Łańcuch i jego smarowanie (oddzielony) - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Łańcuch i jego smarowanie (oddzielony) (/showthread.php?tid=50253) |
Łańcuch i jego smarowanie (oddzielony) - Norweski Zomowiec - 20-03-2020 19:13:04 (20-03-2020 15:48:05)bkrukl napisał(a): Tak, służy. Jak np cieknie gaźnik to tamta dziurką ucieka to wprost na łańcuch. I w ten oto sposób mamy smarowanie łańcucha :-) To głupie rozwiązanie, bo wszystko przylepia się na łańcuch i brudzi niemiłosiernie RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - bkrukl - 20-03-2020 19:35:24 To samo można powiedzuec o każdym innym motocyklu z łańcuchem.... Łańcuch musi być smarowany. Inaczej sie wyciera i szybko kończy swój żywot. RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - Norweski Zomowiec - 20-03-2020 20:08:33 A czym jest smar grafitowy? RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - bkrukl - 20-03-2020 20:41:44 Smar grafitowy do łańcucha? RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - Norweski Zomowiec - 20-03-2020 21:18:29 No jasne, że tak RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - bkrukl - 20-03-2020 21:49:03 I w jaki sposób on Ci sie dostaje do ogniw? Z tego co wiem (chyba że sie cos pozmieniało w technologii) to smar grafitowy jest gęsty, co za tym idzie nie ma opcji zeby dostał się do połaczeń ogniw łańcucha zwykłego, nie mówiąc juz o ogniwach w łańcuchach oringowych. Do tego smar taki mial wlaściwości ścierne, co wykluczalo go w użytkowaniu w łańcuchach, łożyskach itp.... Nadawał sie do śrub. RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - Norweski Zomowiec - 20-03-2020 21:59:40 Przeczytałem w książce "jeżdżę motorowerem", że smarować grafitem i poza tym mycie w nafcie i smarowanie w gorącej kąpieli ze smaru grafitowego RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - bkrukl - 20-03-2020 22:20:10 Gorąca kąpiel ze smaru grafitowego... Czyli zdejmujesz łańcuch, wkładasz do garnka razem ze smarem grafitowym i gotujesz.... Nie znam czlowieka który by tak robił. W łańcuchach do dużych motocykli nie ma mowy o takim gotowaniu bo oringi by sie uszkodziły. Tak czy siak, nie mówie że smarowanie smarem grafitowym nie jest możliwe. Bo jest. Ale myślę że są do tego łatwiejsze sposoby i lepsze smary. RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - Norweski Zomowiec - 20-03-2020 22:23:17 ok spoczko RE: Otwór z gwintem na silniku pod gaźnikiem - Jaca - 21-03-2020 13:47:18 Widziałem gościa który gotował łańcuch w garnku z rostopionymi świeczkami. Smarowanie łańcucha wyciekami z gaźnika, no cóż mieszanka benzyny z olejem. Jakaś ideologie dorobić trzeba było, rozwiązanie lepsze niż stojące bajorko pod gaźnikiem. RE: Łańcuch i jego smarowanie (oddzielony) - Wodnik - 21-03-2020 21:18:05 Ten otwór ma tylko odprowadzać paliwo które wycieknie z gaźnika przy zbyt długim trzymaniu zatapiacza. Taka sama rolę spełnia okapnik pod gaźnikiem w Jawie Mustang. |