ZK125 przerywa przy dłuższej jeździe i gaśnie przy hamowaniu silnikiem - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet Motors (/forumdisplay.php?fid=228) +--- Dział: RM - Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=231) +--- Wątek: ZK125 przerywa przy dłuższej jeździe i gaśnie przy hamowaniu silnikiem (/showthread.php?tid=47678) |
ZK125 przerywa przy dłuższej jeździe i gaśnie przy hamowaniu silnikiem - Jastel - 13-10-2018 21:44:06 -Siema, tak jak w tytule, wie ktoś o co może chodzić? Zawory ustawione na 0.05mm (przy innych wartościach jest to samo), gaźnik też wydaje się dobrze ustawiony bo ładnie pracuje na wolnych obrotach. -Problem jest właśnie z tym że jak jadę na 5 i puszcze gaz to jak dojeżdżam do skrzyżowania to gaśnie i nie chce zapalić. -Dodatkowo po przejechaniu kilometra na pełnym gazie motor zaczyna szarpać i trzeba zwolnić bo przy dodaniu gazu zaczyna tylko buczeć i zwalniać. Nie można też odpuścić gazu tylko trzeba pulsacyjnie go dodawać bo inaczej też zgaśnie. Spotkał się ktoś z takim czymś? Bo powoli już tracę siły... RE: ZK125 przerywa przy dłuższej jeździe i gaśnie przy hamowaniu silnikiem - Motorowerzystka - 14-10-2018 11:13:54 Jastel napisał(a):Zawory ustawione na 0.05mmOba? Wiem, że to inny typ silnika ale ja w swoim 110 mam ustawione tak, że ssący 0,06 a wydechowy 0,08. A 125 ustawić jak silnik 50tki to tak hmm... A może uszczelka poszła (pod głowicą)? W swoim to tak właśnie miałam, ciężko zapalał i miał muła podczas jazdy. I nie wiem jak w Twoim ale w moim routerze to notorycznie się wszystko odkręca od wibracji i co jakiś czas wszystko dokręcam - nie wiem czy przez to by się coś takiego stało, ale kto wie. Te opisane przez Ciebie objawy kojarzą mi się z niedostatkiem paliwa Tak jakby za wolno leciało a silnik za szybko by je spalał. RE: ZK125 przerywa przy dłuższej jeździe i gaśnie przy hamowaniu silnikiem - Jastel - 14-10-2018 13:18:52 U mnie w instrukcji jest napisane obydwa na 0.07, ale wszyscy ustawiają na 0.05, w praktyce jest gdzieś 0.06. Te silniki przeczą prawom fizyki i luz zaworowy się ZWIĘKSZA po rozgrzaniu. Tak wiem, to dziwne, ale jak ustawiena zimnym 0.05 to na ciepłym potrafi wejść nawet blaszka 0.1mm także no. Dzisiaj zatkałem dopowietrzacz spalin to silnik zaczął inaczej pracować. Zobaczymy co będzie dalej... RE: ZK125 przerywa przy dłuższej jeździe i gaśnie przy hamowaniu silnikiem - Jastel - 29-10-2018 22:26:35 Dobra, może komuś się przyda. Powodem przygasania i zalewania, były 2 rzeczy. Jedna - dopowietrzacz spalin, po zatkaniu go blaszką wszystko wróciło do normy. Dodatkowo, był jeszcze problem z gaśnięciem przy ruszaniu ze świateł, powodowała to metalowa obudowa fajki która miała przebicie na mase i przeskakiwała iskra między nią a cylindrem. po zdjęciu "blaszki" obroty się ustabilizowały i nie ma problemu z gaśnięciem. |