![]() |
Romet Chart 210 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Chart (/forumdisplay.php?fid=137) +---- Wątek: Romet Chart 210 (/showthread.php?tid=48337) |
Romet Chart 210 - xdBarteckiPL - 26-01-2019 20:48:17 Witajcie, Pisze ponieważ mam pytanie, a odpowiedzi na nie nigdzie w internetach nie znalazłem. Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłoku, u mnie jest to 38mm, ale spotkałem się też w necie z innymi rozmiarami np. 38,5mm, 39mm, 40mm. I chodzi mi o to czy to efektem roznego rozmiaru są wieksze osiagi (czy to po prostu nie ma znaczenia, a osiągi są takie same) ??? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. RE: Romet Chart 210 - Motorowerzystka - 26-01-2019 21:51:19 xdBarteckiPL napisał(a):Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłokuZależą od szlifu cylindra ![]() ![]() RE: Romet Chart 210 - seler1500 - 26-01-2019 21:55:12 (26-01-2019 21:51:19)Motorowerzystka napisał(a):xdBarteckiPL napisał(a):Przechodząc do meritum: od czego zalezy wielkosć tłoka/pierścieni na tłokuZależą od szlifu cylindra A w zasadzie to od średnicy cylindra ![]() Wewnętrznej oczywiście. Romet Chart 210 - bzzxc - 26-01-2019 23:06:18 Wraz z używaniem silnika zużywa się tuleja cylindra. W związku z tym po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów należy zrobić szlif, który zwiększa średnicę cylindra, a co za tym idzie, średnicę tłoka i pierścieni. Teoretycznie każdy szlif powiększa pojemność skokową cylindra co owocuje zwiększeniem osiągów, ale są to tak małe zmiany, że nie sposób je odczuć. |