Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Komar 2350 remontować? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136)
+---- Wątek: Komar 2350 remontować? (/showthread.php?tid=44348)



Komar 2350 remontować? - ARES - 16-07-2017 19:52:06

Witam wszystkich.Mam do was pytanie.Dzisiaj na pchlim targu kupiłem sobie komarka za 300 zł kolor błękitny.Niestety nie ma papierów i jest nie do końca kompletny (brakuje boczków gumy od gaźnika itp.)W dodatku elektryka jest w tragicznym stanie.Kable poprzedzierane,nie było z tyłu klosza.Najlepsze było siodełko z pokrowcem z firanki.Sillnik przy dziadku nie dało się odpalić ,bo sprzęgło ślizgało i ciekł unikatowy gaźnik z blaszką na filtrze powietrza.Jeszcze pomęczyłem dziadka ze straganu ,to dorzucił mi w gratisie klosz i całe sprzęgło na 4 szpilki.No i co jak go przywiozłem,to zlutowałem pływak,zmieniłem to sprzęgło zalałem nowym luxem,wypaliłem oryginalną świecę iskrę f 80,która była w komarku i odpalił.I pytanie czy jest sens go remontować?Papierów to nie ma ,dlatego dalej nie pojadę.Czy jeździć,po polach dokąd nie będzie jakiejś większej awarii.


RE: Komar 2350 remontować? - Majerano - 16-07-2017 19:59:39

Jak nie ma papiurów to ja bym nie remontował tylko zrobił żeby był sprawny i go dojeżdżać po polach, lasach xD


RE: Komar 2350 remontować? - MeraM - 16-07-2017 20:10:38

można robić na oryginał i rejestrować na zabytek
Duże koszta i dużo pracy, ale myślę, że warto


RE: Komar 2350 remontować? - zakrzes - 16-07-2017 21:48:33

Poszukaj ramy z papierami, to bedzie najlepsze rozwiazanie. Dopiero potem mozna go zrobić na laleczke.


RE: Komar 2350 remontować? - ARES - 16-07-2017 22:43:59

Też o tym myślałem,ale zostało mi tylko 350 zł.To starczy tylko na nową instalację elektryczną i remont silnika na częściach zmd i łożyskach skf.Na ramie rudej prawie nie ma rama niespawana.Tylko że ja jak wyjdę z domu to mam piękne polne drogi a zaraz ogromny las i super równe drogi przeciwpożarowe.


RE: Komar 2350 remontować? - romet7678 - 16-07-2017 23:01:31

(16-07-2017 20:10:38)MeraM napisał(a):  można robić na oryginał i rejestrować na zabytek
Duże koszta i dużo pracy, ale myślę, że warto

Jak chcesz zarejestrować pojazd który nie istnieje ?
Musiał by mieć ramę z papierami, ewentualnie papiery i wybić numery na ramie + znajomego na stacji kontroli(przegląd)...
Ale to już jest cwaniactwo i kombinatorstwo. Zostaje ci tylko remont np. wymiana uszczelek + łożysk i jazda po polach albo drogach nie publicznych.


RE: Komar 2350 remontować? - ARES - 17-07-2017 01:10:11

Jutro zmienie łożyska w kołach i zdejmę starą elektrykę oraz wymienię pokrowiec siodełka,bo obecne jest z jakiejś firanki czy ch*j wie z czego.Do silnika łap nie wsadzam ,bo chodzi ładnie.Nad papierami nie myślę,bo pięknych leśnych dróg szutrowych nie brakuje.


RE: Komar 2350 remontować? - ARES - 17-07-2017 14:32:18

No cześć rozebrałem silnik, po oględzinach będą wymienione dane części:śrubki imbusowe,łożyska,simmeringi,tłok almot i szlif cylindra(sam robie szlif),wał ZMD po regeneracji,kondensator,platynki,ceweczka,kabel WN,zębatka zdawcza ,sprężyna kopniaka i takie tam pierdoły.Silnik jutro wieczorem powinien być złożony na ciepło,dzisiaj sobię wyczyszczę kartery,oraz wyprasuję łożyska z karterów.


RE: Komar 2350 remontować? - aeroxteam2 - 17-07-2017 22:18:33

(16-07-2017 23:01:31)romet7678 napisał(a):  
(16-07-2017 20:10:38)MeraM napisał(a):  można robić na oryginał i rejestrować na zabytek
Duże koszta i dużo pracy, ale myślę, że warto

Jak chcesz zarejestrować pojazd który nie istnieje ?
Musiał by mieć ramę z papierami, ewentualnie papiery i wybić numery na ramie + znajomego na stacji kontroli(przegląd)...
Ale to już jest cwaniactwo i kombinatorstwo. Zostaje ci tylko remont np. wymiana uszczelek + łożysk i jazda po polach albo drogach nie publicznych.

Na zabytek nie musi miec dokumentów .


RE: Komar 2350 remontować? - MeraM - 17-07-2017 22:34:11

(16-07-2017 23:01:31)romet7678 napisał(a):  
(16-07-2017 20:10:38)MeraM napisał(a):  można robić na oryginał i rejestrować na zabytek
Duże koszta i dużo pracy, ale myślę, że warto

Jak chcesz zarejestrować pojazd który nie istnieje ?
Musiał by mieć ramę z papierami, ewentualnie papiery i wybić numery na ramie + znajomego na stacji kontroli(przegląd)...
Ale to już jest cwaniactwo i kombinatorstwo. Zostaje ci tylko remont np. wymiana uszczelek + łożysk i jazda po polach albo drogach nie publicznych.

Rejestracja na zabytek nie wymaga ani dowodu rejestracyjnego, ani tablic,nie potrzebny jest nawet żaden wpis w rejestrze o istnieniu pojazdu.
Wszystko wyrabiane jest od nowa, z tym że wiąże się to z niemałym kosztem (opinia rzeczoznawcy, wyrobienie białej karty + odbudowa w 100% oryginał). Wystarczy jedynie umowa kupna sprzedaży spisana z poprzednim właścicielem.
za 350 zł igły z niego nie zrobisz :F
Szkoda komara, ale rób w takim razie żeby pośmigać po lesie. Może kiedyś wpadnie jakaś większa kwota i nabierzesz chęci do kapitalki Wink


RE: Komar 2350 remontować? - ARES - 18-07-2017 12:16:15

No cześć co do rejestracji to odpada ,chyba że kiedyś kupię pamę z papierami,na zabytek odpada,bo jak spisać umowę z dziadkiem,który chodził po bazarku i krzyczał że ma komara na sprzedaż za 300 zł.A co do komara,to prace idą od rana(6:30).W komarze jest już nowiutka instalacja elektryczna,mam wycięte uszczelki z milimetrowego ktyngielitu,w karterach osadzony wał na gorąco,tak jak wszystkie FŁT.Jakoś mam zaufanie do tych łożysk.Iskrownik wczoraj zregenerowałem.No nic idę składać dalej.


RE: Komar 2350 remontować? - ARES - 18-07-2017 18:36:20

Silnik złożony iskra jest.Jutro odpalę jak hermetyk zaschnie.


RE: Komar 2350 remontować? - rafi555 - 18-07-2017 21:12:58

w dzisiejszych czasach jeszcze ktoś używa hermetyku? Big Grin

ja bym wyremontował, pomalował, wypolerował, odświeżył, znalazł tablice i naprawiał i jeździł tu i tam


RE: Komar 2350 remontować? - ARES - 18-07-2017 22:30:46

Ja używam hermetyku.Miałem taki gęsty z zeszłego roku.Nasmarowałem nim uszczelki.Co do silniczka,to siedzi w ramie.Hermetyk prawie zasechł.Silnik zalany luxem 10 i była próba odpalenia.Po przelaniu zapalił z ostatniego frezu odrazu się wszysko ułożyło,ja wyregulowałem gaźnik i zaliczyłem kurs na uliczce.Potem kolega przyjedzie też na komarku,to pojeździmy po osiedlu,bo policja poszła spać z kurami.