![]() |
Romet Mr 2375. [Wiki] - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Forumowa Wikipedia (/forumdisplay.php?fid=107) +--- Wątek: Romet Mr 2375. [Wiki] (/showthread.php?tid=45245) |
Romet Mr 2375. [Wiki] - Romecik1234 - 21-10-2017 15:15:45 Witam forumowiczów. Zakładam ten wątek, chociaż nie mam dużej wiedzy z tego powodu, że ten model nie jest aż tak słynny i ludzie mało wiedzą o nim. Temat będzie ciągle aktualizowany wraz z wiedzą pozyskaną przeze mnie i użytkownik kacperszkudlarek. Zapraszamy !! To może trochę opiszę ten model. Romet Mr 2375 to Bydgoski motorower produkowany przez 5 lat (1978-1983). Rok premiery 1977. Zastosowany silnik w tym modelu to Dezamet-Predom 023 ( i tylko taki ). Rama jest bardzo podobna do pierwszych lat produkcji 50-T-1. Dane techniczne: - długość -1850 mm/ 1855 mm - szerokość - 650 mm - wysokość - 1000 mm/ 1010 mm - masa własna - ~ 50-63 kg - wysokość siedzenia (najczęściej) - 820 mm/ 830 mm Silnik - 2t chłodzony powietrzem, o pojemności 49,8 cm³. Skrzynia dwubiegowa, stopień sprężania 8:1. Moc ~ 1,7 przy 5200 (odcina). Sprzęgło dwu tarczowe zamoczone w oleju. Zastosowano FABRYCZNIE gaźnik GM12F. Rama: Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Przednie lagi o skoku 70 mm bez tłumienia, zaś tylni wahacz o skoku 50 mm również bez tłumienia. Ten model miał zastosowaną gumę na gaźnik ( w 50-T-1 była już puszka szmerów) która "wchodziła" w ramę pojazdu, wylot rurki znajdował się pod siedzeniem. Hamulce bębnowe sterowane mechanicznie( przednie ręką , tylnie poprzez nogę). Wykonane z lekkiego stopu, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów ~97 mm, szerokość szczęk ~20 mm. Maksymalna prędkość ~ 45 km/h,a maksymalne obciążenie to ok. 160 kg. Elektryka w Mr 2375. Światła były zasilane przez prądnice w silniku. Moc 6V . Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. zamieszczona po lewej stronie silnika, schowana pod magnetem (koło magnetyczne). Ten model niestety nie posiadał sygnału 6V, a jego "klaksonem" był dzwonek rowerowy(oryginalnie głośniejszy niż w Rometowskich rowerach). Nie posiadał kierunkowskazów. Ekologiczność/ spalanie paliwa: Bak mógł pomieścić ok. 9 litrów paliwa (mieszanka) rezerwa 0,5l. Motorower spalał na 100 km 2,5 litra. Wyposażenie : W tym modelu boczki(narzędziówki) były małe, mogły schować klucze np. do świecy, kół itp. Na prawej stronie ramy widoczna była pompka do kół. Malowanie: Najczęściej malowanie motoroweru był czerwony, chociaż zdarzały się inne kolory np. niebieski, żółty i groszkowy. Zdjęcia: https://www.fotosik.pl/zdjecie/d3f9d46c4b7e98e0 https://www.fotosik.pl/zdjecie/40f825d1967ff29f https://www.fotosik.pl/zdjecie/f649a1cb60e32c26 https://www.fotosik.pl/zdjecie/d7fb9028753ef539 Myślę, że jakąś to wygląda ![]() ![]() ![]() ![]() RE: Romet Mr 2375. [Wiki] - Adam104100 - 21-10-2017 16:30:50 UWAGA opinia negatywna. Nie mylić z hejtem. Jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy, to po co piszesz ten temat? Jest on bardzo mocno, ale to mocno inspirowany artykułem z Wikipedii. Dużo informacji jest skopiowanych 1:1, a inne tylko ubrane w zdania. Bez sensu. To nie na tym polega. Na Wikipedię może wejść każdy i będzie wiedzieć jeszcze więcej niż z tego tematu. Nawet nie podałeś typu silnika zamontowanego w tym pojeździe. Powinieneś założyć temat, gdzie pokazujesz różnicę 2375 na tle innych motorowerów i zmiany w danym roczniku. Nawet dobrych zdjęć nie ma. Powinny być zdjęcia cech charakterystycznych, a nie zdjęcia ukradzione z czyjejś aukcji albo mój Romet na tle bagna w lesie, bo jeżdżę na krzywy ry... bez AM i zrobiłem zdjęcie kalkulatorem. Jeżeli coś robić, to porządnie, nie kraść czyjejś pracy, a jak już musimy, to trzeba wspomnieć o tym, że inspirowaliśmy się tym i tym artykułem, zdjęcie pochodzą z tego i tego portalu itp. Wypunktowane przeze mnie w stosunku do autora punkty tłumaczę sobie tym, że jest młody i jeszcze na tyle nie zna zasad netykiety. RE: Romet Mr 2375. [Wiki] - VRka :D - 21-10-2017 16:51:30 Również nie jestem hejterem ale zgodzę się z Adamem. Małe sprostowanie: 1) Rama nie jest podobna do 50-T1 pierwszej serii tylko do drugiej. 2) Okres produkcji to 1980 - 1983 RE: Romet Mr 2375. [Wiki] - kacperszkudlarek - 21-10-2017 17:23:51 Wasze oponie są dosyć stosowne, będziemy się do nich stosować. Aktualizacja Wątku: Budowa ramy: Z tego co wiem były dwa rodzaje ram w 2375. Jedna była podobna do ramy (jak nie taka sam) od Rometa 50 T-1, czyli miał zastosowaną 'puszkę szmerów' a druga jak kolega wyżej napisał miała zastosowany (poprawna nazwa) 'Kielich gaźnika', czyli rurka była wbudowana w ramę. Koła 19'' 2.25. ZDJĘCIA: Rama z 'puszką szmerów' ![]() Rama z 'kielichem gaźnika' ![]() Lata produkcji: Produkcja motorowerów rozpoczęła się w roku 1978/79r (Posiadałem z tego roku model), a zakończyła się w 1983r. Te motorowery były produkowane w Bydgoszczy. Pierwsze modele mały chromowane uchwyty błotników, w trakcie produkcji zmieniono na malowane. Romet 2375 z 1979r: Romet 2375 z 1982r: ![]() Drobne elementy: Model ten nie posiadał sygnału elektrycznego tzw.'brzęczka', za to posiadał dzwonek rowerowy. Zdjęcia zamieszczone w tym poście zostały wykonane przeze mnie (Zdjęcie ramy z 'puszką szmerów' nie jest moje, zostało znalezione w internecie). RE: Romet Mr 2375. [Wiki] - Romecik1234 - 21-10-2017 19:40:37 (21-10-2017 16:30:50)Adam104100 napisał(a): UWAGA opinia negatywna. Nie mylić z hejtem.Adamie tak parę rzeczy brałem z wiki ale 3/4 napisanego tekstu brałem ze swojej wiedzy. Z tymi zdjęciami to mogłem napisać, że nie są moje ale po prostu w życiu zapomniałem za co przepraszam. ![]() (21-10-2017 16:51:30)VRka :D napisał(a): Również nie jestem hejterem ale zgodzę się z Adamem. Małe sprostowanie:Do drugiego punktu nie mogę się zgodzić. Były produkowane już przed 1980. A premiera miała 77. ![]() |