![]() |
jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku (/showthread.php?tid=52143) |
jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Tsundere - 15-05-2021 22:01:44 obiło mi się o uszy że jawy 50 w wersji Czeskiej miały tłoki 2 pierścieniowe a w wersji Polskiej 3 pierścieniowe ile jest w tym prawdy nie wiem ponieważ jedne źródła mówią że tłoki 3 pierścieniowe to Polski wymysł a drugie mówią że tłoki 3 pierścieniowe były montowane w późniejszych egzemplarzach ile jest w tym prawdy nie wiem dodam że wszystkie posiadane przez mnie jawy mają tłoki 3 pierścieniowe więc możliwe że tłoki 3 pierścieniowe były Polskim wymysłem ale pewności nie mam jeśli ktoś wie jak było był naprawdę bym wdzięczny za odpowiedź RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Debesta - 16-05-2021 00:53:50 Nie znam sie na barkach, ale wiem ze tloki 3p byly we wszystkich jawach, zaś w rometach z silnikiem tego dziadostwa byly 2p RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - arturwietnamczyk - 16-05-2021 10:53:32 Najprościej byłoby zobaczyć oznaczenia na tłokach kto produkował 2 i 3- pierścieniowe, sam rozbierałem parę silników 223 ale tylko z ogara, tam były zawsze 3 pierścieniowe, drugą rzeczą ktora wpada mi na myśl to czy były oryginalnie tłoki 3-pierscieniowe na szlify, bo nie znalazłem takich. RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Tsundere - 16-05-2021 13:13:14 (16-05-2021 10:53:32)arturwietnamczyk napisał(a): Najprościej byłoby zobaczyć oznaczenia na tłokach kto produkował 2 i 3- pierścieniowe, sam rozbierałem parę silników 223 ale tylko z ogara, tam były zawsze 3 pierścieniowe, drugą rzeczą ktora wpada mi na myśl to czy były oryginalnie tłoki 3-pierscieniowe na szlify, bo nie znalazłem takich.sprawdziłem i na tłoku było oznaczenie N dodam że jest to tłok 3 pierścieniowy RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - wazniak96 - 16-05-2021 13:24:05 Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał. RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Tsundere - 16-05-2021 13:29:15 (16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Debesta - 16-05-2021 14:09:25 Oznaczenie po ktorym mógłbyś rozpoznać producenta, bedzie na stopce od wewnętrznej strony. RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - wazniak96 - 16-05-2021 14:47:07 (16-05-2021 13:29:15)Tsundere napisał(a):No to tak ciężko użyć wyszukiwarki czy mamy na forum każdemu nowemu użytkownikowi tłumaczyć podstawy podstaw?(16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach ![]() Nominał oznacza, że jest to wymiar fabryczny. Zużyty cylinder można poddać szlifowi. Wtedy z nominału przechodzimy na pierwszy szlif, następnie na drugi i trzeci. Pod dany szlif trzeba mieć oczywiście odpowiednio większy tłok oraz odpowiednio większe pierścienie. Czyli oznaczenia z którymi można się spotkać: Nominał: N Oznaczeniami szlifów: R1, R2, R3 Selekcja: A, B, C Strzałka - kierunek montażu BTW co do głównego wątku: Czy to czasem tak nie było że Jawa produkowała silniki dla Rometa? RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Tsundere - 16-05-2021 15:40:54 (16-05-2021 14:47:07)wazniak96 napisał(a):na spodzie tłoka nie miałem żadnych numerów co do produkcji silników dla rometa masz rację(16-05-2021 13:29:15)Tsundere napisał(a):No to tak ciężko użyć wyszukiwarki czy mamy na forum każdemu nowemu użytkownikowi tłumaczyć podstawy podstaw?(16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - trzcinka - 16-05-2021 16:34:08 Sytuacja jest taka że czesi sprzedając nam silniki tłumili je, dając 3p na tłoku, zmneijszając przepływ króćca, i zwęrzając kolanko. Jest taka zasada im mniej pierścieni tym lepsza góra słaby dół, im więcej pierścieni tym lepszy dolny zakres obrotów a słabszy górny. Czyli tłok 3p jest słabyw silniku 2t RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Tsundere - 16-05-2021 18:25:53 (16-05-2021 16:34:08)trzcinka napisał(a): Sytuacja jest taka że czesi sprzedając nam silniki tłumili je, dając 3p na tłoku, zmneijszając przepływ króćca, i zwęrzając kolanko. Jest taka zasada im mniej pierścieni tym lepsza góra słaby dół, im więcej pierścieni tym lepszy dolny zakres obrotów a słabszy górny. Czyli tłok 3p jest słabyw silniku 2tdomyślałem się że ten tłok 3 pierścieniowy był jedną z modyfikacji wprowadzonych przez Jawę w celu stłumienia osiągów ale wolałem się upewnić skoro sprawa się wyjaśniła można zamknąć temat RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - siwy1958 - 16-05-2021 20:49:09 Witam ! Wydaje mi sie ze sprawa ilosci pierscienie nie do konca jest wyjasniona ! W zeszlym roku kupilem na bazarze w Niemczech dwa silniki od Jawy 50 ( jeden od jawy GOLDEN SPORT, inna elektryka ). Kupione od roznych osob. KOMPLETNE !!! Jeden byl nigdy nie rozbierany, a drugi cos tam mial odkrecane. Po zdjeciu cylindrow (niedawno), stwierdzilem ze w dwoch silnikach sa tloki TRZY PIERSCIENIOWE, nominalne. Wiec prawdopodobnie nie byly wymieniane, , a czesci zamienne do Niemiec byly sprowadzane PROSTO z Czech. A przeciez kazdy wie ze silniki do Niemiec Wschodnich ( a od tych osob kupilem) z Jawek 50 nie byly blokowane, tak jak Simsony 50 ktore tam produkowali..., bo nie bylo potrzeby. Jak bylo naprawde, sam nie wiem. A do PRAWDZIWYCH informacji zrodlowych nie moge dotrzec, a jestem CIEKAWY jak to jest ! Pozdrawiam Marek Z. Wroclaw. Ps To naprawde BARDZO dobre silniki i bezawaryjne, jak na tak STARA konstrukcje siegajaca poczatku lat 60- sia tych lat. RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku - Tsundere - 16-05-2021 22:57:29 (16-05-2021 20:49:09)siwy1958 napisał(a): Witam !też jestem ciekawy jak było naprawdę z tymi pierścieniami na tłokach gdzieś czytałem że ilość montowanych pierścieni na tłokach w sinikach jawy była zależna od rocznika |