[Ogar 205] SZlif wału. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Ogar 205 (/forumdisplay.php?fid=142) +---- Wątek: [Ogar 205] SZlif wału. (/showthread.php?tid=38564) |
SZlif wału. - dominik963 - 13-01-2016 20:28:57 Witam, mam pytanie otóż mam zjechany frez wału 023(był temat) i postanowiłem kupić nowy wał, tu pytanie otóż łożyska ciężko wchodzą na wał, czy mogę papierem wodnym zrobić wał tak albo dać i zrobić to na tokarce, aby łożyska weszły z lekkim oporem ale ręką???? RE: SZlif wału. - axelbenq - 13-01-2016 20:39:57 Łożyska mają dość ciasno siedzieć na czopach wału, w żadnym wypadku nie szlifuje się czopów. Wał który kupiłeś jest pewnie współczesnej produkcji, a te miewają grubsze czopy o kilka setek jednak przy odrobinie wysiłku wszystko ładnie siądzie. RE: SZlif wału. - Halski - 13-01-2016 20:49:41 Zaraz będzie temat: "Luźne łożyska na wale - pomocy" RE: SZlif wału. - dominik963 - 13-01-2016 21:10:42 Pytam bo profesor z warsztatów kłóci się, że łożyska powinny być ręką zakładane bo to nie może być tak sztywne ech... RE: SZlif wału. - Odrestaurator - 13-01-2016 21:23:26 Bo mają być zakładane ręką, oczywiście po zamrożeniu łożysk i podgrzaniu wału RE: SZlif wału. - axelbenq - 13-01-2016 21:26:25 (13-01-2016 21:23:26)Odrestaurator napisał(a): Bo mają być zakładane ręką, oczywiście po zamrożeniu łożysk i podgrzaniu wału Na odwrót. Wał mrożony a łożyska nagrzane. RE: SZlif wału. - ananas - 13-01-2016 21:27:06 Chyba coś ci się pomyliło, wał trzeba zamrozić a lożyska zagrzać. A co do profesora.. ehhh... RE: SZlif wału. - dominik963 - 13-01-2016 21:28:04 Ale ja mówie nie o takim czymś tylko, wszystko na blacie leży i ręką się zakłada bez niczego. RE: SZlif wału. - Odrestaurator - 13-01-2016 21:43:43 (13-01-2016 21:27:06)ananas napisał(a): Chyba coś ci się pomyliło, wał trzeba zamrozić a lożyska zagrzać. A co do profesora.. ehhh... No tak. Pewnie pomyślałem o karterach i osadzaniu ich. dominik963, tak się nie robi. Bez tego wyżej nie da rady normalnie, chyba że chcesz pokrzywić wał, wyjechać kartery itd... RE: SZlif wału. - Rafku - 13-01-2016 23:34:19 Jak ja widzę co ty kolego, który założyłeś temat wypisujesz, to aż szkoda tego kwadraciaka dla twoich rąk. Jak zwykle nie poczytasz żadnych tematów, które się jak zwykle po milion razy powtarzały, tylko czekasz na gotowe.... Który raz ja to piszę RE: SZlif wału. - buri97pl - 14-01-2016 13:49:45 wał powinien mieć setkę w plusie dzięki czemu pierścień wewnętrzny będzie tworzył z czopem pasowanie ciasne a pierścień zewnętrzny z obudową pasowanie suwliwe lub bliskie suwliwemu.Wał którego czopy maja po kilka setek w plusie powoduje wcisk i całe pasowania i pkm idą ... przez co powoduje to szyb sze zużycie łożyska Twojemu prof. chodziło pewnie o najmniej inwazyjny sposób montażu łożysk czyli rozszerzalność cieplną tak jak koledzy wyżej pisali A co do tego wału to jedynie można by się pokusić o szlif czopów na szlifierce kłowej i zjechać te kilka setek ale taka operacja jest nieopłacalna i wątpię ,żeby ktoś się tego podjął.Ale magicy istnieją i nie trać wiary A co do tokarki to zapomnij wał był końcowo szlifowany w kłach a ty chcesz go toczyć na tokarce nic ci w osi nie wyjdzie to raz i nie zbierzesz 2 setek od noża. |