![]() |
Problem z gaźnikiem - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Problem z gaźnikiem (/showthread.php?tid=52138) |
Problem z gaźnikiem - Kade_ciak - 14-05-2021 09:31:37 Witam grupowiczów! Niedawno złożyłem silnik 023, silnik odpalał, lecz nie trzymał wolnych obrotów, zalewało go i gasł na wolnych. Myślałem, że to wina brakującego kranika, bo wtedy miał tymczasowe zasilanie paliwem z butelki. Wyczyściłem więc stary kranik, dorobiłem uszczelkę, i jakoś paliwo podaje, ale i tak muszę kupić nowy. Po wsadzeniu starego kranika problem ten sam, próbując wczoraj odpalić kadeciaka, odpalił na chwilę ale po 2-3 sekundach gasł. Po tym jak te 3 sekundy pochodził wykręciłem świecę i z tego otworu z głowicy leciał biały dym i świeca była mokra. Dodam, że pływak jest sprawny i gaźnik też czyściłem. Iglica ustawiona na środek. I mam pytanie bo śruba od regulacji składu mieszanki jest odkręcona na ok. 1 obrót, i czy to możliwe, że to właśnie przez to że jest tylko wykręcona o 1 obrót, to możliwe że go zalewa? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. RE: Problem z gaźnikiem - wazniak96 - 14-05-2021 11:16:29 Na moje oko coś jest nie tak z pływakiem albo zaworkiem w dekielku pływaka. Sprawdź czy pływak na pewno się nie topi i czy igła na pływaku na pewno jest prosta. Aby sprawdzić zaworek: 1. Wykręć gaźnik i wydmuchaj żeby był suchy. 2. W normalnej pozycji dmuchnij we wlot paliwa ustami (kontrolnie). 3. Odwróć gaźnik do góry nogami i ponownie dmuchnij we wlot paliwa. Tutaj juz powinien być wyraźny opór. Metody z dmuchaniem może i nie testowałem na gaźniku z rometa, a na gaźniku z 139fmb ale zasada działania komory pływakowej jest taka sama. Oczywiście dmuchamy z wyczuciem. Paliwo w wężyku nie wywiera zbyt dużego ciśnienia na zaworku. RE: Problem z gaźnikiem - Kade_ciak - 14-05-2021 12:00:43 (14-05-2021 11:16:29)wazniak96 napisał(a): Na moje oko coś jest nie tak z pływakiem albo zaworkiem w dekielku pływaka. Dzisiaj wyjmę gaznik i spróbuję tej metody. A jeśli się okaże, że po obróceniu gaźnika i dmuchaniu nie ma oporu, to pomoże ponowne wydmuchanie i wyczyszczenie gaźnika? Czy trzeba zakupić jakiś zestaw naprawczy? RE: Problem z gaźnikiem - wazniak96 - 14-05-2021 13:03:41 Wtedy bym szedł w stronę wymiany pływaka (grosze) a następnie dekielka. Może też być tak, że po prostu przy składaniu coś poszło nie tak i się tylko pływak zaciął ![]() Dziś/jutro będę w garażu to mogę spojrzeć czy ta metoda podziała na gm12f. Obczaję też czy czasem nie ma możliwości, że gdzieś blaszka przelewu Ci przyblokowała pływak. RE: Problem z gaźnikiem - Kade_ciak - 14-05-2021 15:09:42 (14-05-2021 13:03:41)wazniak96 napisał(a): Wtedy bym szedł w stronę wymiany pływaka (grosze) a następnie dekielka. Sprawdziłem ten sposób i niby działa. Jak gaźnik trzymam normalnie to jak dmucham w tą rurkę, gdzie idzie wężyk z paliwem, to czuć lekki opór, ale powietrze lekko tam uchodzi, a jak przechyle gaźnik to wtedy praktycznie nie można wdmuchnąć powietrza. Pływak sprawdzałem - jest szczelny, bo jak go zanurzyłem w benzynie to nie tonął. RE: Problem z gaźnikiem - wazniak96 - 14-05-2021 16:45:05 W takim razie to raczej kwestia regulacji. Iglica na sam dół, śrubkę regulacji mieszanki wkręć na maxa i odkręć na 1/4 obrotu i zobacz co się stanie. Czy ten gaźnik to na pewno oryginał? Może jakiś chińczyk.. RE: Problem z gaźnikiem - Debesta - 14-05-2021 17:49:43 Śrubę składu wykrec o taka wartość, o jaka silnik sie prosi. Jeden bedzie chodzil na ćwierć obrotu, a drugi na 2,5. RE: Problem z gaźnikiem - Kade_ciak - 14-05-2021 18:07:07 (14-05-2021 16:45:05)wazniak96 napisał(a): W takim razie to raczej kwestia regulacji. Iglica na sam dół, śrubkę regulacji mieszanki wkręć na maxa i odkręć na 1/4 obrotu i zobacz co się stanie. Gaźnik, to na 100% oryginał. Jutro obniżę iglice i pobawię się tą srubką od regulacji. |