złożenie rolgazu starego typu - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: złożenie rolgazu starego typu (/showthread.php?tid=46994) |
złożenie rolgazu starego typu - romet7678 - 09-07-2018 22:04:02 Witam, mam problem problem z złożeniem rolgazu starego typu. Zahaczam linkę przez środek na tej amelioniowej rurce i daje pod spód w korpusie blaszkę w kształcie litery L + dokręcam ją śrubą dociskową. I problem problem polega na tym że po dodaniu gazu nie cofa się linka ani nie można jej cofnąć. Tak jak by się ona zablokowała. RE: złożenie rolgazu starego typu - Odrestaurator - 09-07-2018 23:56:36 Ta śrubka zabezpiecza całą manetkę przed wypadnięciem, jej się nie dokręca do oporu a jedynie na wyczucie - tak żeby manetka się swobodnie obracała i nie wypadała. Potem kontruje się ją nakrętką. Radzę też przesmarować całość, ale nie smarem stałym a może raczej jakimś olejem, spryskać wd-40 itd. Wykręć tą śrubkę całkowicie i zobacz jak będzie. RE: złożenie rolgazu starego typu - romet7678 - 10-07-2018 00:21:08 Podziękował, jeszcze jedno pytanie na co jest ten otwór zaznaczony na czerwono, to jest na tą blaszkę z tej rurki ? Ta blaszka jest większa od tego otworu. RE: złożenie rolgazu starego typu - joozek - 10-07-2018 00:58:13 Zacznijmy od tego, ze korpus ze zdjęcia jest współczesny i nie montuje się w nim od wewnątrz blaszki dociskającej w kształcie litery L. Zaznaczone na czerwono miejsce w korpusie to wprowadzenie metalowej tulei rolgazu, jednocześnie z zamocowaną linką, po przeciwnej stronie. Jeśli nie chce wejść - normalka, musisz ją podpiłować, tak by wchodził swobodnie, ale nie możesz go skracać na wysokość, a jedynie na bokach. Po zmontowaniu całości, to on stanowi zabezpieczenie, ograniczenie rolgazu. Niestety, ten współczesny zamiennik nie sprawdza się i kiepsko sprawdza w codziennym użyciu. Do tego jest z aluminium, a nie ze znalu i często podczas dokręcania śruby M6, w celu unieruchomienia na kierownicy, po prostu pęka. Jednym słowem - szmelc. |