Przeróbka instalacji na 12volt - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222) +--- Wątek: Przeróbka instalacji na 12volt (/showthread.php?tid=42214) |
Przeróbka instalacji na 12volt - ALEX7301 - 24-11-2016 20:21:57 Witam.przerabiam instalację na 12 volt ,dodaję akumulator,cewkę.Proszę o wsparcie techniczne klubowiczów.Jeśli ktoś już podobnego zrobił proszę o poradę.Proszę również o grubości drutu na cewki i ilość nawinięć.Ogar 205 RE: Przeróbka instalacji na 12volt - XeardonLordeX - 11-01-2017 19:37:57 drut potrzebujesz mieć 2x grubszy od oryginalnego, i teraz jedna rzecz, im więcej volt chcesz sobie wytworzyć tym większy opór będziesz mieć, czyli wolniej bezie sie wkręcać na obroty bo on musi wytworzyć większy opór i siłe żeby wytworzyć te 12V, jeśli chcesz to zamontować, to przyjrzyj sie oryginalnemu schematowi i domyśl sie jak chcesz po pierwsze ładować ten swój akumulator bezpośrednio z motorka a potem wciśnij go tam gdzie trzeba, dużo zachodu a efekt nijaki, jakiejś superowości to ci specjalnej nie da, pamietaj że to jest tylko motorower, i przy dobrym wyregulowaniu lub daniu odpowiednich zamienników lub dodatkowego lekkiego sprzętu to może dawać efekty takie jakie on sam da siłe wyciągnąć z siebie, jak dla mnie to szkoda kasy, ja bym już zainwestował w jakieś CDI lub VAPE, bo robienie go na 12V z akumulatorem to jest tzw wiejski tuning RE: Przeróbka instalacji na 12volt - Tomasso94 - 11-01-2017 19:59:38 (11-01-2017 19:37:57)XeardonLordeX napisał(a): i teraz jedna rzecz, im więcej volt chcesz sobie wytworzyć tym większy opór będziesz mieć, czyli wolniej bezie sie wkręcać na obroty bo on musi wytworzyć większy opór i siłe żeby wytworzyć te 12V Interesująca teoria Co do przerabiania na 12V, trochę to bez sensu moim zdaniem. No ale kilka tematów o tym jest na forum RE: Przeróbka instalacji na 12volt - Motorowerzystka - 11-01-2017 20:17:58 XeardonLordeX napisał(a):bo robienie go na 12V z akumulatorem to jest tzw wiejski tuningOd kiedy dodawanie akumulatora to wiejski tuning Tematy o przeróbce: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=21988 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=17133 RE: Przeróbka instalacji na 12volt - Tomasso94 - 11-01-2017 20:35:21 (11-01-2017 20:17:58)Motorowerzystka napisał(a): Od kiedy dodawanie akumulatora to wiejski tuning Od dziada pradziada Motorowerzystko RE: Przeróbka instalacji na 12volt - Odrestaurator - 11-01-2017 21:53:55 XeardonLordeX napisał(a):bo robienie go na 12V z akumulatorem to jest tzw wiejski Przeróbka na 12v, akumulator, kierunkowskazy - jesteś wiejski tuner. Bak od Ety, lampa z Simsona i lampa z Charta - jesteś cool. (odsyłam do tematu o kierunkowskazach w Romecie) Jeśli dobrze wyczytuję potrzeba drut 0.9 dne, 200 zwojów Zależy też czy chcesz mieć kierunkowskazy itd, bo jeśli nie to średnio się opłaca w to bawić. RE: Przeróbka instalacji na 12volt - tramwajarz - 11-01-2017 22:35:25 a moze lepiej zapłon elektroniczny z charta?Może nadal 6v ale juz elektronik,ladowanie i wszystko gotowe RE: Przeróbka instalacji na 12volt - rpd - 11-01-2017 23:00:11 Kup najlepiej zapłon Ducati Energia, bo szkoda zachodu na zabawy w przewijanie cewek i robienie pod to regulatora i modułu.Wystarczy stoczyć podstawę zapłonu lekko i dać tokarzowi magneto do przenitowania krzywki i wyważenia. Potem podłączasz wszystko wg schematu i masz pewne 12V 90W i CDI, które Ci długo posłuży Raz ustawisz dobrze i nie będziesz się już musiał potem w to bawić RE: Przeróbka instalacji na 12volt - XeardonLordeX - 13-01-2017 22:44:12 Odrestaurator, ja już zrezygnowałem z tego pomysłu, a co do robienia go na akumulator to już akumulator 6V sie bardziej kala, w takim sensie że np jeździł by na przednim świetle tylko a reszta prądu która miała lecieć do tylnego swiatla wtedy leci ładować akumulator i potem to sie przydaje kiedy z akumulatora prosto np leci prąd na migacze |