KOmar 2350, 2351 krzywa rama - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Rama, nadwozie, układ wydechowy (/forumdisplay.php?fid=224) +--- Wątek: KOmar 2350, 2351 krzywa rama (/showthread.php?tid=45736) |
KOmar 2350, 2351 krzywa rama - jacomoto - 05-01-2018 00:57:05 Jak poradzić sobie z dosyć czesta przypadłością w Komarach 2350, 2351. Tylny wachacz często pod wpływem silnika i łańcucha jest na tyle krzywa ze obciera lub prawie obciera o tylni błotnik? jak to zlikwidowac? wymienić tuleki w wachaczu? itp? Powiedzmy ze wymiana ramy nie wchodzi w grę RE: KOmar 2350, 2351 krzywa rama - joozek - 05-01-2018 11:04:32 Wymiana tulei metal/pcv w ramie to podstawa, jak również nowej osi. Niestety, w tych modelach, ze względów oszczędnościowych, zastosowano tylny wahacz ze spłaszczoną częścią, w której nawiercono otwór fi 10,2 pod oś 10 mm. Otwór nie został utwardzony, przez co wyrabiał się bardzo szybko, to też należy naprawić. Ja to robię na 2 sposoby; 1. Rozwiercenie otworów w wahaczu, do fi 10,5 max 11 mm (wiertarka stołowa, długie wiertło, koniecznie - zachowanie osiowości). Takie rozwiązanie wymaga jednak toczenie nowej osi na wymiar, odpowiednio 10,3 i 10,8 mm. Robię to z wałka nierdzewnego A2, fi 12 mm. W tej sytuacji należy też rozwiercić odpowiednio tulejki metalowe w ramie, oczywiście przed ich wprasowaniem. 2. Rozwiercenie otworów do fi 14 mm, oczywiście wiertarka stołowa, a następnie wstawienie pierścieni redukcyjnych fi 14 x 10,2 x 6 mm (ostatni wymiar to grubość spłaszczenia wahacza, powinna być równa). Te pierścienie oczywiście należy wspawać w 2 pkt. Pierścienie dorabiam, taż z nierdzewki A2. Nie ukrywam, że ta 2 metoda jest prostsza. Jedna uwaga z mojej strony - nie kupuj, nie kupujcie gotowych osi współczesnych - czytaj chińskich. To zwykła plastelina w ocynku. Po roku czasu użytkowania okazjonalnego Robaka, zużywa się ok 10%, powstają rysy do 1 mm. Druga uwaga - nie wolno wpijać wszelkich tulei; metal, pcv i osi, młotkiem. Tuleje mają być wprasowane (tylko raz), a osie osadzone luźno na smar, bez wyczuwalnego luzu na boki. Pozdrawiam Aha - zakładam, że sprawdzasz też, czy wahacz tylny jest prosty RE: KOmar 2350, 2351 krzywa rama - jacomoto - 05-01-2018 12:29:44 Dzięki za info, niestety wahacz z reguły wygląda na prosty, ten problem występuje także czasem we wcześnieszych wersjach np nawet w 2330. Będe musiał przemysleć w takim razie te sprawę RE: KOmar 2350, 2351 krzywa rama - joozek - 05-01-2018 18:20:25 W 2330 to prosta sprawa, wymiana obowiązkowo tulei metal i pcv w tylnym wahaczu, no chyba, że ostatni rocznik 2330 z wahaczem jak 2350. KOmar 2350, 2351 krzywa rama - hxllxr - 16-02-2018 01:40:30 (05-01-2018 18:20:25)joozek napisał(a): W 2330 to prosta sprawa, wymiana obowiązkowo tulei metal i pcv w tylnym wahaczu, no chyba, że ostatni rocznik 2330 z wahaczem jak 2350. Dawno temu kupilem cos takiego do komara 2352 - http://allegro.pl/os-oska-wahacza-z-tulejami-romet-komar-ogar-kadet-i6718991879.html Nie wiedziałem wtedy ze w wahaczu nie ma tulei tylko w ramie. Sama oś pasuje na długość, tylko nie mam tulei w ramie. Czy dostane gdzies same tuleje do ramy tak zeby grały z taką ośką ? Chciałbym by obeszło sie bez wiercenia, spawania itd.. |