Schowek narzędziowy komar - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Rama, nadwozie, układ wydechowy (/forumdisplay.php?fid=224) +--- Wątek: Schowek narzędziowy komar (/showthread.php?tid=47162) |
Schowek narzędziowy komar - T_NIK - 01-08-2018 09:34:30 Panowie pytanie czy w któryś rocznikach komarów lub 50T1 występowały małe schowki narzędziowe wykonane nie z czarnego plastiku tylko z jasnego jak duże w 50T1 i były malowane na czarno???? Zacząłem grzebać przy moim 2351 i okazało się że po jednej stronie mam schowek z czarnego plastiku a po drugiej przy czyszczeniu schodzi farba i pod spodem jest jasne tworzywo jak materiał na duże schowki w 50T1 Dodatkowo mam pytanie o śruby mocujące metalowe osłony gaźnika. jaki one maja gwint? otwór w uchwycie ramy wydaje się duży by wkręcało się tam coś bezpośrednio. Czy jest tam jeszcze jakiś element w który powinna wkręcać się śruba bo na ten moment nie mam pomysłu jak to skręcić (poza rozwiązaniem śruba nakrętka co nie jest wygodne. RE: Schowek narzędziowy komar - NoSeLatamTrochu - 01-08-2018 11:03:50 Jak na moje oko wieś tjun RE: Schowek narzędziowy komar - T_NIK - 01-08-2018 11:29:54 (01-08-2018 11:03:50)NoSeLatamTrochu napisał(a): Jak na moje oko wieś tjun Powiem tak to nie jest wykonanie ala Pan Kaziu stąd moje pytanie. W 50-T-1 tez mam białe tworzywo malowane na zielono i to na sto procent oryginał. Tutaj mnie to zwyczajnie zastanowiło RE: Schowek narzędziowy komar - joozek - 01-08-2018 13:22:36 Już kilka takich pytań było na forum. Ja miałem taką lampę przednią, ktoś tam śruby mocujące male schowki. Wnioski nie były jednoznaczne; czy to wyrób rzemieślniczy, czy oryginał? tak naprawdę nie wiadomo. Wydaje mi się, że w przedziale lat 1974 do 1980, oszczędzano i trafiały się takie partie - może jakiś rzemieślnik robił dla ROMET-a. Co do śrub mocujących osłony gaźnika - gwint M6 x 18 mm długości, z charakterystycznym stożkiem na końcu (współczesne chińskie go nie mają). Od siebie mogę dodać, że od wewnętrznej strony blachy, stosowano szeroką podkładkę z czarnego kryngielit-u gr 0,5 mm, spasowaną tak (ciasno), że po odkręceniu obu śrub, pozostawały w otworach blach. Same otwory w blachach są przelotowe, otwór fi 8,5 mm (około). RE: Schowek narzędziowy komar - T_NIK - 01-08-2018 13:37:43 (01-08-2018 13:22:36)joozek napisał(a): Już kilka takich pytań było na forum. Ja miałem taką lampę przednią, ktoś tam śruby mocujące male schowki. Wnioski nie były jednoznaczne; czy to wyrób rzemieślniczy, czy oryginał? tak naprawdę nie wiadomo. Wydaje mi się, że w przedziale lat 1974 do 1980, oszczędzano i trafiały się takie partie - może jakiś rzemieślnik robił dla ROMET-a. Dziękuję bardzo za wyjaśnienie ale chodzi mi jeszcze o otwór we wsporniku ramy do którego wkręca się te śruby jest większy niż M6 i tu pojawiała się moja wątpliwość czy tam coś nie powinno jeszcze przyjść. Zmierzę go dzisiaj dokładnie. RE: Schowek narzędziowy komar - joozek - 01-08-2018 13:45:56 We wspornikach otwór z gwintem M6. Jeśli jest większy, znaczy ze już to ktoś przerabiał. Polecam tulejowanie np gwint zewnętrzny M10 x 1 z otworem wewnętrznym i gwintem M6. Takie tulejki wklej na klej do gwintów. W przypadku możliwości spawania, tulejki lub walki, mogą być bez gwintu, po ich wspawaniu, punktujesz, wiercisz otwory fi 5 mm i gwintujesz gwintownikami M6. RE: Schowek narzędziowy komar - T_NIK - 01-08-2018 14:00:03 (01-08-2018 13:45:56)joozek napisał(a): We wspornikach otwór z gwintem M6. Jeśli jest większy, znaczy ze już to ktoś przerabiał. Polecam tulejowanie np gwint zewnętrzny M10 x 1 z otworem wewnętrznym i gwintem M6. Takie tulejki wklej na klej do gwintów. Teraz mi się zgadza wszystko |