szlif cylindra i tłok silnik s38 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: szlif cylindra i tłok silnik s38 (/showthread.php?tid=51263) |
szlif cylindra i tłok silnik s38 - ukash - 18-10-2020 09:40:06 Witam serdecznie muszę oddać swój cylinder do szlifu oraz zmienić tłok na nowy. W związku z tym mam pytanie do forumowiczów z dużo większym doświadczeniem niż moje. 1. Co sądzicie o tłoku węgierskim BERTA ? Montował ktoś ? Jak się sprawuje? 2. Jakiej firmy pierścienie do tego? 3. Z jakim luzem szlifować cylinder? Bardzo proszę o info oraz opinię lub ewentualnie jakiego innego dobrego tłoka użyć ? Pozdrawiam RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - arturwietnamczyk - 18-10-2020 12:02:11 Tłoki Berta nie są złe, u mnie jeżdżą już parę lat, pierścienie są zazwyczaj w zestawie, a luz tłok-tuleja by trzeba w serwisów w sprawdzić. RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - Odrestaurator - 18-10-2020 13:28:03 Najpierw kupuje się tłok, potem robi się szlif pod dany tłok, nie na odwrót. Tylko wcześniej musisz wiedzieć który szlif mniej więcej. RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - Błażej - 19-10-2020 01:06:53 Jak chcesz to mam do sprzedania oryginał zmd po szlifie A jak nie to 0.05mm czyli piec setek luzu. Jednakże to zakład za to odpowiada i Ty możesz chcieć ale oni o tym decydują. Wyżej dostałeś odpowiedź na inne pytanie RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - łogór 200 - 19-10-2020 12:16:07 Berta luksus chyba najlepszy do s38. Pierścienie widziałem tylko jednego producenta jakies polskie może rzemiosło.To zakład decyduje i bierze odpowiedzialność z jakim luzem robi szlif żeby wszystko dobrze śmigało.Niech pomierzą i powiedzą na jaki szlif kupić tłok wtedy zrobią pod konkretny który im dostarczysz. RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - ukash - 19-10-2020 14:05:24 temat już ogarnięty , cylinder jest nominalny znaczy 38 , niestety przy próbach odpalenia x lat temu coś dostało się się do środka i fabryczny tłok ma bardzo grubą rysę i moim zdaniem się nie nadaje. Kupiłem bertę 38,5 plus pierścienie z jack motors zastanawiam się jeszcze nad fazowaniem okien po szlifie , jest taka potrzeba ? Szlifierz mówi , że niby nie trzeba , a Wy jak robicie ? RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - łogór 200 - 19-10-2020 14:53:42 (19-10-2020 14:05:24)ukash napisał(a): temat już ogarnięty , Ja zawsze fazuje.Czuć pod palcem okna ostre jak żyletki RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - ananas - 19-10-2020 18:58:58 Koniecznie zafazuj okna, luz daj 0.04-0.05. RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - ukash - 20-10-2020 10:21:50 czym to fazujecie ? Nie ma tam zbyt dużo miejsca żeby czymś podejść RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - łogór 200 - 20-10-2020 12:37:37 (20-10-2020 10:21:50)ukash napisał(a): czym to fazujecie ? Nie ma tam zbyt dużo miejsca żeby czymś podejść Mały pilnik i jedziesz.Można też mini szlifierka ale raz że dostęp jest słaby a dwa że jeden niefortunny ruch i po cylindrze. RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - Odrestaurator - 21-10-2020 01:22:13 Najlepszy mały dremel z kątnicą. |