JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Giełda (/forumdisplay.php?fid=35) +--- Dział: Czy warto kupić? Wycena, Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=98) +--- Wątek: JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? (/showthread.php?tid=41795) |
JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - Kemot - 04-10-2016 16:59:27 Witam bo mam zamiar kupić cylinder do rometa i nie wiem który wybrać 38mm czy 40mm proszę o opinie tu macie linki do obu : http://www.jackmotors.pl/old-timer/cylinder-jawa-50-38mm-almot?from=listing&campaign-id=19 http://www.jackmotors.pl/old-timer/cylinder-jawa-50-40mm-kpl-tuning-almot?from=listing&campaign-id=19 RE: JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - Odrestaurator - 04-10-2016 17:10:47 Jakiejś dużej różnicy chyba nie robi, większy cyl to większe pierścienie itd, bierz jaki chcesz. RE: JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - Kemot - 04-10-2016 17:21:51 A jest jakaś róznica w mocy albo w prędkości?? RE: JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - nie_mientki - 04-10-2016 17:35:38 Nieznacznie. Jeśli tu mamy do czynienia z tym co w Romecie to "tuning" jest jak gdyby kolejnym szlifem i daje pojemność w przybliżeniu 55ccm. Teoretycznie zyskasz tyle ile zakładając lżejszą kurtkę RE: JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - Quake96 - 04-10-2016 17:38:47 Praktycznie też RE: JAWA 50 CYLINDER 38mm czy 40mm ?? - AliveC4T - 04-10-2016 20:41:45 Temat tyle razy wałkowany że szkoda gadać. Odpowiedź jest bardzo prosta, ani ten ani ten. Tyle razy już było wałkowane że nowe cylindry mają: - często poprzesuwane okna, jeszcze częściej o złych wymiarach - nigdy nie mają sfazowanych okien - nie zawsze mają odpowiednie luzy montażowe - tuleje wykonaną z żeliwa o mniejszej trwałości niż czeskie cylindry Miałem w rękach obie dostępne na rynku 40'stki, almota i CX. Almot totalnie badziewie, niesfazowane okna, nie zgrane z kanałami, okna płuczące mimo że mamy większą pojemność były mniejsze niż w seryjnym czeskim cylindrze, to jest dramat. CX mnie zaskoczył oknami w dobrych rozmiarach, ale tu również słabo zgrane z kanałami, krawędzie okien jak żyletka, ani trochę nie sfazowane, można sobie pociąć palce przy sprawdzaniu, po dotarciu to będzie jeden wielki dzwon. Każda z tych wad owocuje małą stratą osiągów, małą ale tych wad mamy wiele. Do tego mamy jeszcze wady które wpływają na niezawodność i szybkość zużywania się części, czyli niewłaściwie dobrane luzy montażowe i słabej jakości żeliwo. Jednym słowem, jedyna droga to szlif oryginalnego cylindra i to też polecam. |