Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ładowarka USB do Rometa - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Ładowarka USB do Rometa (/showthread.php?tid=51212)



Ładowarka USB do Rometa - tramwajarz - 04-10-2020 22:32:47

Jako jezdze codziennie do pracy ,albo czasem dalej a telefon musi być sprawny,szukać jakiegos rozwiazania,patrzyłem na ładowarke rowerową ale oną wyciąga max 1amp,moze jakaś przeróbka zwykłej 12v?

Pojazd t1 z 6v przemienne


RE: Ładowarka USB do Rometa - arturwietnamczyk - 04-10-2020 22:42:31

Nie myślałeś aby zrobić sobie z żelowego Aku 12v powerbanka? Są stosunkowo tanie, oraz nie wymagają dużej ingerencji w pojazd, co jakiś czas byś go ładował, plus taki że i na postoju by ci się telefon ładował.


RE: Ładowarka USB do Rometa - Dawdzio - 04-10-2020 23:16:10

Z czego chcesz zasilić telefon? Przecież tam jest wszystko na styk, na światłach nawet klakson nie działa. Bez CDI nie ma co nawet myśleć o dodaniu czegokolwiek do instalacji Rometa.


RE: Ładowarka USB do Rometa - BigSoft - 04-10-2020 23:59:06

Można się bawić w przeróbki tylko... po co. W Twoim przypadku nie ma żadnego "za", ale jest masa "przeciw". Mógłbym rozpisać się tu na pół ekranu dlaczego nie warto się w to bawić na tym układzie ładowania. Dużo prościej, szybciej, taniej i bezpieczniej dla telefonu będzie kupić powerbank i tak sobie doładowywać sprzęt.

W skrócie dlaczego nie:
- instalacja 6V
- fabrycznie moc prądnicy wyliczona na 2 żarówki (czyli nie masz mocy na dodatkowe obciążenie)
- brak akumulatora

Jedyna opcja to zmiana układu zapłonowego i ładowania (inna prądnica), ale za tym idzie sporo pracy, pieniędzy i jeszcze więcej czasu. Moim zdaniem nie warto.

Jak już koniecznie byś się uparł, to trzeba zastosować inną prądnicę. Masz dwie opcje:
- Prądnica + magneto + moduł z Charta + przewinięcie + akumulator 12V, regulator napięcia itd.
- Zestaw ze skutera (jw ale bez przewijania na 12V) + przeróbka magneta pod stożek wału Charta.
Obydwie opcje to spore wydatki + czas na przeróbkę.