 22-08-2021 23:41:27 (21-08-2021 09:47:14)Piotrekdriver1 napisał(a): To przeróbka,zmieniasz wodzik i ponoć trzeba obudowe zmieniacza biegów dociąć.Zobacz że zapewne masz otwór pod linke od biegów w karterze. Właśnie o to chodzi, że w karterach był krótki wodzik z gwintem i nożny automat (chyba starego typu), ale niestety połamany i źle pospawany i to wprowadziło mnie w błąd. I tak, otwór jest (21-08-2021 22:02:15)romek napisał(a): (...) ale nie wiem czy się zmieści pod dekiel, bo to że trzeba zrobić dziurkę to normalne. Nie wiem też czy nadlew z gwintem do mocowania pokrywy nie będzie przeszkadzał i nie trzeba będzie go zniwelować tak żeby dekiel trzymał się tylko na 2 śruby. Chociaż chyba gdzieś takie coś widziałem. No toś mnie pocieszył... Planowałem po złożeniu silnika dokupić dekiel od 025 i ogień, a jednak czeka mnie modowanie pokrywy, albo odlew własnej :/ Rozumiem, że aby wrócić do biegów w łapie, trzeba będzie znowu rozpoławiać silnik i wymienić wodzik? Czy da się to zrobić na nakrętkę z założoną sprężyną w środku? (21-08-2021 22:41:43)Norweski Zomowiec napisał(a): Dawno temu ludzie modowali s38 na nożne i da się to zrobić. Sam zamierzam coś takiego zrobić, jak będę mieć silnik Też widziałem o tym tematy, tylko nie było żadnego foto wyniku końcowego RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Piotrekdriver1 - 23-08-2021 08:05:37 Niestety musisz rozpołowić i zmienić wodzik na ten gładki z dziurą na zawleczkę i dać sprężyne.Teraz tam sprężyny raczej nie powinno być. . RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - romek - 23-08-2021 10:50:38 Kurcze ale no właśnie nie wiem, wydaje mi się ale pewności nie mam, że można by było wodzik z gwintem zastosować do biegów ręcznych, dać sprzezyne, tylko że zamiast zawleczki Nakrętka m6, tylko zabezpieczyć na klej żeby się nie odkręciło bo na kontrę będzie za mało gwintu RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Piotrekdriver1 - 23-08-2021 14:22:14 Sprężyna na zewnątrz nie zadziała.Mus rozpoławiać. RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Fari - 23-08-2021 17:12:48 Czytałem w tematach o przeróbce S38 w biegi, że ludzie proponowali zostawienie wodzika z gwintem i sprężyną w środku. Automat w dobrym stanie teoretycznie powinien utrzymać bieg, a w razie przezbrojenia w biegi ręczne, wystarczyłaby podkładka z nakrętką samo-kontrującą (ew z klejem), ale nikt poza teorią nie pokazał tego w praktyce no i nie wiem co robić. Przekroczyłem dwukrotnie budżet, więc to dla mnie dość istotne RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Dawdzio - 23-08-2021 17:17:58 W sumie sprężyna ma za zadanie utrzymać dwójkę, więc nie powinna mocno przeszkadzać, o ile automat utrzyma jedynkę na czas rozpędzania. Pytanie czy luz wtedy będzie w 100% pewny. RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - KadetDezamet023 - 23-08-2021 19:34:57 https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=5966 W tym temacie jest coś o silniku 025 czyli jajo z biegami w nodze Poczytałem o tyj silniku i podobno był on oparty na S38 ale miał biegi w nodzie było to ostatnia modernizacja silnika s38 Koledzy wcześniej już wspomnieli tym silniku RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Norweski Zomowiec - 23-08-2021 22:26:03 Sprężynę wodzika na pewno wyciągnij przy modowaniu! już miałem przypadek modowania 017 na nożne i zostawionej sprężynie. Sprężyna sama wrzucała 2 zamiast na 0... RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - romek - 24-08-2021 06:12:43 Tfu, miałem napisać że wyjac sprzezyne. RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Piotrekdriver1 - 24-08-2021 08:02:20 Ja już się pogubiłem.Autor tematu chce wrócić do oryginału czyli ręczne biegi czy przerabiać S38 na nożne? RE: Fabryczny S38 z biegami w nodze? - Fari - 25-08-2021 03:43:00 (24-08-2021 08:02:20)Piotrekdriver1 napisał(a): Ja już się pogubiłem.Autor tematu chce wrócić do oryginału czyli ręczne biegi czy przerabiać S38 na nożne? Już tłumaczę. Po wyjaśnieniu sytuacji, chciałem pójść drogą poprzedniego właściciela i uzbroić go w biegi nożne (bo mam stare części), a później w razie potrzeby mieć opcję szybkiej konwersji do oryginału bez potrzeby rozpoławiania silnika. Dzięki wszystkim za wskazówki. Teraz wiem jak go ugryźć |