![]() |
Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Sąd ostateczny - karter S38 B4 (/showthread.php?tid=51891) |
Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Rometowiec14 - 20-03-2021 22:34:06 Witam, Tak jak w temacie problem dotyczy lewego karteru silnika. Moje pytanie brzmi: Czy zaznaczone na czerwono otwory to pewien defekt fabryczny czy jakieś poważne uszkodzenie? Chodzi mi o grubość ścianek co najlepiej widać przy wałku zdawczym. Silnik kupiłem w stanie X z zastanym wałem, który mam zamiar doprowadzić do pełnej sprawności, dlatego też bez tej informacji mam związane ręce i zwracam się do Was o pomoc. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź ![]() ![]() Pozdrawiam RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Debesta - 20-03-2021 23:39:53 Ktos zrobil koronę królów, mając nadzieję ze simeringi nie będą wypadać. A przy gnieździe simeringu walka zdawczego jest jakas tulejka wstawiona czy mi się wydaje? RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - romek - 21-03-2021 00:26:18 Kartery śmietnik, komuś simmering wypadał i zapunktowal. RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - maras52 - 21-03-2021 14:09:00 Cytat:Kartery śmietnik, komuś simmering wypadał i zapunktowal. Niekoniecznie śmietnik. Nie tak guano naprawiali. 1. Albo szukać większego łożyska i uszczelniacza i z osiować. 2. Napawać i z osiować oba kartery pod fabryczne łożyska. 3. Typowo Januszowo - oszlifować zadziory i wpierniczyć na kleju ![]() RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Odrestaurator - 21-03-2021 14:22:48 Osiowanie w przypadku np. Junaka to ponad 1000zł więc sam odpowiedz sobie czy warto za tą cenę. Kup inne kartery RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - maras52 - 21-03-2021 14:58:13 A kto powiedział że od razu musi oddawać do zakładu... W tak prymitywnym silniku wystarczy skręcić kartery i wrzucić na wytaczak. RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - ananas - 21-03-2021 23:01:48 Jeśli łożyska/simmery są lekko luźne, jak bym je wrzucił na porządnym kleju do łożysk i zapomniał o problemie. Po coś on w końcu powstał. Tylko luz nie może być za duży, w innym wypadku śmietnik/gruba naprawa. RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Rometowiec14 - 22-03-2021 18:55:16 Z tego co pamiętam to przy rozbieraniu łożyska strasznie mocno siedziały w gniazdach. Inna sprawa to też były one zardzewiałe, ale i tak nie widać śladów zapunktowań z żadnej ze stron. Jedyne jest właśnie pod simmering. Nadal jednak pytanie zadane w 1 wpisie pozostało bez odpowiedzi, a to jest dla mnie teraz priorytet bo tak naprawdę gdybym chciał to z łożyskami i simmeringami bym sobie poradził, ale nie wiem jak ma się sytuacja z takim zjawiskiem. Jeśli ktoś słyszał na ten temat nawet drobnostkę to bardzo proszę się tym podzielić tutaj, będę bardzo wdzięczny ![]() RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Norweski Zomowiec - 22-03-2021 20:36:41 Ktoś punktował! aby simmering nie wypadał. Proste RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Rometowiec14 - 22-03-2021 22:57:13 Wiedziałem to już przed jego rozebraniem. Mi wciąż chodzi o to czy różnica w grubości ścianek obu gniazd łożysk ( z prawej strony jest grubsza w obu) to taki zabieg fabryczny czy jakaś kolejna drut-robota właściciela silnika. RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - Norweski Zomowiec - 22-03-2021 23:22:36 Tak szczerze nie rozumiem o co Tobie chodzi. Łożysko lub simmering wpada luźno w karter = wybite gniazdo. Proste RE: Sąd ostateczny - karter S38 B4 - ananas - 22-03-2021 23:50:33 Nie przejmuj się tym, przecież ta cienka ścianka i tak jest tylko w miejscu simmeringu, więc nie przenosi obciążeń zbytnio. |