![]() |
silnik 223-pytanie - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: silnik 223-pytanie (/showthread.php?tid=44844) |
silnik 223-pytanie - obyvatel - 05-09-2017 12:42:42 mam pytanie jak to powinno wyglądać: mianowicie jestem w trakcie wymiany łożysk i uszczelniaczy, stanąłem w momencie montażu łożyska 6004 z uszczelniaczem, gdyż pod spodem znajduje się jeszcze duża podkładka miseczkowa- i tu pytanie- czy rantem ma się opierać o łożysko czy o obudowę- wydaje mi się że o łożysko ale proszę o potwierdzenie, no i czy w rzeczonym miejscu coś jeszcze powinno się znajdować aby uszczelnić wałek zdawczy od strony łożyska? Pozdr RE: silnik 223-pytanie - obyvatel - 06-09-2017 11:31:14 Poprawka, chodzi o gniazdo łożyska 6202. RE: silnik 223-pytanie - obyvatel - 06-09-2017 19:44:10 Czy ktoś wymieniał to łożysko wogóle? Dla ułatwienia podaję link do aukcji gdzie je widać https://www.olx.pl/oferta/pokrywy-silnika-kapa-dekiel-jawka-romet-ogar-200-CID5-IDnaG7y.html#6f0dfe7a9b RE: silnik 223-pytanie - Pablo z Garażu - 06-09-2017 21:01:06 Ja wymieniałem. Nie jestem pewien, czy czasem to łożysko nie było czasem z dwóch stron zamknięte, ale mogę się mylić. W każdym razie, tam idzie symering na łożysko. Biorąc na logikę (moją oczywiście ![]() Spróbuj podgrzać pokrywę i łożysko powinno wypaść samo. RE: silnik 223-pytanie - obyvatel - 06-09-2017 21:35:02 przewaliłem już chyba ze 20 filmów po 20 min każdy pod tytułem "skladani motoru jawa 50" i każdy pomijał ten wątek. Co do logiki to też tak zrobiłbym- tzn. rant o zew. bieżnię, ale wolę się dopytać ![]() RE: silnik 223-pytanie - krystian276 - 06-09-2017 22:00:57 Jeżeli nie będziesz miał dostępu do młotka bezwładnościowego, możesz to zrobić w taki sposób, że łebek śruby zahaczasz za łożysko, podkładka, skręcasz, za rant pokrywy zapierasz tuleje i skręcasz ![]() RE: silnik 223-pytanie - obyvatel - 06-09-2017 22:05:38 https://www.youtube.com/watch?v=c6yDui--kcQ wszycho jest tu!!!! git majonez!!! dzięki wielkie!!!!! RE: silnik 223-pytanie - plusminus - 12-09-2017 00:55:18 Tak dla wyjaśnienia jeszcze- przy wymianie łożyska warto jeszcze zaopatrzeć się w oring 8x1mm (o ile nie pomyliłem wymiaru- 6mm wewnątrz, 1mm ścianki). Po wyjęciu łożyska młotkiem bezwładnościowym warto przedmuchać kanał smarujący w deklu. Łożysko należy odkryć od strony łapki wysprzęglającej, a blaszkę umieścić tak, aby opierała się o zewnętrzną bieżnię łożyska. Pamiętajmy też, że te łożysko jest smarowane z silnika i wypadałoby profilaktycznie oczyścić miejsce oraz wymienić oring kanału smarującego z silnika. RE: silnik 223-pytanie - obyvatel - 20-09-2017 18:37:33 (12-09-2017 00:55:18)plusminus napisał(a): Tak dla wyjaśnienia jeszcze- przy wymianie łożyska warto jeszcze zaopatrzeć się w oring 8x1mm (o ile nie pomyliłem wymiaru- 6mm wewnątrz, 1mm ścianki). Po wyjęciu łożyska młotkiem bezwładnościowym warto przedmuchać kanał smarujący w deklu. Łożysko należy odkryć od strony łapki wysprzęglającej, a blaszkę umieścić tak, aby opierała się o zewnętrzną bieżnię łożyska. No właśnie ten oring pod "blaszką"- brakowało go u mnie po poprzednim właścicielu, brakuje również frezu w otworze gdzie mógłbym umieścić oring, tak więc będę go musiał spreparować metodą chałupniczo-garażową. Czy ta blaszka powinna mieć w otworze jakieś przetłoczenie a'la tulejka albo coś takiego? Bo nie wiem czy to spolerować czy nie? |