![]() |
Tłok staje - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Tłok staje (/showthread.php?tid=39100) |
Tłok staje - Emikel - 18-02-2016 22:31:17 Witajcie koledzy i koleżanki. Kupiłem sobie nowy cylinder, głowice, tłok, pierścienie, sworzeń. No i złożyłem sobie te moje s38 cylek ładnie wszedł, nałożyłem głowicę przykręciłem staje na kopniak a tu dupa dochodzi jakoś w okolice GMP i stoi śrubokrętem przez otwór na świecę przepchałem go w dół kopie i znowu tak samo. rozkręciłem śruby zdjąłem głowice cylek trochę odszedł od karterów w górę kopie i wszystko pięknie lata pizdeczka malineczka. Skręciłem z powrotem i dalej dupa blada. Jako że od razu po tym musiałem iść do domu to nic dalej nie próbowałem. Powie mi ktoś co może być przyczyną? Jutro jak rano wstanę i pójdę robić to przynajmniej będę wiedział co jest prawdopodobne. Z góry dzięki ![]() RE: Tłok staje - fosa - 18-02-2016 22:47:34 tlok nawala w glowice, dołoż podkladke pod glowice i będzie okej. RE: Tłok staje - borekk17 - 18-02-2016 22:56:15 czyli tak jeśli zdejmiesz głowice i ręką dociśniesz cylinder zeby się nie odsuwał to tłok też nie chce dojśc do samej góry to w takim wypadku korbowód opiera o tuleję (tak wywnioskowałem) bo jak cylinder się lekko podniesie od karterów to jest ok? RE: Tłok staje - Emikel - 18-02-2016 23:09:43 Czekajta chłopaki zaraz skocze do warsztatu i sprawdzę czy faktycznie się opiera o głowice jak się opiera to będę bardzo zadowolony ![]() Wróciłem, a gdzie byłem, co widziałem, tu poniżej opisałem: Wykluczone aby stukał w głowice bo to jest spory kawałek przed GMP, mi to wygląda na to że albo korba się zapiera o tuleje, albo przeciwwagi. BO jak go odpuszczę że on sobie odbije ten 1mm w górę to tłoczek śmiga jak po maśle ale gdy tylko ręką docisnę cylinder że dojdzie do końca to już blokuje mi się i nie ma ch*ja żeby dalej poszło. Sprawdziłem że pozostała część obrotu przebiega prawidłowo tylko ten jeden punkt. No i co teraz? Szlifować tuleje od dołu czy co? ![]() Kup nowy mówili, będzie pizdeczka mówili... RE: Tłok staje - Emikel - 19-02-2016 10:35:21 Sory że podbijam ale potrzebujesz szybkiej odpowiedzi. RE: Tłok staje - Conqeror - 19-02-2016 10:39:55 Możesz dać dodatkową podkładkę pod cylinder, ostatecznie oszlifować głowice (styk tłok - komora spalania ) RE: Tłok staje - Emikel - 19-02-2016 10:49:53 Z czego dorobić grubszą podkładkę? Bo z tych papirusów to nawet jakbym 100 dał to się nie podniesie. RE: Tłok staje - darek23 - 19-02-2016 11:32:12 Najlepiej z aluminium tylko grubosc musisz dopasowac, czy 1mm czy 2mm czy ile tam Ci potrzeba. W aluminium latwo sie rzezbi wiec powinienes dorobic bez problemu w przydomowym warsztaciku. RE: Tłok staje - bartosz1907 - 19-02-2016 12:24:30 tylko, że podniesienie tym sposobem cylidra to mniejszy stopień sprężania, zrobisz sobie odprężoną wersję s38 ...byle nie za bardzo... RE: Tłok staje - 175mateusz - 19-02-2016 12:34:40 chyba, że odpręża bo będzie zakładał turbo ![]() RE: Tłok staje - ZaliXon19 - 19-02-2016 15:47:34 Ja najpierw bym porównał wymiary starego i nowego kompletu bo w wymiarach jest chyba problem. RE: Tłok staje - olo09 - 19-02-2016 16:10:01 Tak jak kolega wyżej, porównaj cylindry i zeszlifuj nadmiar.... takie to proste. RE: Tłok staje - dominik963 - 19-02-2016 16:12:17 Ja w 023 miałem to samo, najpierw dałem pod cylek dodatkową podkładkę, ale to nie to końca rozwiązanie dobre jest(mniejsza moc) Potem na sztukę kupiłem uszczelkę pod cylek chyba 2,5zł dałem i jest gitara. |