Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
STAR 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Wątek: STAR 200 (/showthread.php?tid=51343)



STAR 200 - Romecik1234 - 05-11-2020 02:40:53

Witam wszystkich ! Dawno mnie tu nie było, ale przychodzę z pytaniem. W mojej jednostce OSP na stanie jest STAR 200 chcielibyśmy w nim zamontować porty USB I gniazdo zapalniczki. I tu jest problem. Gdzie podłączyć taki panel ? Robić oddzielną wiązkę elektryczną ( kable, jakiś bezpiecznik )(jak już gdzie ją podłączyć? Alternator c[b]zy bezpośrednio pod akumulatory ?)czy podpiąć się pod któraś z istniejących wiązek? Prosiłbym o porady co I jak. Z góry dzięki.
Instalacja oczywiście 24V.


RE: STAR 200 - wazniak96 - 05-11-2020 11:56:39

Powinniście mieć zarówno instalację 24V jak i 12V. Radiostacja powinna być na 12V jeśli dobrze pamiętam (przynajmniej u nas w staruchu tak jest).

24V uzyskujesz poprzez połaczone szeregowo 2 akumlatory 12V. Jeśli chcecie wykonać osobną wiązkę na gniazdo zapalniczki (+ jakieś oświetlenie ledowe schowków etc) to wpinasz się w jeden akumlator i masz 12V. Polecam tutaj także zastosować jakiś stycznik, który odcinałby zasilanie po wyłaczeniu zapłonu, bezpiecznik (u nas w 244 skrzynka jest pod siedzeniem pasażera) + zabezpieczyć przejścia pomiędzy kabinami peszlem/wężem (kabina w starze trzęsie się jak galarta. Niezabezpieczone kable moment się przetrą). Unikniecie w taki sposób sytuacji gdzie będziecie musieli zgłosić brak możliwości wyjazdu albo odpalać z prostownika. Wink

Pozdrawiam serdecznie druha i życzę spokojnych akcji.


RE: STAR 200 - Romecik1234 - 05-11-2020 12:08:01

(05-11-2020 11:56:39)wazniak96 napisał(a):  Powinniście mieć zarówno instalację 24V jak i 12V. Radiostacja powinna być na 12V jeśli dobrze pamiętam (przynajmniej u nas w staruchu tak jest).

24V uzyskujesz poprzez połaczone szeregowo 2 akumlatory 12V. Jeśli chcecie wykonać osobną wiązkę na gniazdo zapalniczki (+ jakieś oświetlenie ledowe schowków etc) to wpinasz się w jeden akumlator i masz 12V. Polecam tutaj także zastosować jakiś stycznik, który odcinałby zasilanie po wyłaczeniu zapłonu, bezpiecznik (u nas w 244 skrzynka jest pod siedzeniem pasażera) + zabezpieczyć przejścia pomiędzy kabinami peszlem/wężem (kabina w starze trzęsie się jak galarta. Niezabezpieczone kable moment się przetrą). Unikniecie w taki sposób sytuacji gdzie będziecie musieli zgłosić brak możliwości wyjazdu albo odpalać z prostownika. Wink

Pozdrawiam serdecznie druha i życzę spokojnych akcji.
tak jak najbardziej jest 12V tez zapomniałem napisać. Czyli tak jak myślałem, że bezpośrednio pod akusa. Dzięki jak coś będę się odzywał. Pozdrawiam również.