KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak (/showthread.php?tid=43122) |
KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - joozek - 02-03-2017 01:17:12 Nie wszyscy za pewne to pamiętają, ale w marcu 2015 roku (mała rocznica ), przywiozłem takie coś ze złomu za przysłowiową flaszkę, choć właściciel złomowiska, do tej pory ode mnie jej nie wziął. Musiałem tylko pojechać po niego z przyczepką do Legnicy. obiecałem mu wtedy, że będzie z niego cukiereczek. Na pierwszy rzut oka typ 2330, ale żadnej tabliczki, numerów, po prostu nic. W moim wątku "Robaki ze złomu" wywiązała się dyskusja, jaki to właściwie jest model. http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=31079&page=5 Dziś już jestem mądrzejszy i wiem, że to totalny składak. Słowo się jednak rzekło, więc trwały poszukiwania oryginalnej ramy - chociaż Po blisko 2 letnich poszukiwaniach, pod koniec ubiegłego roku, kupiłem w końcu właściwą ramę i to razem z tylnym wahaczem z 1970 roku. No i projekt KOMAR 2330 z 1970 ruszył. Dlaczego akurat ten rocznik??? a to dlatego, ze taką miał tabliczkę ZZR z tego roku. Gdzieś ją nawet mam, ale zdjęcia nie mogę teraz znaleźć. Co do samego Komara. Sporo materiałów na temat 2330 przeszukałem i postanowiłem, że będę się wzorował na tym schemacie. Tylko nie wiem czy to właściwy schemat dla tego rocznika. Moje wątpliwości dotyczą; 1. przednia lampa, skorupa metalowa z zaokrągloną chromowaną ramką, 2. tylna lampka typu "żółwik" + światełko odblaskowe 3. Tłumik 2 częściowy, 4. cylinder pod gaźnik G12F Niemniej, prace ruszyły Najpierw naprawa ramy; ogranicznik skrętu kierownicy, ogranicznik nóżki centralnej i jej tuleja, wspornik/wieszak tłumika i inne detale. Potem błotnik tylny. Był w opłakanym stanie, ale założyłem, ze jest od 2330 (otwór pod światełko odblaskowe pod tylna lampką). Wymieniłem wzmocnienia błotnika, uchwyty wewnętrzne instalacji i wspornik tablicy rejestracyjnej. Błotnik przedni i wahacz tylny wymagały tylko dopieszczenia. Skorupa lampy, nóżka centralna, bagażnik, osłona łańcucha i osłony gaźnika są już pomalowane, a lada moment odbiorę przedni widelec. Grzegorzu - należą się podziękowania Silnik, już rozebrany, wyszkiełkowany, cylinder po szlifie i z nowymi częściami czeka na złożenie. Koła w nowej chromowanej galanterii i STOMIL-ami. Aaaa, byłbym zapomniał, siedzenie już tez kompletne. Nie będę teraz wstawiał zdjęc, w pierwszym poście, bo i tak już pewnie zanudzam. Pozdrawiam i proszę o ew podpowiedzi co do moich wątpliwości, dla tego rocznika. RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - pajak - 02-03-2017 01:24:30 Józku ja go pamiętam na żywo jak stal jeszcze w szkole, kurcze jak ten czas szybko leci. Jak już pisałem lecisz taśmowo co nie oznacza że na odpiernicz, wszystko u ciebie jest robione bardzo dokładnie i ze smakiem. Jestem pełen podziwu z jakim sercem i zapałem remontujesz swoje robaki. Pozdrawiam. RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - gregor19781978 - 02-03-2017 07:49:42 Joozek lecisz z tymi robakami jak robot. Gratuluję kolejnego robaczka. Czekam na efekt końcowy na pewno bedzie idealny. RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - Rafku - 02-03-2017 09:26:33 Interesuje mnie naprawa tulejki stopki centralnej - w jaki sposób? Dokładasz tam jakąś tulejkę, czy co? U mnie jest właśnie nieco wyrobiona i zorientowałem się o tym po fakcie :/ RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - joozek - 02-03-2017 11:38:49 Rafale, wycinam starą i wspawuje nową - nie wyrobioną, wymiary fi wew 10 x fi zew 14 i dł ok 70 mm. Toczę ze stali ST3. Zwróć uwagę, że jest spawana od środka rury ramy. Wycinam ją wyrzynarką z brzeszczotem do metalu. RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - gregorian2008 - 02-03-2017 14:04:24 Zapowiada sie bardzo dobrze dobrze ze znow bede miap jakis udzial w Twoim motorowerze Pomoge takze innym jak ktos cos chce pomalować o jakosc i ocene mozna joozka pytac. A ten czarny to bez klaru RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - kacperszkudlarek - 02-03-2017 15:37:30 Joozku lecisz z tymi remontami jak dzik na zakręcie , Podziwiam cię za to Joozku . Ja swojego Rometa 2375 to dopiero zacząłem w ostatnią sobotę, znaczy tylko dokładnie umyłem kartery XD, dużo nie XD. Pozdrawiam . RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - komarinho - 02-03-2017 16:48:40 Nie widziałem jeszcze tak profilowanych błotników RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - joozek - 02-03-2017 18:33:09 (02-03-2017 16:48:40)komarinho napisał(a): Nie widziałem jeszcze tak profilowanych błotników O czym mówisz, o jakich profilach??? RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - komarinho - 02-03-2017 23:07:25 patrzylem i przez wsporniki które tam wspawałeś wyglądają od wewnątrz na takie o troszke mniej zaokrąglonym profilu RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - joozek - 03-03-2017 00:45:50 Hmmm, zrobiłem dokładnie takie jak były Dodatkowo, tak jak oryginalne, zostały zgrzane zgrzewarką, a nie wspawane. No ale i tak ich nie będzie widać Dziś kolejna porcyjka zdjęć ze wspomnianych, zregenerowanych już części. c.d.n Zapraszam do pytań i komentarzy RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - joozek - 03-03-2017 01:05:47 Mateuszu, to "wgniecenie" jest oryginalne. Wielokrotnie pisałem, że wahacz tylny od 2330 i 2350 jest inny. Nie, nie będę go wyciągał Zresztą popatrz na schemat. RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - rafi555 - 03-03-2017 16:31:44 (02-03-2017 01:24:30)pajak napisał(a): Józku ja go pamiętam na żywo jak stal jeszcze w szkole... Józek taki mądry hym... czyżby prowadził szkołę rometa RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - Petronas - 03-03-2017 21:25:23 A obręcze, szprychy,nyple nowe czy odrestaurowane stare ? RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak - joozek - 04-03-2017 00:02:19 Obręcze nowe, współczesne - w sumie nawet już nie pamiętam jakie szerokość 52 mm. Szprychy oczywiście Bartnik - Częstochowa, Piasty oryginał ZZR z dużą obwolutą () zakładam, że lata 70-e oczywiście w nowym, błyszczącym chromie Wszystko kreci się na kulkach Shimano, w oryginalnych osiach i konusach. Szczeki ZZR wysokie (typ Romet). Opony STOMIL, używki które po moich zabiegach wyglądają jak nowe. To chyba tyle - zastanawiam się jeszcze jaka dać zębatkę. Dziś niestety nie zrobiłem nowych fotek, bo przyszły 2 paczki z elementami do regeneracji - siła wyższa. |