Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Prawo (/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Pytania (/forumdisplay.php?fid=102)
+--- Wątek: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy (/showthread.php?tid=44111)



Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - CzaRusekP - 22-06-2017 00:01:08

Witam wszystkich! Z góry uprzedzam iż jestem nowy na forum więc jeśli temat się powtórzył to proszę o link i sorry za zamieszanie. Moja sytuacja wygląda tak: uratowałem przed zlomowiskiem prawie całego komara, prawie ponieważ brakuje mi takiego małego drobiazgu... RAMY! Chciałbym kupić jakąś przez olx i tu moje pytanie. Czy da się to jakoś zarejestrować? Zakładamy ze nie ma żadnych papierów ani nic. A może poprosić sprzedającego o wysłanie umowy sprzedaży do podpisania? Pomogło by to? Da się bez tego?


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - Gomulsky - 22-06-2017 09:42:02

Jeśli kupisz ramę bez "papieru" będzie mocno, średnio, ciężko. A jeśli znajdziesz ramę z ważnymi dokumentami to bez problemów, idziesz do WK i załatwiasz wszystko bez większych bólów, bo w dużym uproszczeniu w świetle prawa rama jest zasadniczym pojazdem, reszta to części wymienne. Możesz też próbować rejestrować na zabytek, co jest możliwe, ale zdarza się, że jest to trochę uciążliwe.


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - Odrestaurator - 22-06-2017 13:07:38

Wystarczy kupić samą ramę z papierami i giatara, albo same papiery i przebić numery, możesz też tak jak kolega wyżej wspomniał rejestrować na zabytek ale to wychodzi koło 600zł.


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - dlugiLBN - 22-06-2017 19:35:18

(22-06-2017 13:07:38)Odrestaurator napisał(a):  Wystarczy kupić samą ramę z papierami i giatara, albo same papiery i przebić numery, możesz też tak jak kolega wyżej wspomniał rejestrować na zabytek ale to wychodzi koło 600zł.

Chyba nie wiesz ile kosztuje to przebijanie :F


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - CzaRusekP - 22-06-2017 22:53:20

Dzięki wszystkim, już sobie poradziłem w inny sposób- składam sztywniaka z pedałami i jak będzie trzeba to się przeturlam na zgaszonym silniku Big Grin


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - Odrestaurator - 22-06-2017 23:39:46

(22-06-2017 19:35:18)dlugiLBN napisał(a):  
(22-06-2017 13:07:38)Odrestaurator napisał(a):  Wystarczy kupić samą ramę z papierami i giatara, albo same papiery i przebić numery, możesz też tak jak kolega wyżej wspomniał rejestrować na zabytek ale to wychodzi koło 600zł.

Chyba nie wiesz ile kosztuje to przebijanie :F

No mnie nic nie kosztuje, numeratory mam, spawarkę też się ogarnie. Chyba że nie w tym rzecz. Kolega natomiast za 100zł szlifuje, przebija, szpachluje i maluje. Także to lepiej wychodzi. Tyle że na zabytek zaś nie musimy płacić oc itd. wszystko ma swoje plusy i minusy.


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - Gomulsky - 23-06-2017 00:40:57

(22-06-2017 22:53:20)CzaRusekP napisał(a):  Dzięki wszystkim, już sobie poradziłem w inny sposób- składam sztywniaka z pedałami i jak będzie trzeba to się przeturlam na zgaszonym silniku Big Grin

best To tak nie działa! Motorower nawet na zgaszonym silniku jest pojazdem, zobowiązanym do bycia zarejestrowanym i posiadania ważnej polisy OC.


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - ARES - 23-06-2017 14:28:49

Poszukaj papierów i umowy K\S aha i kup tabliczkę znamionową ,przebij numery na ramie.Po co kupować ramę z papierami skoro można kupić same papiery i tabliczkę znamionową na allegro.Ciężej jest przebić numery na silniku ale dla mnie wykonalne (jak będziesz miał problemy to pisz do mnie). Smile


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - rafi555 - 23-06-2017 14:29:51

silnik jest częścią wymienną, tzn nie musisz przebijać jego numerów


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - ARES - 23-06-2017 14:55:59

Może i masz rację.


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - Adam104100 - 23-06-2017 23:58:08

(23-06-2017 14:28:49)ARES napisał(a):  Poszukaj papierów i umowy K\S aha i kup tabliczkę znamionową ,przebij numery na ramie.Po co kupować ramę z papierami skoro można kupić same papiery i tabliczkę znamionową na allegro.Ciężej jest przebić numery na silniku ale dla mnie wykonalne (jak będziesz miał problemy to pisz do mnie). Smile

Koleiny, który udziela super rad, a na prawdę nie wie co mówi. Poleciłbym przeczytać jeszcze raz swoją wypowiedź i zastanowić się nad swoim postępowaniem. Wtrącasz się w każdy wątek na forum, aby tylko zdobyć post, a nie wiesz co piszesz. Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że Twoje podżeganie do popełnienia przestępstwa jakim jest przebijanie numerów jest karalne. Prawie każdy diagnosta wychwyci kombinowane numery, a przypadku jakiejś kolizji/wypadku rzeczoznawca szybko rozpozna lewiznę. Cena samych papierów jest bardzo zbliżona do zarejestrowanej ramy, a ryzyko totalnie nieopłacalne.

W Twoim przypadku przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Komara odkupiłeś ze złomu? Kup jakąś ramę bez papierów i poproś o wystawienie na złomie faktury za zakupiony motorower(najlepiej z numerem zakupionej ramy). Wówczas posiadasz dokument własności i coś co potwierdza wyrejestrowanie pojazdu, ponieważ pojazdy oddawane są na złom w celu wyrejestrowania i chyba nikt nie oddał pojazdu na złom, i nie wyrejestrował. Następnie odbuduj na spokojnie Komara. Po odbudowie rejestrujesz Komara na unikat. Potrzebne Ci będą 3 dokumenty: dowód własności, coś co potwierdza wyrejestrowanie i opinia rzeczoznawcy. Nie powinno być z tym problemów, ale każdy WK inaczej interpretuje przepisy. W tym wypadku jest to moja interpretacja, którą potwierdza ten artykuł: http://klasyczny.com/czy-da-sie-zarejestrowac-zezlomowany-samochod/ Za jakiś czas idę w ten sposób rejestrować mojego Komara, którego odkupiłem ze złomu i dam znać jak poszło.


RE: Rejestracja komara zlozonego z golej ramy - CzaRusekP - 01-07-2017 01:12:53

(23-06-2017 23:58:08)Adam104100 napisał(a):  
(23-06-2017 14:28:49)ARES napisał(a):  Poszukaj papierów i umowy K\S aha i kup tabliczkę znamionową ,przebij numery na ramie.Po co kupować ramę z papierami skoro można kupić same papiery i tabliczkę znamionową na allegro.Ciężej jest przebić numery na silniku ale dla mnie wykonalne (jak będziesz miał problemy to pisz do mnie). Smile

Koleiny, który udziela super rad, a na prawdę nie wie co mówi. Poleciłbym przeczytać jeszcze raz swoją wypowiedź i zastanowić się nad swoim postępowaniem. Wtrącasz się w każdy wątek na forum, aby tylko zdobyć post, a nie wiesz co piszesz. Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że Twoje podżeganie do popełnienia przestępstwa jakim jest przebijanie numerów jest karalne. Prawie każdy diagnosta wychwyci kombinowane numery, a przypadku jakiejś kolizji/wypadku rzeczoznawca szybko rozpozna lewiznę. Cena samych papierów jest bardzo zbliżona do zarejestrowanej ramy, a ryzyko totalnie nieopłacalne.

W Twoim przypadku przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Komara odkupiłeś ze złomu? Kup jakąś ramę bez papierów i poproś o wystawienie na złomie faktury za zakupiony motorower(najlepiej z numerem zakupionej ramy). Wówczas posiadasz dokument własności i coś co potwierdza wyrejestrowanie pojazdu, ponieważ pojazdy oddawane są na złom w celu wyrejestrowania i chyba nikt nie oddał pojazdu na złom, i nie wyrejestrował. Następnie odbuduj na spokojnie Komara. Po odbudowie rejestrujesz Komara na unikat. Potrzebne Ci będą 3 dokumenty: dowód własności, coś co potwierdza wyrejestrowanie i opinia rzeczoznawcy. Nie powinno być z tym problemów, ale każdy WK inaczej interpretuje przepisy. W tym wypadku jest to moja interpretacja, którą potwierdza ten artykuł: http://klasyczny.com/czy-da-sie-zarejestrowac-zezlomowany-samochod/ Za jakiś czas idę w ten sposób rejestrować mojego Komara, którego odkupiłem ze złomu i dam znać jak poszło.
Ten plany jest praktycznie idealny, raczej tak zrobię, dzięki za pomoc