Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Cylinder 60/4 tłok meteor - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Cylinder 60/4 tłok meteor (/showthread.php?tid=43752)

Strony: 1 2


Cylinder 60/4 tłok meteor - adamus13715 - 07-05-2017 00:30:07

Witam ma ktoś z was może w s38 albo 023, 017, 019 cylinder 60/4 z tłokiem meteor ? Albo 50/4. Rozkraczył mi się silnik i myślę żeby kupić wał duels, do tego tłok meteor 40mm łożyska skf i 3 tarczowe sprzęgło. I do tego org cylek z podniesionym oknem wydechowym i dodatkowymi oknami płuczącymi. Zależy mi żeby 55-60km/h dał radę pojechać (aktualnie z dobrym wiatrem jak mierzyłem to 52 się udało) i Również zależy mi żeby jak najdłużej to pochodziło (i nie chodzi mi tutaj o skrzynie bo wiem że to wytrzyma bo nie jest to jakiś hard tuning a jedynie usprawnienie) Tylko chodzi mi tutaj o wał, łożyska itp

Proszę niech wypowiedzą się ci co mieli taki cylinder, jak z osiągami i wytrzymałością.

Już mnie z serią szlag trafia bo raz chodzi fajnie, raz ledwo jedzie. Te nowe tłoki to jest dramat a o wałach za 9 dych już nawet nie wspomnę.

Pytałem ziomka co ma w 023 60/4/3 i mówi że fajnie chodzi i 75km/h jedzie ale na tym secie coś czarno widzę przyszłość skrzyni, dla tego pytam o 60/4 lub 50/4


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Przemi998 - 07-05-2017 01:12:41

Moim zdaniem te silniki nie opłaca się modyfikować, skrzynie siadają przy seryjnych cylindrach a co dopiero przy takich setach Smile Zrób port cylka oczywiście zmd do tego jakiś lepszy tłoczek i styknie w zupełności i na pewno dłużej polatasz niż na tym śmiesznym 60/4 nie wspominąc o czymś większym.. Chociaż jak już tak bardzo chcesz jakiś secik to 50/4 jeszcze bym jak tako przytaknął.


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - adamus13715 - 07-05-2017 16:07:45

A jak bym robił 50/4 to tłok ten co jest na jm z Węgier bd dobry?


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Przemi998 - 07-05-2017 17:19:41

Celowałbym w meteora ewentualnie wertexa Smile


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Lagoon - 07-05-2017 18:06:29

Vertex to przerost formy nad treścią, Meteor wystarczy, jest dobrze wykonany. Jak zrobisz szlif na Meteorze i splanujesz głowicę o 1 mm to masz wzrost osiągów i żywotności, bo tłok jest lepszy od ZMD ,niższy o 0,5 mm i krótszy od ZMD, po to te planowanie.


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Vah - 07-05-2017 20:31:45

Na najsilniejszych zębatkach 50/4 spokojnie poleci te 60 km/h, jak ciutkę przemodyfikujesz - na 70 jest szansa. Mi się kiedyś udało stworzyć takiego "szatana". Wink


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - damian94 - 07-05-2017 20:34:43

(07-05-2017 17:19:41)Przemi998 napisał(a):  Celowałbym w meteora ewentualnie wertexa Smile

Odnosząc się do tłoków 40mm, żeś dał niezły rozstrzał. Vertex kosztuje prawie dwa razy tyle co Meteor. Zorientuj się najpierw co i jak i dopiero pisz.


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - rafi555 - 07-05-2017 20:40:47

przy okazji się podepnę, w wakacje planuje robić komarkiem 100km raz w tygodniu, chce nie blokować ruchu innym i zastanawiam się nad jakimś setem, doradzicie coś? planuje zmienić też gaźnik, próbowałem od piły, ale z ręką na sercu mówię, że to niewypał, poleci ktoś coś?


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Vah - 07-05-2017 20:56:39

"Blokować ruch" czyli co? Bo jak masz na myśli taką krajówkę, to niezależnie od modyfikacji będziesz blokował. Wink


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - rafi555 - 07-05-2017 21:02:33

chodzi o dwupasmówkę (drogę szybkiego ruchu), po prostu chce jechać te 70


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Vah - 07-05-2017 21:59:08

Dwupasmówka to raczej 90-120, i to jadąc przepisowo... chyba, że w mieście. Ale i tak nikt przepisowo nie jeździ. Tongue

Jak nie chcesz przedrażać, to 50/4 + zmiana zębatek. Te 65 pójdzie. Jak nadal mało, to leć dalej standardem - planowanie głowicy, gaźnik (na oryginalnym K60b fajnie gada, tylko ciężko dostać), można nad wydechem pomyśleć (Simson? Pasować pasuje, ale czy coś wymiernego daje poza ładniejszym dźwiękiem - nie mam pojęcia)... zapłon z Charta ładnie wchodzi, to Ci dobrą poprawę też da. Tylko też ciężko dostać sprawną sztukę w 100%.


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - rafi555 - 07-05-2017 22:10:31

powiem tak, zębatki zostają oryginalne (ktoś wiedział co robi po za tym kiedyś kombinowałem), wydech hym... spawak albo chiński http://allegro.pl/tlumik-simson-chart-ogar-jawka-romet-komar-i5881354598.html (kolega miał fajnie chodziło) kiedyś w komarze skróciłem odpowiednio kolanko, tak aby wchodziło w tłumik tylko 2 cm i leciał 57 przy czym poprawiło się wkręcanie,zapłon z charta, mam i polecam )jak kogoś interesuje wrzucę filmy na yt)


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Vah - 07-05-2017 22:18:15

I przede wszystkim dobry stan tych podzespołów. Wink


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - Quake96 - 07-05-2017 22:43:59

Serio ktoś liczy, że "komarek" po tuningu da radę jeździć z taką stałą prędkością? Owszem, da się tyle wycisnąć, ale prędkość przelotowa dalej dupy nie urwie. Bo wyciskać te 80 czy ile tam chcecie to można przez chwilę, a nie przez całą trasę. Silnik tego nie wytrzyma.


RE: Cylinder 60/4 tłok meteor - ananas - 07-05-2017 23:11:54

Też nie wiem czego oczekujecie po tych tuningach. Przecież to jest mały, 2 biegowy silnik. Na można spodziewać się trochę więcej mocy i prędkości, ale żeby 70? Połowa dezametów na forum nie przekracza pewnie nawet realnego 45. Powiem wam że jawą, która jest 2 katalogowo razy mocniejsza od tych silników mam problem na długim przełożeniu dociągnąć 65, a co dopiero 70km/h. Chyba że chodzi o 70 mierzone sraczem albo autem, to jest jak najbardziej realne... Może i ten silnik tyle dociągnie po porządnych modyfikacjach, ale raczej nie na pierwszym lepszym 50/4