[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Forumowa Wikipedia (/forumdisplay.php?fid=107) +--- Wątek: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian (/showthread.php?tid=44730) |
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 23-08-2017 14:55:23 Cześć. Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu. Romet 50-TS-1 (2362) – powstał na bazie motoroweru 50-T-1 (2370), jako jego turystyczno-sportowa odmiana. W stosunku do poprzednika (pierwszej wersji z pierwszego roku produkcji), zmieniono: kierownicę, bagażnik, kolanko, tłumik, górny wspornik tłumika, ramę, oraz oczywiście naklejki na pokrywie schowka i oznaczenie fabryczne. Inne elementy pozostały bez zmian. Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii prototypowej (kilka sztuk), informacyjnej (około 30 sztuk), oraz próbnej (około 300 sztuk), w 1974-tym i 75-tym roku. Zaprzestano produkcji tego modelu, ze względu na brak wystarczającej ilości silników 019, dla obu motorowerów produkowanych jednocześnie. Układ wydechowy: 1. Tłumik w tym modelu to przerobiony tłumik z pierwszych wersji 50-T-1 (chromowany, z dwoma nacięciami pod obejmę kolanka). Przeróbka polegała na: - spłaszczeniu tłumika od wewnętrznej strony (tak aby nie opierał się o pokrywkę schowka narzędziowego i amortyzator tylny); - zrobieniu gwintu pod nakrętkę w miejscu obejmy kolanka (nakrętka chyba z cylindra silników dwubiegowych, jest mniejsza od tej z cylindra 019); - dospawaniu uchwytów pod osłonę i wspornika mocującego tłumik do wahacza; - usunięciu mocowania tłumika do dolnego wspornika ramy; - dołożeniu przegrody tłumika na jego końcu; - małemu przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wlotu. 2. Kolanko zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu – te z motorynek mają inne kąty zgięcia. 3. Osłona tłumika została później zastosowana w Romecie Pony 50-M-1. 4. Górny wspornik tłumika także nie występował w innych Rometach. Kierownica została zapożyczona z Komara Sport. Zdjęcia: Tabliczka znamionowa: Tłumik zdemontowany: Końcowa przegroda tłumika: Tłumik zamontowany: Wspornik tylnego błotnika: Oprócz tego że jest oryginalnie skrócony, posiada także mniejsze "uszy" niż bagażnik w 50-T-1 (starego typu): Uszy bagażnika starego typu 50-T-1: Plastikowa osłonka przewodów instalacji elektrycznej: Pokrywa schowka narzędziowego, z zachowaną oryginalną naklejką: Miejsce na pompkę powietrza: Oryginalny karter silnika: Brak dolnego wspornika tłumika: Historia zmian: Rocznik (prawdopodobnie) 1974-ty (wersja prototypowa, kilka sztuk): Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097 Zmiany w tej wersji: 1. Stosowanie czarnych, plastikowych chlapaczy, zamiast gumowych; **2. Zmiana koloru linki sprzęgła, hamulca przedniego i gazu z białej, na czarną; 3. Inna naklejka na zbiorniku paliwa. Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30-stu sztuk): Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji: 1. Nabijanie numerów na główce ramy; 2. Montaż tabliczek znamionowych; *3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM - ROMET” z tyłu: **4. Zmiana typu kranika na SW-8/1 (ten jest ocynkowany): *5. Lakierowanie osłony łańcucha także na czarno i nie lakierowanie jej pod kolor ramy; *6. Czarno-chromowana kedra na zbiornik paliwa, zamiast szarej; *7. Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej; *8. Rezygnacja z lakierowania obudów lamp przednich. Zmiany w tej wersji: brak informacji. Rocznik 1975-ty (wersja "pierwsza" - próbna, prawdopodobnie około 300-500 sztuk): Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097 Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji: 1. Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi). Stalowe pokrywy schowka (wypiaskowane): Białe plastikowe pokrywy schowka: 2. Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy): Z mocowania na cztery śruby od spodu: Na mocowanie na dwie śruby z tyłu; *3. Rezygnacja z wysoko uniesionego przedniego błotnika - zastosowanie innych nóżek górnych, dolnych, wsporników przedniego błotnika i prawdopodobnie samego błotnika (możliwe że był krótszy, płytszy i bez otworów pod chlapacz); *4. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie chromowanych tylnych błotników oraz jego wsporników; 5. Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą. Biała puszka gaźnika: Zmiany w tej wersji: **1. Zamienne stosowanie niżej pokazanych głowic silnika: 2. Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno; *3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu; 4. Standardowe osie kół - wcześniej w kształcie śrub z niepełnym gwintem. Rocznik 1975-ty (wersja „druga” – możliwe że także próbna): Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097 Zmiany w stosunku do poprzednich wersji: 1. Przeniesienie mocowań pompki powietrza z pod siedzenia, do miejsca przy silniku, usuwając jednocześnie plastikową osłonkę na przewody instalacji elektrycznej (w tym lekka modernizacja ramy); 2. Nie lakierowanie osłony łańcucha na czarno. Zmiany w tej wersji: **1. Modernizacja głowicy poprzez „ścięcie” rantów jej żeberek, oraz zmniejszenie ich wysokości; **2. Lakierowanie na czarno jedynie nóżek górnych, oraz dolnej i górnej półki przedniego zawieszenia; **3. Lakierowanie podnóżek kierowcy pod kolor ramy; **4. Korek wlewu oleju z białego plastiku (pod śrubokręt). * - Przypuszczenie co do rocznika. ** - Przypuszczenie. Zmiany „w stosunku do poprzedniej wersji” mogły zajść także „w tej wersji" (mogę się mylić). Istnieje też możliwość, że dany element nie pasuje rocznikowo. W fabryce mogli nie mieć odpowiedniego, więc założyli ten, który mieli. Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania. Źródła zdjęć: - http://www.jacomoto.pl; - internet; - własne materiały. Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-TS-1 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie. Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - pajak - 23-08-2017 15:35:08 Z wielkim zaciekawieniem czytam te twoje informacje. Super sprawa, wielkie dzięki. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - nie_mientki - 23-08-2017 16:07:23 https://images82.fotosik.pl/761/7b741921039dc3c9gen.jpg Nie wiem co ma w sobie to zdjęcie, mam nadzieję że nie chodzi o znaczek BMW, ale na tym zdjęciu ten motorower wygląda, według mnie, obłędnie. Na innych aż tak tego nie czuję. Tak czy siak, Szatek, piękna robota!!! RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - joozek - 23-08-2017 22:30:24 Patryku, mam pytanie o zakręcany korek zbiornika paliwa. W którym modelu T, w którym roku, pokazał się taki korek, ale już bez napisu ZZR ??? Próbowałem to drążyć w modelach M-750 i M-760 - niestety, roczniki 74, 75 i 76 tych modeli, miały Komarowskie korki, z napisem ZZR. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 23-08-2017 22:34:40 Nie było takich korków w 50-T-1, ani tym bardziej w 50-TS-1 Nigdy nawet takiego nie widziałem... RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - joozek - 23-08-2017 22:59:48 Były, były ... mam 1 taki, jutro zrobię zdjęcie i tu pokażę RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - joozek - 25-08-2017 01:06:10 No to pokazuję Moja teoria - wyrób rzemieślniczy tyle tylko, że ok rok temu, ktoś taki korek sprzedawał na allegro z informacją, ze pochodzi od zbiornika Romet T-1. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - jacomoto - 25-08-2017 13:04:40 widziłem taki korek kiedys moze byc ziemieślniczy a może to korek od czegos zupełnie innego? baku do maszyny rolniczej? itp? RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 29-01-2018 18:39:19 1. Zmieniono: "Przeróbka polegała na:... - zmianie ostatniej przegrody tłumika;" na: "- dołożeniu przegrody tłumika na jego końcu;" "4. Górny wspornik tłumika oraz dystans, także nie występowały w innych Rometach." na: "4. Górny wspornik tłumika także nie występował w innych Rometach."; 2. Przeniesiono: "Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu." Ze zmian w tej wersji rocznika 1975-go w wersji drugiej, do zmian w tej wersji rocznika 1975-go w wersji pierwszej; 3. Przeniesiono zdjęcia jednego 50-TS-1 z wersji drugiej do pierwszej; 4. Dodano zdjęcie tabliczki znamionowej, oraz kolejnego zachowanego egzemplarza 50-TS-1 w wersji drugiej; 5. Wprowadzono kilka drobnych poprawek. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - rafi555 - 29-01-2018 20:49:53 joozku, takie korki nie są od rometów, to korki z ursusa 308 lub dzika 2 lub 21 (przynajmniej takie tam widywałem) RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 30-01-2018 15:07:50 Zmieniono: "3. Osłona tłumika została zapożyczona z motorynki." na: "3. Osłona tłumika została później zastosowana w Romecie Pony 50-M-1." RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 11-03-2018 20:32:06 Zmieniono: "Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii próbnej (160-490 sztuk), tylko w 1975-tym roku." na: "Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii prototypowej (kilka sztuk), informacyjnej (około 30 sztuk), oraz próbnej (około 300 sztuk), w 1974-tym i 75-tym roku." Dodano: 1. Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30 sztuk); 2. "Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi)." "Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy):" "Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą." Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1975-go w wersji pierwszej. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 05-07-2018 19:18:26 Dodano zdjęcia białej puszki gaźnika. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 10-07-2018 13:55:53 Dodano zdjęcia kolejnego zachowanego egzemplarza z 1975-go roku, w wersji pierwszej - po raz pierwszy w oryginalnym niebieskim lakierze. RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 24-07-2018 14:31:27 (10-07-2018 13:55:53)Szatek napisał(a): Dodano zdjęcia kolejnego zachowanego egzemplarza z 1975-go roku, w wersji pierwszej - po raz pierwszy w oryginalnym niebieskim lakierze. Usunięto poprzednie zdjęcia tego egzemplarza i wstawiono nowe. |