![]() |
Przeróbka cyla s38 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Przeróbka cyla s38 (/showthread.php?tid=37034) |
Przeróbka cyla s38 - adamus13715 - 10-09-2015 17:17:29 Siema Mam cylinder Zmd z silnika s38 chcę go jakoś przerobić samodzielnie, nwm np jakiś porting, podniesienie okna wydechowego (w cylku jest zerwany gwint od kolanka więc mi go nie szkoda, a czegoś nauczyć się mg) i teraz pytanie co najlepiej z nim zrobić żeby coś z niego wykrzesać (jakieś dodatkowe konie) i jakich narzędzi użyć? Głównie to mi chodzi o narzędzia i jak to zrobić? (nigdy tego nie robiłem i chcę się pobawić) [/quote] RE: Przeróbka cyla s38 - Rafku - 10-09-2015 17:31:48 Tylko po co chcesz to robić, skoro nie sprawdzisz efektów swojej pracy? No chyba, że zamierzasz jeździć 2suwem bez tłumika, to lepiej się tego cyla i silnika w ogóle już nie dotykaj... RE: Przeróbka cyla s38 - adamus13715 - 10-09-2015 17:35:15 tak ale każdy problem można rozwiązać nie? jak bym z tym robił to bym coś wymyślił jeszcze lepszego niż fabryczne RE: Przeróbka cyla s38 - KeiSangi - 10-09-2015 18:24:01 Nie rób nic komarowi sportowi, agrotjunerze. RE: Przeróbka cyla s38 - Pitersen - 10-09-2015 20:11:04 Wyjaśnij mi czemu chcesz podnieść moc silnika w komarze????? podaj mi 3 sensowne argumenty (najlepiej na pw żeby się moderatorzy nie czepiali) RE: Przeróbka cyla s38 - Odrestaurator - 10-09-2015 20:38:42 Spróbuj tego: http://jawskom.kgb.pl/war/kom.htm RE: Przeróbka cyla s38 - ZaliXon19 - 10-09-2015 22:04:11 Witam Osobiście próbowałem portingu na tym cylindrze i szału nie ma. Przeróbki dokonywałem wg. poradnika który wstawił Odrestaurator. Efekty były średnie komar był bardziej żwawy i mocniejszy przy niższych obrotach a Vmax ostatecznie zmienił się niewiele aczkolwiek fajnie pyrkał na wolnych niczym czoperek. Osobiście pozostałem tylko przy portingu. Uważam iż przeróbka tegoż silnika bez zmiany gaźnika i wydechu nie da wielkich efektów, a po tym tuningu żywotność silnika spada drastycznie. Ogólnie nie polecam, lepiej zrobić szlif dać dobry tłok i K60B a efekty bd podobne i ostatecznie nasz komarek zostanie komarkiem a silnik przy ''normalnym'' użytkowaniu posłuży nam wieki. RE: Przeróbka cyla s38 - adamus13715 - 10-09-2015 22:08:45 a kto powiedział że to do mojego kamara sport cylinder? Komara sport zostawiam w orginale (Ponieważ wiele dla mnie znaczy) i nie zamierzam go przerabiać. Ale z części które mi się uzbierały ze złomu z różnych rometów mogę poskładać całego, a czy romet poskładany z części musi mieć orginalny silnik i moc? nie; chce zrobić lekką przeróbke żeby nie miał więcj niż 2-3 konie i tyle i tak jak mówiłem KOMAROWI SPORTOWI NIC ALE TO NIC NIE ZAMIERZAM PRZERABIAĆ i tak po jedno mam jeszcze jeden cylinder tyle że kwadratowy. Szkoda tego wywalić jak można coś przy tym porobić (oczywiście ze zrąbanym gwintem i do szlifu) RE: Przeróbka cyla s38 - BlackDragon - 11-09-2015 09:30:03 Nie rozumiem niektórych osób, które są przeciwne takim zabawą. Jak ma stary cylek, którego do niczego nie wykorzysta, to czemu by się nie pobawić i nie nauczyć się czegoś? Chyba, że uważacie, że lepszym wyjściem by było brać orginalne cylindry igła stan i ciąć. RE: Przeróbka cyla s38 - ZaliXon19 - 11-09-2015 17:25:35 Swoją wypowiedzią nie miałem zamiarów odwieść cię od tegoż tjuningu.Chciałem tylko podzielić się doświadczeniem i spostrzeżeniami które sam zdobyłem przy przeróbce tego sprzętu. Tak więc spróbuj. RE: Przeróbka cyla s38 - kuba65463 - 14-09-2015 18:29:30 Poczytaj sobie o sałkowaniu ![]() |