![]() |
Odbudowa Sprinta 1 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Rowery Romet (/forumdisplay.php?fid=207) +--- Dział: Rowery - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=209) +--- Wątek: Odbudowa Sprinta 1 (/showthread.php?tid=47774) |
Odbudowa Sprinta 1 - czarodziej007 - 30-10-2018 13:01:02 Witajcie. Mam rower, którego trudno odbudować, ale chce to zrobić. Trudność jest taka że wujek gogle mało wie o Romet Sprint 1 z 75'. Niestety rower po 25 latach w stodole jest w stanie katastrofalnym kiedyś go ktoś przemalował i nawet naniósł kalkomanie żółw. Rower był cały czas w mojej rodzinie. Dlatego potrzebuję pomocy w odbudowie. Spis problemów: - Czy można dostać obręcze kół 24" stalowe chrom tak by nie wstydzić się założenia do roweru. Mam koła do niego oryginalne ale są w stanie agonalnym. Pokryte rdzą na około 80-90% powierzchni. - Jakie kolory stosowano wtedy w malowaniu rowerów? Czy prawdą jest że z palety fiata? - Czy dążyć do oryginału maksymalnie czy modyfikować? Np. Koła alu stożek (24" stożek założyłem do Rometa Alki tragicznie to wygląda ale może lepiej w kolarce by się sprawdziły). Hamulce szosowe U-brake. RE: Odbudowa Sprinta 1 - marwaski - 30-10-2018 22:47:04 Jak chcesz go odrestaurować to tylko jak był w oryginale Nie da się tego zrobić w tydzień, musisz brakujących części szukać w necie, a to trochę trwa i się opłaca. W tym roczniku i wcześniejsze najczęściej widziałem w czerwieni meksykańskiej. Koła w/g mnie stalowe, odzyskaj chociaż piasty bo są na 28 szprych (powinny być) a obręcze kiedyś wpadną ci w ręce lub szukać za grosze jakiegoś dawcy, może na okolicznym złomie. Hamulce stalowe - jak coś to mam i inne części też znajdę. Na razie tyle Potrzebne zdjęcia twojego Sprinta bo inaczej działamy po omacku. Co do kół - to powinny pasować od Jubilata tylko że są na 36 szprych i trzeba szukać o zenita żeby zamontować wolnobieg RE: Odbudowa Sprinta 1 - nie_mientki - 31-10-2018 00:21:09 Mam koło tył od Zenita i mogę oddać, kiedyś dostałem w prezencie od Wnusia ale konwersja na biegowego jubilata padła a kolo zostało. Tylko musisz przyjechać do Puław albo Markuszowa. RE: Odbudowa Sprinta 1 - Wigrus - 31-10-2018 18:51:57 Zacznijmy od tego, że Sprint to taka dziecięca pseudokolarka, której wartość materialna jest wręcz ujemna. Sentymenty mają ogromną siłę i rozumiem to, ale trzeba uważać, żeby nie przesadzić. Myślę że inwestowanie w jakieś nowe części jest po prostu zupełnie nieopłacalne i przy odrobinie wytrwałości taki rower można skompletować zaglądając na okoliczne skupy złomu i targowiska, ewentualnie posiłkując się grupami o starych rowerach na FB (ale ostrzegam - będzie tam jednak drogo). Co do kół, myślę że jest to do znalezienia. Pamiętaj jednak, że wymienione przez kolegów wcześniej koła od Jubilata, czy Zenita mają szersze obręcze i są nieco mniejsze - to nie będzie to samo. RE: Odbudowa Sprinta 1 - marwaski - 01-11-2018 14:43:16 Wigrus masz rację - złomy to najlepsze miejsca do pozyskania części. Co do rozmiaru kół w Sprincie to mówimy o 24 x 1 3/8 to jest ETRTO 540 czyli tyle ile w jubilacie - ale mogę się mylić bo piszę z głowy. Zastrzegam że jest to pomysł zastępczy i można spokojnie znaleźć koła Sprintowe. Pamiętam że błotniki stalowe od Sprinta Universala idealnie mi podpsowały do Jubilata. Pozdrawiam RE: Odbudowa Sprinta 1 - Wigrus - 02-11-2018 17:13:20 Zawsze byłem pewien, że te węższe były też i nieco większe. Ale może się myliłem. Tutaj mamy zaś przeróbkę odwrotną. http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=33728&highlight=sk%C5%82adak+z+przerzutkami RE: Odbudowa Sprinta 1 - marwaski - 02-11-2018 21:43:38 Może i są trochę węższe ale jak nie ma ... Dla potomności znajdę "felgi" Sprinta na moim przywarsztatowym złomie i porównam je z Jubilatem RE: Odbudowa Sprinta 1 - czarodziej007 - 10-11-2018 00:57:28 Na zdaje się oryginalnej oponie sparciałej tak że w oczach się rozpada jest napis 24x1 3/8 i 37-540 felga jest węższa niż w standardowej 24 z alki. Co do dostępności to nie wiem czy Sprint 1 jest powszechny bo wszędzie tylko 2 widzę i opisy też tylko 2 a one były produkowane później. No to mam z obręczami przekichane. Znaleźć takie w dobrym stanie to chyba tylko cudem. Stalowe wąskie i na 28 szprych. Pozostaje mi tylko zrobić go na "rat look'a". Czyli co się da ratujemy a co nie to zostaje w stanie złym. Niestety chyba wszystkie albo znakomitą większość szprych będę musiał zmienić. Znaczna ich część przerdzewiała albo strzeli po próbie odkręcenia czy dokręcenia. Siodełko jest oryginalne od spodu pordzewiałe a skóra twarda brzydka ale cała. Zastanawiam się jak to przywrócić świetności. Ma ktoś pomysł? RE: Odbudowa Sprinta 1 - marwaski - 02-12-2018 22:11:34 "Co do rozmiaru kół w Sprincie to mówimy o 24 x 1 3/8 to jest ETRTO 540 czyli tyle ile w jubilacie - ale mogę się mylić bo piszę z głowy." No i oczywiście, że się myliłem- znalazłem w swoich zasobach koła od Sprinta i one są większe, a koła od Jubilata to rozmiar ETRTO 507 czyli są mniejsze i koniec dyskusji mój błąd. Coś słychać w odbudowie? RE: Odbudowa Sprinta 1 - Wojtasik - 15-09-2021 16:44:04 Witam Właśnie, co z odbudową ? Tak się składa, że ja mam i Jubilata 2/Trapera 2 i Sprinta (2). To odpowiednio: 24 x 1,75 36 szprych (37-507 ETRTO), 24 x 1 3/8 28 szprych (37-540 ETRTO). Różnica to: mniejsze, szersze opony jak i koła, a Sprint: większe, węższe opony i koła. Co do wolnobiegów to: Zenit/Alka ma 4, a Sprint 5 zębatek. Pozdrower @marwaski "Pamiętam że błotniki stalowe od Sprinta Universala idealnie mi podpsowały do Jubilata" Nie były stalowe tylko aluminiowe krótkie "1", a potem plastikowe czarne krótkie "2". |