![]() |
Chrobotanie w silniku 017 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Chrobotanie w silniku 017 (/showthread.php?tid=50280) |
Chrobotanie w silniku 017 - peterx - 25-03-2020 14:39:43 Witam, na stopce jest cisza, ale pod obciążeniem silnik chrobocze (na 1 i 2 biegu to samo). Łańcuch odpowiednio naciągnięty, o nic nie obciera. Zanim rozbiorę silnik, może ktoś miał już podobny problem i podsunie co jest nie tak. Link do filmiku: https://youtu.be/SyrnNOtZXBA Pozdrawiam ![]() RE: Chrobotanie w silniku 017 - arturwietnamczyk - 25-03-2020 16:40:28 Zobaczył bym czy zębatka zdawcza ma wszystkie zęby, potem zdjął prawą pokrywę silnika, może duże koło się poluzowało. RE: Chrobotanie w silniku 017 - peterx - 26-03-2020 00:07:23 Dzięki za odpowiedz. Jutro wezme sie za rozbiórkę. Dam znac czy coś znalazłem. RE: Chrobotanie w silniku 017 - trzcinka - 26-03-2020 01:34:33 Bardzo możliwe że zębatka nie chce zazębiać się z łańcuchem (stara zębatka nowy łańcuch lub na odwrót) i łańcuch może skakać po zębatce i rzeźbić karter, lepiej sprawdź to szybko póki karter cały RE: Chrobotanie w silniku 017 - peterx - 26-03-2020 20:04:54 Zębatka jest ok. Rozebrałem lewą i prawą stronę.. tak to wygląda: https://youtu.be/ZVWGyqcpLno https://youtu.be/hnU0mi92zn0 Czy te luzy nie za duże? RE: Chrobotanie w silniku 017 - Norweski Zomowiec - 26-03-2020 22:30:54 Dziś zmieniałem w swoim 017 zębatkę i tam żadnych takich luzów nie ma i nie powinno być. A zdejmij magneto i poruszaj wewnątrz oraz zewnątrz stożkiem i czy sie porusza RE: Chrobotanie w silniku 017 - trzcinka - 27-03-2020 00:35:18 (26-03-2020 20:04:54)peterx napisał(a): Zębatka jest ok. Nie o to chodzi, załóż łańcuch i zakręć tylnym kołem i patrz czy łańcuch nie podskakuję na przedniej zębatce RE: Chrobotanie w silniku 017 - Wodnik - 27-03-2020 00:48:55 Wałek główny jest luźny na łożysku lub łożysko jest luźne w gnieździe. Tych luzów absolutnie nie powinno być. Kosz sprzęgła też ma zbyt duży luz. A jak masz na stopkach i wrzucisz bieg 1 i potem 2 też chrobocze? Łańcuch ma odpowiednią podziałkę, dobrze zazębia się z kołami? Czy są one w jednej osi tzn. czy łańcuch nie chodzi po skosie. Jak od tyłu zerkniesz to zębatki są w jednej linii? Ogarnij te sprawy i melduj potem. ![]() |