Takie zatarcie - co tu się staneło? - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Takie zatarcie - co tu się staneło? (/showthread.php?tid=51245) |
Takie zatarcie - co tu się staneło? - Norweski Zomowiec - 10-10-2020 20:49:10 Historia jest taka, że silnik od początku nie miał takiej mocy, porównując z innym silnikiem, co mam. Sądziłem, że po prostu jest mu potrzebny remont, patrząc na stan wału tzw, dość krzywy stożek. Postanowiłem na początku zrobić szlif cylindra. Rozkręcając górę, to stary tłok wyglądał Normanie zewnątrz. Oddałem cylinder zmd oraz nowy nad wymiarowy tłok, prosto z pudełka, od firmy almot do szlifu. Fachowiec pomierzył i powiedział, że 50zł szlif. Zgodziłem się. Miną tydzień, to odebrałem wszystko. Założyłem wszystko i z doświadczenia z innego silnika, co docierałem, zrobiłem mieszankę na 1L 40ml oleju. Pierwsze uruchomienie - niby ok. Pierwsza jazda, to wiem, że 70% manetki oczywiście, jednakże coś nie tak z mocą. Na innym silniku który mam do teraz, gdzie był cały cylinder nowy oraz tłok z almotu, silnik miał na prawdę "buta" tzw. energię na pierwsze km - a tutaj inaczej. Coś go muli przez 500m. Sądzę, że się układa, to jadę 50-70% energii manetki. Po przejechaniu 2km, silnik cały zbyt gorący i po 2,5km, gdy wrzuciłem bieg jałowy, silnik staną... już wiem, że jest h... ale żeby tylko dojechać do domu.. poczekałem chwilę, aby się schłodził. Rozkręcam cylinder i patrzę: Pytanie - Dlaczego? 1 teoria: Spieszony szlif? 2 teoria: Krzywy tak stożek wału, gdzie u dołu tłok ścianką ociera o ściankę cylindera 3 teoria: mało oleju Założyłem, że teoria 2 jest prawidłowa, to wsadziłem nowy wał duellsa i pomimo tego, silnik nadal tak samo się zachowuje, traci moc i się grzeje nadmiernie. Rozumiem, że tłok jest do wyrzucenia, bo będzie puchł? Czytałem, że się robi gotowanie tłoka przed szlifem, ale tego nie robiłem w ogóle.. jak pisałem wcześniej, to mam silnik 017 oraz tłok i cylider almot, gdzie wszystko od początku w porządku, książkowo zachowywał się silnik na dotarciu, a tu taka kicha RE: Takie zatarcie - co tu się staneło? - bkrukl - 10-10-2020 21:35:45 Płukałeś cylinder po szlifie? RE: Takie zatarcie - co tu się staneło? - Norweski Zomowiec - 10-10-2020 21:39:18 Znaczy wymyłem benzyną oraz ropą, to tak RE: Takie zatarcie - co tu się staneło? - bkrukl - 10-10-2020 21:53:15 A te wżery w gładzi cylindra to skąď? Nie chce byc wyrocznią, ale jak na moje oko to szlif źle zrobiony.... Wżery powinny być zebrane przy szlifie. Tak samo honowanie jakieś płytkie mi sie wydaje. RE: Takie zatarcie - co tu się staneło? - arturwietnamczyk - 11-10-2020 20:43:18 Najlepsza opcja to zwymiarować cylinder i tłok. RE: Takie zatarcie - co tu się staneło? - Norweski Zomowiec - 11-10-2020 21:12:47 Co chcesz powiedzieć z tym zwymiarowaniem cylindra i tłoka? Cylindr i tłoka on sprawdzał przez szlifem, czy pasują wymiary pod szlif, czy abym nie za mały kupił - niby wszystko ok u niego RE: Takie zatarcie - co tu się staneło? - łogór 200 - 13-10-2020 10:54:45 Na moje oko to słaby szlif.Widac wyraźnie że cylinder pomierzony u góry od dołu już się nie chciało maszyna ustawiona na jeden wymiar i takie są tego efekty że od dołu za mało zebrane i się przyciera.Druga teoria to coś wpadło jakiś syf ale raczej mało prawdopodobne.Ja bym reklamował u szlifierza. |