Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
WSK 175 1980r Custom - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Nasze sprzęty (/forumdisplay.php?fid=193)
+--- Wątek: WSK 175 1980r Custom (/showthread.php?tid=45886)

Strony: 1 2 3


WSK 175 1980r Custom - skinder - 29-01-2018 10:24:57

Witam Wink Korzystając z działu chciałem się pochwalić, że nie tylko romety mi w głowie i że coś tam potrafię nie tylko odkręcić ale i przykręcić. Przedstawiam moją WSK 175 z 80r, poniekąd moje oczko w głowie, według niektórych całkowicie i bezpowrotnie zniszczony piękny oryginalny motocykl.

Bez wdawania się w szczegóły - maszyna nabyta pod koniec Grudnia 2011r jako resztki WSK 175 z 1979r, za kwotę 485zł bez papierów rzecz jasna w Grudziądzu. Wyglądała mniej więcej tak:



Jakoś w 2013 dorwałem ramę z papierami i przełożyłem wszystko jeszcze raz i śmigałem już na legalu Wink



Przez 2013-2016 wyglądał mniej więcej tak samo, tak jak teraz:



W między czasie z dłuższymi i krótszymi przerwami pracowałem sobie nad silnikiem, kompletowałem i przygotowywałem inne graty:




Nadszedł dzień 28.12.2016r, kiedy już praktycznie wszystko było gotowe zdecydowałem się na ostateczną rozbiórkę wszystkiego i doprowadzenie do porządku. Wszystko co możliwe zostało naprawione, rama z wahaczem, błotnikami i innymi elementami została wypiaskowana i polakierowana proszkowo, zrobiony został ocynk, polerki bębnów i mnóstwo innych.








Sporo elementów zostało dorobione własnoręcznie w tym - konsola licznika, mocowania przedniej lampy, podstawa zapłonu i wiele innych drobnych rzeczy, których nie sposób wymienić. Jeżeli chodzi o silnik:

- wał po regeneracji z korobowodem od YZ 250
- cylinder SHL Gazela po szlifie (oryginalny tłok R2) i lekkim portingu
- dyfuzor kwasoodporny, liczony pod cylinder
- gaźnik Dellorto VHST 28 z przejściówką i powiększonym króccem
- kompletny zapłon CDI 12v o mocy 150W
- skrzynia biegów gazela + kute wodziki + pełny wybierak z SHL M11W
- sprzegło 4 tarcze, 4 grube przekładki, sprężyna +25%
- łożyska FAG C3, łożysko wałka zdawczego jednorzedowe
- wyszkiełkowane kartery z pokrywami oraz głowica
- zregenerowana i lekko splanowana głowica
- ocynk wszystkich podkładek, sprężynek itd
- rzecz jasna wymiana innych zużytych elementów

Rama:

- rama WSK 175 1980r
- błotniki od modelu kos
- kierownica renthal + osprzęt od rometa charta
- zawieszenie przód od modelu kos
- amortyzatory tylne Marzocchi po pełnej regeneracji
- bęben przód od modelu kos polerka + oryginalne szprychy + obręcz DID "szlif" + mitas h03 3.0
- bęben tył WSK 175 przetoczony, polerka + szprychy współczesne + obręcz jawa + mitas h03 3.5
- konsola handmade ze stali + odnowiony licznik i współczesna stacyjka
- mocowania lampy przedniej handmade nierdzewka lustro na wzór oryginału ze sporta
- lampa przód jak w ursusie + nowy wkład i żarówka H4
- całkowicie nowa i zrobiona od podstaw instalacja 12v z pełnym ładowaniem akumulatora, przełącznikami charta, czujnikami stop itd

Oraz multum, multum innych prac zostało jeszcze wykonanych, o których już nawet nie pamiętam. W chwili obecnej czekam na zbiornik, który się lakieruje i siedzenie - trzeba podkleić nowy pokrowiec do podstawy. W 2017 nastukałem około 800km, w bliższych i dalszych eskapadach.

Na chwile obecną wygląda tak:






Kto jest ciekaw jak to chodzi to można prześledzić sobie na moim kanale YT - https://www.youtube.com/user/Skinderr

Plany na 2018 - skończyć z tym raczej się nie da. Trzeba poprawić wciąż kilka spraw, ale o tym wkrótce. Póki co - charty ...






RE: WSK 175 1980r Custom - stqc - 29-01-2018 11:43:49

szczerze? podoba mi się bardzo, taka WSK zrobiona na własne potrzeby Big Grin


RE: WSK 175 1980r Custom - Kosa78 - 29-01-2018 11:52:42

Siemanko SkinderSmile Co prawda będę się powtarzał ale robota świetnaSmile


RE: WSK 175 1980r Custom - joozek - 29-01-2018 14:06:02

Robota bdb, ale nie ten wydech Smile


RE: WSK 175 1980r Custom - Odrestaurator - 29-01-2018 14:21:59

Jakby pochromować sprężyny a schowki pomalować na czarno, to nawet by mi się podobała Tongue Tłumik tu szczerze też średnio pasuje do samej wsk-i ale wiem że bez niego nie miała by takiego kopa - coś za coś.


RE: WSK 175 1980r Custom - Motorowerzystka - 29-01-2018 14:37:33

Super jest! ok


RE: WSK 175 1980r Custom - komarinho - 29-01-2018 14:54:09

Fajny projekt, choć tak jak pisali poprzednicy fajnie jakby kolorystycznie było bardziej stonowane, tzn Czarny boczek chromowane sprężyny. Poza tym spoko, mam wrażenie że wzorowałeś się trochę na słynnej WSK z Youtube, tej najszybszej w Polsce Big Grin


RE: WSK 175 1980r Custom - rafi555 - 29-01-2018 16:20:41

Fajna wsk, choć wolę oryginalną czarną czwórę. Te 175 bardzo się sypią? Tanie to w obsłudze?


RE: WSK 175 1980r Custom - skinder - 29-01-2018 17:03:11

Gdyby pochromować sprężyny amortyzatorów, zmienić wydech i dać czarne boczki to byłaby kolejna, zwykła, czarna czwórka Smile

Same amorki to ciężki temat, zarówno do znalezienia jak i do renowacji. Mocno choruje na strady, ale kwoty jakie osiągają są powiedzmy, że nieosiągalne. W takim stylu wychodziły, i takie mi się podobały. Miały odcinać się od linii oryginalnej wski, chciałem żeby było je widać, ucywilizowanie tego byłoby trochę jak przykrycie workiem parcianym bikini z triumpha. I tak "odwróciłem" kolorystykę, żeby nie rzucały się aż tak w oczy bo były w tragicznym stanie, ale mam drugi taki komplet i on już zostanie na pewno w swoich kolorach.



Wydech typu dyfuzor był zawsze tym co chciałem w wsk mieć, pojawiła się możliwość i zasoby finansowe aby sobie te marzenie spełnić i o to jest. Co prawda po 10 latach od zamysłu do realizacji, ale jednak Smile O tyle jak oryginalne wdechy w 125 były fajne i zgrabne, to ten od 175 ni w ząb mi nie pasował. Nigdy tego tłumika nie lubiłem i swojego czasu polowałem nawet na cygaro od Gazeli bo moim zdaniem jest 100 razy ładniejsze.

Najszybsza wsk w polsce to ta z chłodzeniem wodnym chyba na te chwilę?

Moja czwórka od samego początku była cała czarna, z tym przodem i błotnikami, jedynie tylny zmieniłem na płytki gdzieś na przełomie 2013-2014r. Znam projekt, handlowałem trochę z właścicielem i rozmawiałem, wporządku gość, sporo serca w to włożył i siana. Cel ma zdecydowanie tylko jeden - jak najwięcej ognia Wink Prawdę mówiąc ja podobieństw prócz koloru ramy nie dostrzegam, bo moim celem było zbudowanie czegoś co w miarę fajnie wygląda, jeździ jak na 175 powinno i jest w jakimś stopniu bezawaryjne.

Czy 175 się psuje? Zdecydowanie nie. Czy 175 to tani sport ? Zależy jak na to patrzeć...


RE: WSK 175 1980r Custom - Texas Ranger - 29-01-2018 21:13:44

WSK git, a wydech mega. Jak mi starczy czasu to też będę robił czwórę na spawaku, a co do czerwonych elementów to fajny pomysł. Może bym zrobił w jakimś paintcie wizualizacje aby wszystko fajnie zgrać, ale jakby pochromować te sprężyny, to straciłaby urok. Tak jak napisałeś była by kolejną czarną Wueską.


RE: WSK 175 1980r Custom - skinder - 27-08-2018 13:34:17

Minął ponad rok od remontu, kilometry lecą, z awarii to raz spalony bezpiecznik, zerwana linka sprzęgła w zeszłym tygodniu i skruszały filtr powietrza. Poza tym żadnych napraw - zmiana oleju na początku roku i tyle Smile Kilometrow też trochę nastukane, w majówkę prawie 400, ostatnio ok 150km po okolicy. Z braku czasu nie grzebię za duzo, ale mam w końcu gotowy zbiornik i czas najwyższy odświeżyć i dokończyć to co się zaczęło robić Smile Najbliższe plany:

Zmienić linkę sprzęgła,
umyć i odświeżyć całość,
zmiana zbiornika i kanapy,
zmiana obręczy tył + polerka,
zmiana zawieszenia przedniego na Gn 125 pod tarczę,
jeździć Smile

Kilka zdjęć z ostatnich wyjazdów w promieniu 100m od domu:







I film z ostatniej wycieczki z żoną:






RE: WSK 175 1980r Custom - skinder - 11-10-2018 20:24:00

Trochę się pozmieniało -> wpadło przednie zawieszenie od suzuki pod tarcze + dwutłoczkowe brembo od yamahy, drobne zmiany w osprzecie kierownicy, zmieniony w końcu zbiornik i kanapa + całość została odszczurzona. Do pełni szczęścia brakuje emblematów na zbiorniku i napisu 175 na boczek. Przez zimę wymienię obręcz tylną i w sumie było by tyle. Poskładałem też prezentacje WSKi w formie krótkiego filmu.












RE: WSK 175 1980r Custom - DumDum - 11-10-2018 20:51:42

Całkiem fajna, podoba mi się strona silnikowa. Wydech świetny, bardzo dobrze, że nie ori. Pod mój gust pewnie wolał bym bardziej poziomo poprowadzony, ale i tak jest ładnie.
Natomiast te zielonkawe pokrywy psują optycznie ten sprzęt. Można by inaczej wyróżnić moto. Choćby jakimiś naklejkami z polem numerowym. Taki kolor moim zdaniem słabo tu pasuje. Już lepiej byłoby dodać tam czerwone dodatki, zgrałoby się fajnie z amorkami.
Ale wiadomo rzecz gustu.


RE: WSK 175 1980r Custom - rafi555 - 11-10-2018 21:01:31

Tak jak oglądam twoje filmy to coraz bardziej mi się ta wska podoba jest po prostu lux. No tak mi się spodobały że chyba sobie kiedyś taką kupię.


RE: WSK 175 1980r Custom - skinder - 21-12-2018 19:18:52

(11-10-2018 20:51:42)DumDum napisał(a):  Natomiast te zielonkawe pokrywy psują optycznie ten sprzęt. Można by inaczej wyróżnić moto. Choćby jakimiś naklejkami z polem numerowym. Taki kolor moim zdaniem słabo tu pasuje. Już lepiej byłoby dodać tam czerwone dodatki, zgrałoby się fajnie z amorkami.
Ale wiadomo rzecz gustu.

Wyszło spontanicznie z boczkami i tak zostały i zostaną Smile Chyba lakierowanie ponownie, na taki sam odcień bo już są trochę zmęczone. Pola numerowe ? Po co? Na drogę? Na pole? Smile I co na nich? 00? 34 ? 69? 69 to mogę z żoną przedyskutować a nie na boczki naklejać Wink Czerwone dodatki? Amortyzatory już robiłem z duszą na ramieniu, więcej czerwieni to znów do OSP mi jeszcze zagarną sprzęt Wink

rafi555 napisał(a):Tak jak oglądam twoje filmy to coraz bardziej mi się ta wska podoba jest po prostu lux. No tak mi się spodobały że chyba sobie kiedyś taką kupię.

Mają to coś czego trójki nie mają Smile Czyli możliwość jazdy jak człowiek bez odpychania się przy ruszaniu, moim zdaniem taka 175 to absolutne minimum aby bezpiecznie poruszac sie po jakiejś trasie i nie zamulać albo nie być wyprzedzanym przez tiry albo szybko pchających ogarzystów 200. Przy tym swojego czasu kiedy trójik mocno drożały to 175 szlo kupić z prostymi papierami w znośnym stanie za cenę trójki do remontu bez papierów. Widziałem też ogłoszenia, że ludzie się chcieli wymieniać na 125 do remontu... Pierwszą kupiłem na części do 125, jak się przejechałem to juz nie chciałem żadnej trójki kupować. Poprawiłem pare rzeczy i jeżdżę, niezaglądam. Sporo grzebie bo co chwila coś wymyślam nowego, ale zgrzeszyłbym mówiąc, że mnie zawiodła kiedykolwiek.

Emblematów wciąż brak, ale na przyszły rok powinny już być Wink Przy okazji dorzucam parę zdjęć i film Wink