Zerwany gwint na cylindrze - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Zerwany gwint na cylindrze (/showthread.php?tid=44561) Strony: 1 2 |
Zerwany gwint na cylindrze - Cykada - 06-08-2017 22:56:20 Stało się.. jakiś artysta kiedyś z niewiadomych powodów skrócił gwint od nakrętki wydechu na cylindrze i dzisiaj przy dokręcaniu ukręciłem... jest jakiś sposób? Czy cylinder do wymiany? RE: Zerwany gwint na cylindrze - pajak - 06-08-2017 23:09:20 Nie wiem do jakiego motorku potrzebujesz ten cylinderek ale to kwestia funduszy i opłacalności naprawy tego. Ja jak robiłem naprawę gwintu do komara 231b wyszło 40zł napawanie i 30zł nagwintowanie. Robiłem go ponieważ cylinder w środku nie miał śladów zużycia, a kupić drugi z dobrym gwintem do szlifu graniczy z cudem. Pozdrawiam RE: Zerwany gwint na cylindrze - Cykada - 06-08-2017 23:25:55 do 023/017, strasznie szkoda, bo mam cylinder po szlifie i portingu 50/4, z nowym tłokiem, całość ma przejechane 150km... generalnie napawanie i przegwintowanie spoko, ale ja mam skrócony gwint - niewiem czemu. i trzeba by dospawać kawałek tulejki i nagwintować całość - niewiem czy koszt takiego czegoś mnie nie zabije. RE: Zerwany gwint na cylindrze - pajak - 06-08-2017 23:38:35 Twoja decyzja, jak masz skrócony gwint to żadnej tulei on nie dospawa, nakłada spaw tak długo aż zaleje odpowiednio. A i jeszcze jedno, jak mocno masz skrócony ten gwint?? Może warto sam gwint odciąć z innego cylindra który nie nadaje sie do szlifu i pospawać?? Tak jak pisałem kwestia czy będzie ci sie to opłacać. RE: Zerwany gwint na cylindrze - Cykada - 06-08-2017 23:46:52 Tak że zawsze musiałem dawać dwie podkładki miedziane zamiast jednej. Dokładnie nie wiem - nie mierzyłem, ale z ciekawości zmierzę. Jest ktoś w stanie podać jaką długość oryginalnie ma gwint w 023? Ucięcie ze starego cylindra i dospawanie nie brzmi głupio, będę musiał zobaczyć jak wyglądają koszty. RE: Zerwany gwint na cylindrze - Tomasz-pr110 - 07-08-2017 15:21:08 Albo zrobić mniejszy gwint i do tego wytoczyć nową nakrętkę. RE: Zerwany gwint na cylindrze - rafi555 - 07-08-2017 17:29:05 albo wyciąć coś w stylu rąbu s aluminium przyspawać wywiercić dziurę na wydech, i 2 po bokach , do kolanka zrobić to samo i skręcić? RE: Zerwany gwint na cylindrze - Cykada - 07-08-2017 21:50:36 ten gwint wygląda dobrze? http://allegro.pl/cylinder-romet-ogar-komar-2b-i6849440935.html# RE: Zerwany gwint na cylindrze - Dawdzio - 07-08-2017 22:40:06 Jeżeli gwint w S38 był identyczny to znalazłbym coś u siebie, musiałbym tylko zobaczyć w jakim byłby stanie. RE: Zerwany gwint na cylindrze - Odrestaurator - 07-08-2017 23:56:39 Ja bym zamontował wydech na sprężyki jak spawaki i po problemie, albo zrobił te mocowanie na 2 śrubki i 2 blaszki po obu stronach. Proste i dobre. RE: Zerwany gwint na cylindrze - Cykada - 08-08-2017 01:08:55 Zmierzy mi ktoś ile ma długości oryginalny gwint w 023? RE: Zerwany gwint na cylindrze - Rafku - 08-08-2017 09:29:11 W cylindrze z linku uważam, że gwint jest trafiony na samym środku, tam nie ma zwoju Przespawanie gwnintu jak dla mnie wydaje się bardziej skomplikowaną opcją niż napawanie i nagwintowanie - szedłbym w taką opcje No właśnie, czy w s38 nie ma czasem gwintu o mniejszej średnicy niż w 023? Kupiłem cylinder jajko i każda nakrętka od 023, i chińska i oryginał ma luz :/ RE: Zerwany gwint na cylindrze - rafi555 - 08-08-2017 10:27:52 ja przekładałem z jednego do drugiego i było ok, gwint ten sam RE: Zerwany gwint na cylindrze - Cykada - 08-08-2017 11:32:28 (08-08-2017 09:29:11)Rafku napisał(a): Przespawanie gwnintu jak dla mnie wydaje się bardziej skomplikowaną opcją niż napawanie i nagwintowanie - szedłbym w taką opcje Samo napawanie i gwintowanie nie załatwi sprawy bo mam skrócony gwint i tak jest lipa... RE: Zerwany gwint na cylindrze - kdudka - 08-08-2017 12:00:04 Załatwi, spawacz Ci nadleje więcej do odległości jaka powinna być potem roztoczyć od środka wyrównać krawędź i naciąć nowy gwint. Choć może się mylę ale w stali takie rzeczy sam wielokrotnie robiłem. |