4T na 2T ?! - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: 4T na 2T ?! (/showthread.php?tid=4424) Strony: 1 2 |
4T na 2T ?! - Barto5050 - 20-04-2012 21:28:33 Witam. SKuter mojego kolegi (4T) przestał brac olej z tego dozownika i się zatarł. Kupił nowy cylek i "przerobił na 2 T" czyli leje olej razem no i skuter odpala dopiero po wstrzyknięciu paliwa do cylka i w tedy odpala ale się zalewa i moje pytanie brzmi czy od tak mozna sobie przerobic z 4 T na 2T ? RE: 4T na 2T ?! - PolakKomar - 20-04-2012 21:34:43 Moim zdaniem nie ma możliwości przerobienia z 4T na 2T. Nie wiem też od kiedy w 4T jest dozownik oleju. Jeśli go zalewa to pozostaje regulacja gaźnika. RE: 4T na 2T ?! - Vladimir - 20-04-2012 21:40:29 Eee CO? Nie ma możliwość przerobienia 4T na 2T. Poza tym jest kretynem. Jeżeli w silniku nie ma oleju, to szybciej wycierają się tryby, co doprowadzi do tego, że silnik będzie się nadawał na śmietnik. Skoro 4T jest zrobione tak by brało sobie olej z silnika to tak ma być. W 2 benzyna z olejem miesza się w skrzyni korbowej razem z obrotami wału. ( a może raczej dzięki obrotom?) @DOWN A no tak, zapomniałem o wolnoobrotowym wale. RE: 4T na 2T ?! - nie_mientki - 20-04-2012 21:46:28 A przerobił układ zapłonowy żeby dwukrotnie częściej dostawać iskrę? RE: 4T na 2T ?! - PolakKomar - 20-04-2012 21:51:26 (20-04-2012 21:40:29)Vladimir napisał(a): W 2 benzyna z olejem miesza się w skrzyni korbowej razem z obrotami wału. ( a może raczej dzięki obrotom?)A nie przypadkiem przez pompkę oleju która znajduje się za magnetem (o ile dobrze pamiętam) i bezpośrednio podaje olej do gaźnika, gdzie ten miesza się z benzyną? U mnie w kiblu właśnie tak jest. Pompka do tego wszystkiego kiedyś się zablokowała i zatarłem też skuter przez jazdę bez oleju przez co robię mieszankę. RE: 4T na 2T ?! - Barto5050 - 20-04-2012 21:56:46 On nic z zapłonem nie robił, poprostu coś tam ściagnął i leje olej do paliwa i się zalewa . Ja też właśnie myślałem, że nie można od tak przerobic 4t na 2t Może to byc przyczyną zalewania ? A 4 t z kąt bierze ten olej ? bo ja na skuterach sie zbytnio nie znam RE: 4T na 2T ?! - Tomasso94 - 20-04-2012 22:10:08 4t nie potrzebuje oleju. Skoro miał dozownik to musiał to być 2t a nie 4t. RE: 4T na 2T ?! - skuter007 - 20-04-2012 22:16:37 No bo nie można przerobić! Jeżeli w skuterze był dozownik oleju to musi to być 2t bo tylko w nich następuję mieszanie się paliwa z olejem. W 4t wogóle nie ma możliwości podpięcia dozownika... Edit: Tomasso94 i tu się mylisz. W 4t olej jest lany do specjalnej komory lecz on się chyba miesza z benzyną poprzez zamykanie otwieranie zaworów (tak mi się wydaje). Pozdrawiam. RE: 4T na 2T ?! - lukasz247___ - 20-04-2012 22:22:35 (20-04-2012 21:56:46)Barto5050 napisał(a): A 4 t z kąt bierze ten olej ? bo ja na skuterach sie zbytnio nie znam 4T ma olej w silniku tak jak samochód i olej jest brany tak samo jak w samochodzie z misy olejowej, poza tym 4T ma zawory i rozrząd więc nie wiem jak on to przerobił RE: 4T na 2T ?! - Tomasso94 - 20-04-2012 22:32:23 (20-04-2012 22:16:37)skuter007 napisał(a): Edit: No oczywiście że ma olej, nie potrzebuje oleju w znaczeniu mieszanki z paliwem tak jak w przypadku 2T RE: 4T na 2T ?! - Komar97 - 20-04-2012 22:35:54 może i by sie dało jakby układ paliwowy przerobił i elektryke ale raczej niema takiej możliwości RE: 4T na 2T ?! - skuter007 - 20-04-2012 22:45:26 Chłopie! Cokolwiek zrobiłbyś to i tak by nie wypaliło, przed chwilą sprawdziłem silnik od mojego skutera i w 4t benzyna z olejem miesza się pod deklem głowicy. RE: 4T na 2T ?! - Tomasso94 - 20-04-2012 22:52:11 Co ty pierdzielisz To po co jest pierścień olejowy który pilnuje aby olej nie dostał się do benzyny>? Pozatym - gdzie Ty lejesz ten olej? RE: 4T na 2T ?! - skuter007 - 20-04-2012 22:55:20 A nie przepraszam, zwracam honor, jedynie dochodzi olej do tego dekielka, zapomniałem że w cylindrze 4t jest króciec paliwowy. RE: 4T na 2T ?! - Adamos - 20-04-2012 23:08:18 Skuter 4T ma w tłoku szereg małych dziurek dzięki którym olej dostaje się na pierścień olejowy taka falbanka mała i w ten sposób smaruje tuleje itp . Żeby przerabiać coś takiego na 2T po pierwsze trzeba być idiotą i nie mieć zbytnio pojęcia o mechanice w 2T są kanały płuczące ,komora korbowa itp czyli raczej to nie realne jak wypuścił olej to tak po prostu zajedzie sobie kibla . |